Skip to main content

Hallo KPN, 

Sinds kort word ik om de zoveel tijd uit de server Call of Duty gegooid, word er echt gek van.

Heb ondertussen alles geprobeerd ,en heb de beste router. Ik hoor dat er veel problemen zijn met call of duty alleen bij kpn!

Kpn wat doen we hier aan?

Of overstappen? Dit kan zo niet langer vind ik 

Admin: titel verduidelijkt

@Erik

 

Ik ben zojuist gecrasht (00:30) en runde toen meteen de link die je gister gaf. Ik kon vanaf gister (17:00) spelen zonder problemen t/m net. 

 

Eerste keer test runnen

TRACEROUTE:
traceroute to IP Adres verstopt, 15 hops max, 60 byte packets
 1  Blizzard Blizzard  0.364 ms  0.343 ms  0.343 ms
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *


22/08/2020 22:30:25 UTC
--------------------

MTR:
Start: Sat Aug 22 22:30:25 2020 Blizzard  1.|-- Blizzard    0.0%    10    0.3   0.3   0.3   0.5   0.0
  2.|-- ???             100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0


22/08/2020 22:30:25 UTC
--------------------

 

Tweede keer:

 

TRACEROUTE:
traceroute to IP Verstopt, 15 hops max, 60 byte packets
 1  Blizzard Blizzard  0.317 ms  0.305 ms  0.302 ms
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *


22/08/2020 22:31:04 UTC
--------------------

MTR:
Start: Sat Aug 22 22:31:04 2020 Blizzard  1.|-- Blizzard    0.0%    10    0.2   0.3   0.2   0.4   0.0
  2.|-- ???             100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0


22/08/2020 22:31:04 UTC
--------------------

 

Derde keer

 

TRACEROUTE:
traceroute to IP Verstopt, 15 hops max, 60 byte packets
 1  Blizzard Blizzard  0.330 ms  0.305 ms  0.301 ms
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *


22/08/2020 22:34:06 UTC
--------------------

MTR:
Start: Sat Aug 22 22:34:06 2020 Blizzard  1.|-- Blizzard    0.0%    10    0.3   0.3   0.3   0.5   0.0
  2.|-- ???             100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0


22/08/2020 22:34:05 UTC
--------------------
 


@Kpn 

Problemen lijken verholpen, gisteren de gehele middag kunnen spelen zonder problemen.

Bedankt voor de (snelle) hulp!

mvg. Roy


Blij om te zien dat het opgelost is ( so far).

 

en ik had toch echt wel van Ziggo een stunt verwacht als ; 


Wordt jou potje Warzone door je slechte verbinding ook een echt gevecht? 

Come join the force @Ziggo 


Goedemorgen!

 

Het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Wat er precies aan de hand was is onduidelijk. Wel zagen we dat in ieder geval delen van het verkeer niet via de normale specifieke routes die wij met Activision-Blizzard hebben liepen. We verwachten dan ook dat A-B in deze aanpassingen heeft gedaan aangezien wij niets veranderd hebben. Daarom is het voor ons ook lastig om precies te zeggen wat het probleem was.

 

Degenen die traces hebben gepost en die we doorgezet hebben ( @PRJCTUNKNOWN, @Hodibeu, @DONARU, @Mirx) is het bij jullie nu ook opgelost? Zo niet, geef het even aan, dan kan naar jullie specifieke verbindingen nog gekeken worden. 

@Zohair, jij poste de trace later, dus dat is nog niet doorgezet. Is het bij jou nu ook opgelost? Anders stuur ik die ook nog door. 

 

 

 Wat opvalt bij het meermaals runnen van de test is dat er 3 resultaten zijn.

  1. Na hop 6  137.221.78.34 (137.221.78.34)  geen kenmerk in de response van de tussenliggende netwerkapparatuur. Dit loopt dus niet meer over de kpn-as1136.kpn-rt-dc2.nl-ix.net (193.239.117.67)  of deze heeft belangrijke dingen te doen dan een TTL response te genereren.

