Skip to main content

Hallo KPN, 

Sinds kort word ik om de zoveel tijd uit de server Call of Duty gegooid, word er echt gek van.

Heb ondertussen alles geprobeerd ,en heb de beste router. Ik hoor dat er veel problemen zijn met call of duty alleen bij kpn!

Kpn wat doen we hier aan?

Of overstappen? Dit kan zo niet langer vind ik 

Admin: titel verduidelijkt

Goedemorgen,

 

ook ik ervaar sinds 2 dagen hetzelfde probleem zoals hieronder door de meeste mensen al beschreven is. Rond de 5 min vliegt die eruit maar het internet lijkt wel gewoon te werken ( PlayStation party op de achtergrond werkt gewoon) dit is er storend uiteraard! Graag snel oplossen anders is het helaas richting ziggo!

 


Glasvezel 200Mbit - Kerkdriel

 

Tijdens een verbrekende game:

Connected to First Party Servers: Playstation Network

  • downloads en netwerktests op PSN werken ook tijdens geen verbinding

Connected to the Call of Duty Servers

  • Uiteraard alleen tijdens een actieve game. Activision publiseert geen IP-adressen van hun servers. Ook hebben ze meerdere farms.

NAT Type: Open

Bandwidth: 49.152.000 Kbps

Connection Type: Wired

Latency: 33ms

Packet Loss: 0%


Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.

  • Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres van de gameserver  < dit is als speler blijkbaar niet echt te achterhalen, dus laat maar achterwege
  • Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
  • En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)

 

Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.

 

Edit: ik markeer dit even als antwoord zodat het gelijk bovenaan het topic zichtbaar is wat we nodig hebben

 

Edit 2 10:37:

Dank voor alle antwoorden op de vragen tot zover, heb dit doorgegeven. Ik zie inderdaad ook, als ik online kijk, dat Activision voor COD inderdaad geen overzicht heeft van servers/IP's dus dan is dat ook niet echt door te geven. Ik pas het gemarkeerde antwoord daar even op aan.

Het lijkt er op dat ook buiten NL hier en daar wat issues zijn, maar niet in de mate zoals jullie dit nu ervaren. Dus onderzoek gaat verder. Ik kom er weer op terug zodra ik meer weet, of meer van jullie nodig heb.

 

Hi Erik,

 

Ik heb gespeeld met een netwerk monitor op de achtergrond, hieruit is het volgende tevoorschijn gekomen, waarbij 192.168.1.150 het lokale ip is van mijn pc:

Source    Destination
192.168.1.150    37.244.54.10
37.244.54.10    192.168.1.150
192.168.1.150    eu.battle.net
eu.battle.net    192.168.1.150
192.168.1.150    iw8-bnet-loginqueue.prod.demonware.net
192.168.1.150    37.244.28.18
37.244.28.18    192.168.1.150
iw8-bnet-loginqueue.prod.demonware.net    192.168.1.150
192.168.1.150    prod.umbrella.demonware.net
prod.umbrella.demonware.net    192.168.1.150
192.168.1.150    185.34.106.33
185.34.106.33    192.168.1.150
192.168.1.150    prod.uno.demonware.net
prod.uno.demonware.net    192.168.1.150
192.168.1.150    34.208.16.69
34.208.16.69    192.168.1.150
192.168.1.150    52.26.48.29
52.26.48.29    192.168.1.150
192.168.1.150    99.86.112.76
99.86.112.76    192.168.1.150

Ik heb zo’n +/- 10min gespeeld en hierbij ook een disconnect ondervonden.

Verder heb ik een glasvezel 500Mbit verbinding met ip adres:  

81.206.17*.** (stuur als het mogelijk is een DM voor volledige ip)

En woon ik in Broek op Langedijk, ik maak geen gebruik van de Experiabox maar heb mijn eigen router geplaatst (Unifi Security Gateway).

Mocht je verder nog info nodig hebben hoor ik het graag.

Groeten,

Mick

 

 

 


Regio Amersfoort, glasvezel bedraad op PS4. 

Zelfde problemen zoals hierboven vermeld


Hallo 

Sins een paar weken word ik om de zoveel tijd uit de server gegooit word er echt gek van.