Net nog eens gekeken, in het MTR deel zie je dan dat hij er wel overheen loopt, maar dat de router/switch effe belangrijkere dingen te doen heeft dan op het low prio ICMP request te reageren (ICMP Rate Limiting).

<knip>

In de traces had de traceroute het soms even moeilijk, maar de opvolgende hops zijn weer normaal dus lijkt limiting. 

 4  137.221.66.42 (137.221.66.42)  46.898 ms  46.912 ms  47.072 ms

​​​​​

Dit klopt, dat is inderdaad ICMP Rate Limiting.


Goedemorgen!

 

Het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Wat er precies aan de hand was is onduidelijk. Wel zagen we dat in ieder geval delen van het verkeer niet via de normale specifieke routes die wij met Activision-Blizzard hebben liepen. We verwachten dan ook dat A-B in deze aanpassingen heeft gedaan aangezien wij niets veranderd hebben. Daarom is het voor ons ook lastig om precies te zeggen wat het probleem was.

 

Degenen die traces hebben gepost en die we doorgezet hebben ( @PRJCTUNKNOWN@Hodibeu@DONARU@Mirx) is het bij jullie nu ook opgelost? Zo niet, geef het even aan, dan kan naar jullie specifieke verbindingen nog gekeken worden. 

@Zohair, jij poste de trace later, dus dat is nog niet doorgezet. Is het bij jou nu ook opgelost? Anders stuur ik die ook nog door. 

 

 

 Wat opvalt bij het meermaals runnen van de test is dat er 3 resultaten zijn.

  1. Na hop 6  137.221.78.34 (137.221.78.34)  geen kenmerk in de response van de tussenliggende netwerkapparatuur. Dit loopt dus niet meer over de kpn-as1136.kpn-rt-dc2.nl-ix.net (193.239.117.67)  of deze heeft belangrijke dingen te doen dan een TTL response te genereren.

Net nog eens gekeken, in het MTR deel zie je dan dat hij er wel overheen loopt, maar dat de router/switch effe belangrijkere dingen te doen heeft dan op het low prio ICMP request te reageren (ICMP Rate Limiting).

<knip>

In de traces had de traceroute het soms even moeilijk, maar de opvolgende hops zijn weer normaal dus lijkt limiting. 

 4  137.221.66.42 (137.221.66.42)  46.898 ms  46.912 ms  47.072 ms

​​​​​

Dit klopt, dat is inderdaad ICMP Rate Limiting.


 

beste erik, hier is het opgelost! 


Goedemorgen!

 

Het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Wat er precies aan de hand was is onduidelijk. Wel zagen we dat in ieder geval delen van het verkeer niet via de normale specifieke routes die wij met Activision-Blizzard hebben liepen. We verwachten dan ook dat A-B in deze aanpassingen heeft gedaan aangezien wij niets veranderd hebben. Daarom is het voor ons ook lastig om precies te zeggen wat het probleem was.

 

Degenen die traces hebben gepost en die we doorgezet hebben ( @PRJCTUNKNOWN@Hodibeu@DONARU@Mirx) is het bij jullie nu ook opgelost? Zo niet, geef het even aan, dan kan naar jullie specifieke verbindingen nog gekeken worden. 

@Zohair, jij poste de trace later, dus dat is nog niet doorgezet. Is het bij jou nu ook opgelost? Anders stuur ik die ook nog door. 

 

 

 Wat opvalt bij het meermaals runnen van de test is dat er 3 resultaten zijn.

  1. Na hop 6  137.221.78.34 (137.221.78.34)  geen kenmerk in de response van de tussenliggende netwerkapparatuur. Dit loopt dus niet meer over de kpn-as1136.kpn-rt-dc2.nl-ix.net (193.239.117.67)  of deze heeft belangrijke dingen te doen dan een TTL response te genereren.

Net nog eens gekeken, in het MTR deel zie je dan dat hij er wel overheen loopt, maar dat de router/switch effe belangrijkere dingen te doen heeft dan op het low prio ICMP request te reageren (ICMP Rate Limiting).