Heb ondertusse alles geprobeerd en heb de beste router. hoor dat er veel problemen zijn met call of duty mw bij kpn

Kpn wat doen we hier aan ?

Of overstappe kan zo niet langer vind ik 

 

Admin: titel verduidelijkt

Ik heb sinds afgelopen weekend hetzelfde probleem. Ben al met Microsoft (heb namelijk een Xbox) in contact geweest, maar bij Microsoft was niks bekend over het probleem. Zij zouden het wel doorzetten naar Activision. Maar nu begrijp ik dus dat het aan mijn verbinding via het altijd zo fantastische KPN kan liggen!!! Los het op als het zo is!!!


Ikzelf:
KPN Glasvezel
Achterhoek
Doetinchem
Ondervond continue connection issues sinds 2-3 dagen op alleen op COD Warzone.
Spel is onspeelbar op dit moment.

 

In overleg met kennisen en collega’s om mij heen:
 

KPN en Telfort , meerdere gebruikers die tegelijk in een potje zitten op hetzelfde tijdstip eruit gegooid worden zijn KPN/Telfort klanten en de andere spelers hebben Ziggo en merken geen issues.
kan geen toeval zijn.

Dit zijn groepen van vrienden.
Als je via Hotspot gaat gamen nergens last van.
Iets met Firewall/ beveiliging? is dit spel ergens actief geblocked?

@Kpn dit spel heeft heel veel fans in NL en wereldwijd (Zie het als Formule1 op zondag en Champions League wedstrijden. :grin: )


 


hier het zelfde probleen nooi last gehad en nu begind het ben nu ook echt effe beu waneee word er hier wat aan gedaan want is niet leuk zo meer probeer jullie ook te berijken maar word gewoon als bandje afgespeeld verbinding verbroken doe hier wat aan want zo gaan jullie veel klanten verliezen


COD server warzone

Glasvezel 200/200

Locatie . Regio Hengeo (ov)

Platform. PS4

Probleem sinds 4 dagen

Van alles al geprobeerd. Spel blijft eruit klappen. Super irritant.

Melding cod is "connection failed"

Probleem alleen bij kpn !!

Connection vliegen omhoog en omlaag. 

Tussen 40 en 800 ms


Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik zit in een playstation party met 3 vrienden. Zij hebben allemaal ziggo, ik als enige KPN. Zij kunnen doorspelen en ik wordt er telkens uitgeknikkerd.  Het vreemde is, de playstation party blijft gewoon werken, ook is mijn internetverbinding gewoon stabiel. Alle andere apparaten blijven werken en dus ook de playstation party.

 

ik krijg twee verschillende foutmeldingen. Error code 65538 of de chronometer foutmelding. Op internet staan verschillende oorzaken voor deze foutmeldingen, deze heb ik allemaal doorlopen en het probleem blijft bestaan. 
 

problemen zijn ontstaan afgelopen dinsdag. COD heeft toen een nieuwe update uitgebracht en sindsdien werkt het niet meer goed. Het probleem zit dus echt bij KPN. Een half jaar geleden heeft hetzelfde probleem zich ook al een keer voor gedaan. Dit heeft toen een week geduurd voordat KPN het heeft opgelost. Mocht dit weer zolang duren dan ga ik overstappen op ZIGGO, ben der helemaal klaar mee. Als je belt naar KPN krijg je iemand aan de lijn die er niks van snapt, bij ons is alles goed. Dat is het dus niet!!! Zie die forum.

Ik woon in Rijswijk, heb een kopere kabel en probeer de servers van activision/call of duty te bereiken.

 

 


Ouderwetse koper verbinding. 

8266CC in Kampen.

Hoop dat het snel opgelost wordt! 


Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik zit in een playstation party met 3 vrienden. Zij hebben allemaal ziggo, ik als enige KPN. Zij kunnen doorspelen en ik wordt er telkens uitgeknikkerd.  Het vreemde is, de playstation party blijft gewoon werken, ook is mijn internetverbinding gewoon stabiel. Alle andere apparaten blijven werken en dus ook de playstation party.