<knip>

In de traces had de traceroute het soms even moeilijk, maar de opvolgende hops zijn weer normaal dus lijkt limiting. 

 4  137.221.66.42 (137.221.66.42)  46.898 ms  46.912 ms  47.072 ms

​​​​​

Dit klopt, dat is inderdaad ICMP Rate Limiting.

Hoi Erik,

 

het probleem is inderdaad verholpen, echter is mijn internet nog verre van optimaal. Ik heb een pakket van 500/500 glasvezel maar haal Max snelheden van 140. Zowel bekabeld als via de superWifi punten.


het probleem is inderdaad verholpen, echter is mijn internet nog verre van optimaal. Ik heb een pakket van 500/500 glasvezel maar haal Max snelheden van 140. Zowel bekabeld als via de superWifi punten.

Dat is een volstrekt ander issue waar je wellicht beter een apart topic voor kunt starten.

Wat is het resultaat van een meting met de Speedtest app uit de Windows store vanaf een bekabeld aangesloten computer waarbij de Speedtest server van XS4ALL of RoutIT B.V. uit Ede gebruikt wordt?


het probleem is inderdaad verholpen, echter is mijn internet nog verre van optimaal. Ik heb een pakket van 500/500 glasvezel maar haal Max snelheden van 140. Zowel bekabeld als via de superWifi punten.

Dat is een volstrekt ander issue waar je wellicht beter een apart topic voor kunt starten.

Wat is het resultaat van een meting met de Speedtest app uit de Windows store vanaf een bekabeld aangesloten computer waarbij de Speedtest server van XS4ALL of RoutIT B.V. uit Ede gebruikt wordt?

Is inderdaad ook een compleet ander probleem, dus dit ga ik elders ook oppakken.


@PRJCTUNKNOWN : Ik sluit me aan bij @wjb .  Kun je het testen op de manier die wjb beschrijft?  Als de snelheid hierna nog steeds niet gehaald wordt, voor de zekerheid ook nog even een herstart van zowel het glasvezelkastje als de experiabox (voor zover je dat nog niet gedaan had). Als de snelheid te laag blijft kun je dan een eigen topic aanmaken en zou je mij daarin willen mentionen? Dan pak ik die gelijk op. 


het probleem is inderdaad verholpen, echter is mijn internet nog verre van optimaal. Ik heb een pakket van 500/500 glasvezel maar haal Max snelheden van 140. Zowel bekabeld als via de superWifi punten.

Dat is een volstrekt ander issue waar je wellicht beter een apart topic voor kunt starten.

Wat is het resultaat van een meting met de Speedtest app uit de Windows store vanaf een bekabeld aangesloten computer waarbij de Speedtest server van XS4ALL of RoutIT B.V. uit Ede gebruikt wordt?

Is inderdaad ook een compleet ander probleem, dus dit ga ik elders ook oppakken.

Down 130mb/s up 270mb/s


@PRJCTUNKNOWN : Ik sluit me aan bij @wjb .  Kun je het testen op de manier die wjb beschrijft?  Als de snelheid hierna nog steeds niet gehaald wordt, voor de zekerheid ook nog even een herstart van zowel het glasvezelkastje als de experiabox (voor zover je dat nog niet gedaan had). Als de snelheid te laag blijft kun je dan een eigen topic aanmaken en zou je mij daarin willen mentionen? Dan pak ik die gelijk op. 

Ga ik doen!


Geen problemen meer gehad.

 

Goedemorgen!

Het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Wat er precies aan de hand was is onduidelijk. Wel zagen we dat in ieder geval delen van het verkeer niet via de normale specifieke routes die wij met Activision-Blizzard hebben liepen. We verwachten dan ook dat A-B in deze aanpassingen heeft gedaan aangezien wij niets veranderd hebben. Daarom is het voor ons ook lastig om precies te zeggen wat het probleem was.