 

ik krijg twee verschillende foutmeldingen. Error code 65538 of de chronometer foutmelding. Op internet staan verschillende oorzaken voor deze foutmeldingen, deze heb ik allemaal doorlopen en het probleem blijft bestaan. 
 

problemen zijn ontstaan afgelopen dinsdag. COD heeft toen een nieuwe update uitgebracht en sindsdien werkt het niet meer goed. Het probleem zit dus echt bij KPN. Een half jaar geleden heeft hetzelfde probleem zich ook al een keer voor gedaan. Dit heeft toen een week geduurd voordat KPN het heeft opgelost. Mocht dit weer zolang duren dan ga ik overstappen op ZIGGO, ben der helemaal klaar mee. Als je belt naar KPN krijg je iemand aan de lijn die er niks van snapt, bij ons is alles goed. Dat is het dus niet!!! Zie die forum.

Ik woon in Rijswijk, heb een kopere kabel en probeer de servers van activision/call of duty te bereiken.

 

Zie eerste antwoord in de topic 

 

 


Na drie dagen zeuren tegen activision, battle.net en blizzard zonder reactie van hen terug te krijgen aldus hier mijn problemen. 

Glasvezel, Experiabox V10, Eindhoven, Windows 10, COD Warzone.

Sinds de laatste drie dagen wordt ik om de twee potjes van +-30 min uit de server gegooid. Vervolgens duurt het dan 10 minuten voordat ik in het Blizzard scherm weer kan inloggen. Meestal ben ik zo ongeveer 10 minuten uitgelogd voordat het weer lukt om te verbinden. 
 

Dit is best frustrerend als je eenmaal lekker bezig bent in een potje dus ik hoop dat het snel opgelost wordt. Ik ga er van uit dat er hard gezocht wordt naar een oplossing en kijk hier naar uit.

 

Brian


Zelfde probleem in de Achterhoek


Gameserver: Call of Duty Warzone

koper 200mbs

Haarlem 2024DE 


Geen flauw idee hoe betrouwbaar de opgevoerde IP-adressen zijn, aangezien je zelf servers kunt toevoegen.

https://gameserverping.com/cod-modern-warfare

 


Call of Duty multiplayer en warzone server. 
Adsl lijntje

Regio Gouda

Sinds een paar dagen niet meer te gebruiken normaal.

 


Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.

  • Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres van de gameserver  < dit is als speler blijkbaar niet echt te achterhalen, dus laat maar achterwege
  • Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
  • En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)

 

Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.

 

Edit: ik markeer dit even als antwoord zodat het gelijk bovenaan het topic zichtbaar is wat we nodig hebben

 

Edit 2 10:37:

Dank voor alle antwoorden op de vragen tot zover, heb dit doorgegeven. Ik zie inderdaad ook, als ik online kijk, dat Activision voor COD inderdaad geen overzicht heeft van servers/IP's dus dan is dat ook niet echt door te geven. Ik pas het gemarkeerde antwoord daar even op aan.

Het lijkt er op dat ook buiten NL hier en daar wat issues zijn, maar niet in de mate zoals jullie dit nu ervaren. Dus onderzoek gaat verder. Ik kom er weer op terug zodra ik meer weet, of meer van jullie nodig heb.

1: Call of duty: modern warfare warzone

2: Koper

3: Hoogwoud


Zaakjes regelen KPN. Chronometer gezeur na de laatste update van COD. 
zou fijn zijn als er wat meer updates komen vanuit jullie.


Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.

  • Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres van de gameserver  < dit is als speler blijkbaar niet echt te achterhalen, dus laat maar achterwege
  • Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
  • En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)

 

Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.

 

Edit: ik markeer dit even als antwoord zodat het gelijk bovenaan het topic zichtbaar is wat we nodig hebben

 

Edit 2 10:37:

Dank voor alle antwoorden op de vragen tot zover, heb dit doorgegeven. Ik zie inderdaad ook, als ik online kijk, dat Activision voor COD inderdaad geen overzicht heeft van servers/IP's dus dan is dat ook niet echt door te geven. Ik pas het gemarkeerde antwoord daar even op aan.