 

Vorige week maandag waren er generieke inlogproblemen bij Activision. Potentieel heeft de oplossing daarvoor iets in de dedicated routering naar KPN in de soep gegooid.

https://twitter.com/ATVIAssist/status/1295768682946105345


Ik heb exact hetzelfde probleem, blijf steeds unable to acces online services krijgen, heb het net een paar dagen niet gehad maar nu ineens krijg ik het wel weer, alsjeblieft fiks het want dit is nu al de 30ste keer ofzo,...


Vorige week maandag waren er generieke inlogproblemen bij Activision. Potentieel heeft de oplossing daarvoor iets in de dedicated routering naar KPN in de soep gegooid.

https://twitter.com/ATVIAssist/status/1295768682946105345

 

Zou inderdaad goed kunnen dat het daarmee verband houdt, Mirx. Het zal niet de eerste keer zijn, bij bedrijven op zich, dat in het herstellen van het ene issue men onbedoeld een ander issue creëert of boven water krijgt. 

 

Matsieman, welkom! Er is aan onze kant niet structureel iets mis, dus ik verwacht niet direct dat wij iets kunnen doen. Heb je contact gehad met de Activision-Blizzard support? Want anders wil ik je aanraden om dat eerst te doen.


het ergste is dat KPN zo tiefus langzaam is dat het totaal geen nut heeft om hier te blijven! :D  


Ikzelf heb (gelukkig) geen disconnects, alleen heb ik na enkele potjes CoD-BR links in m'n beeld 3 oranje vierkantjes (google zegt 'package lost'). Dit komt ongeveer om de 10 seconden terug en gaat gepaard met FPS drop (een drop van 30-50 FPS voor een halve seconde). Irritant genoeg om het spel af te sluiten. Ervaart iemand dit ook? En zo ja, enige oplossingen bekend?

 

Ik heb al het nodige geprobeerd:
-Het ligt niet aan m'n snelheid (200/200)

-Ik heb een high-end PC

-spel+shaders opnieuw geinstalleerd

-poorten staan open in de router

-diverse in-game instellingen geprobeerd

-COD-BR is letterlijk het enige spel waarbij ik dit ervaar


Steeds vaker verbindings problemen met het spel. Ik lees/hoor dat veel spelers met internet van jullie hier last van hebben. Kan hier iets aan gedaan worden? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Dit probleem speelt wederom! Wanneer hebben jullie je zaken is een keer op orde? Op de financiële afdeling voor het incasseren is er nooit een storing.


Weer storing en unable to connect online services, alleen met kpn zelfde storing als vorige keer! Waarom elke keer alleen met kpn?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo KPN, 

Sinds kort word ik om de zoveel tijd uit de server Call of Duty gegooid, word er echt gek van.

Heb ondertussen alles geprobeerd ,en heb de beste router. Ik hoor dat er veel problemen zijn met call of duty alleen bij kpn!

Kpn wat doen we hier aan?

Of overstappen? Dit kan zo niet langer vind ik 

Admin: titel verduidelijkt


 

En weer kan er veen verbinding gemaakt worden met de COD server via kpn..

 

Mensen met een ziggo provider kunnen wel gewoon verbinding maken….. KPN??


Hallo, ik open dit Topic maar weer. Ik krijg Connection Failed: “unable to access online services”. Vrienden met Ziggo zijn online.

 

Herstart van modem werkt niet. WiFi en Ps4 hebben gewoon verbinding.


Opnieuw zelfde probleem als tijdje terug, kan dit verholpen worden aub, ook weer alleen bij kpn!


Hier hetzelfde probleem! Willen jullie hier aub naar kijken? Herstart modem geprobeerd, maar ligt echt alleen bij de verbinding tussen Activision en jullie. Vrienden met Ziggo hebben geen problemen.


Ik kreeg vanochtend ook 2 maal een drop van hooguit 30 sec. Midden in een video conference (MS teams) . Erg vervelend. Ook Woensdag avond 1 maal ervaren. De verbinding met glas lijkt niet onderbroken volgende de router. Dus gaat het verderop ergens fout?


Als ze het probleem op dezelfde wijze opschalen als de vorige keer, kunnen we zondag weer! Even geduld jongens...