Het lijkt er op dat ook buiten NL hier en daar wat issues zijn, maar niet in de mate zoals jullie dit nu ervaren. Dus onderzoek gaat verder. Ik kom er weer op terug zodra ik meer weet, of meer van jullie nodig heb.

 

1.Call of Duty Modern Warfare

2.Glasvezel

2.Bennekom

 

(p.s. bovenstaande, op de woonplaats na uiteraard, zal voor 99% van de mensen gelden)


word hier ook al 2 dagen na elk potje of soms halverwege uit warzone geknikkerd met connection lost  vaak staat erbij status:chronometer


word hier ook al 2 dagen na elk potje of soms halverwege uit warzone geknikkerd met connection lost  vaak staat erbij status:chronometer

Iedereen lijkt het sinds twee drie dagen te hebben. KPN heeft een update de wereld ingestuurd waar waarschijnlijk iets fout gaat. Ik heb compleet alles gereset, heb geprobeerd om via inhome WiFi netwerk te spelen, alles er op en eraan. Maar ondanks dat internet blijft draaien, wordt ik toch uit COD gegooid door Activision. 

 

KPN doet er goed aan om snel iets te regelen, mijn abo is nu een jaar oud en ik kan prima overstappen als ik wil. Ben overigens wel tevreden over KPN dus eigenlijk ben ik het niet van plan. 


1: Call of duty: modern warfare warzone

2: Glasvezel

3: Hoofddorp

Ziggo geen problemen! Misschien moeten we maar overstappen!

Dit duurt wel erg lang 2 weken niks geen duidelijkheid. 
 


hier ook zelfde!

doe er wat aan a.u.b.! Begint aardig te irriteren!

Miss indd overstappen altijd klant van kpn geweest en veel gezeur gehad .


Sinds een paar dagen problemen met het spelen van call of duty, het lijkt erop dat alleen spelers met kpn hier last van hebben, we spelen met meerdere vrienden dit spel en alleen de mensen met kpn kunnen niet een een potje af spelen en worden van de server gekickt, en de mensen met ziggo ect blijven gewoon in het spel, nu is de vraag wat dit probleem veroorzaakt en hoe dit op te lossen want hier betalen mensen niet hun maandelijkse kosten voor! Dit probleem doet zich al paar dagen voor! Waar ligt het aan en hoe wordt dit opgelost?


Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.

  • Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres van de gameserver  < dit is als speler blijkbaar niet echt te achterhalen, dus laat maar achterwege
  • Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
  • En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)

 

Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.

 

Edit: ik markeer dit even als antwoord zodat het gelijk bovenaan het topic zichtbaar is wat we nodig hebben

 

Edit 2 10:37:

Dank voor alle antwoorden op de vragen tot zover, heb dit doorgegeven. Ik zie inderdaad ook, als ik online kijk, dat Activision voor COD inderdaad geen overzicht heeft van servers/IP's dus dan is dat ook niet echt door te geven. Ik pas het gemarkeerde antwoord daar even op aan.

Het lijkt er op dat ook buiten NL hier en daar wat issues zijn, maar niet in de mate zoals jullie dit nu ervaren. Dus onderzoek gaat verder. Ik kom er weer op terug zodra ik meer weet, of meer van jullie nodig heb.

Ha Erik, 

Allereerst wil ik beginnen met je te bedanken dat je er zo druk mee bezig bent. Fijn dat er gehoor aan gegegen wordt. Ik hoop dat jullie snel met een oplossing kunnen komen, ik mis namelijk aardig wat inkomsten nu m.b.t. donaties tijdens het streamen. Ik vroeg mij af of er iets in jullie netwerk is veranderd de afgelopen week? Daar ligt de uitdaging denk ik. Jullie hebben waarschijnlijk een x aantal developpers in dienst die dit kunnen onderzoeken. Ik hoop echt dat ze dit doen. 

Daarnaast wil ik je ook even antwoorden op je vragen.

- het gaat om de game servers van call of duty

- volgens mij heb ik glasvezel (ik betaal er in ieder geval goed voor)

- ik kom uit de omgeving gooi en vechtstreek

Ik wacht jouw updates af.

Nogmaals dank.