Skip to main content

Hallo KPN, 

Sinds kort word ik om de zoveel tijd uit de server Call of Duty gegooid, word er echt gek van.

Heb ondertussen alles geprobeerd ,en heb de beste router. Ik hoor dat er veel problemen zijn met call of duty alleen bij kpn!

Kpn wat doen we hier aan?

Of overstappen? Dit kan zo niet langer vind ik 

Admin: titel verduidelijkt

Hier hetzelfde probleem... Ik neem ook aan als dit langer dan een week gaat duren dat wij langzaam maar zeker richting vergoedingen gaan kijken! 

1: Call of duty: modern warfare warzone

2: Glasvezel 

3: Hoofddorp


goedemorgen, 

 

hier ook de zelfde problemen met kpn en warzone.

- het gaat om de game servers van call of duty

- ik heb glasvezel

- ik kom uit de omgeving Nieuwegein (utrecht)

ik kijk uit naar een reactie.

 

met vriendelijke groet,


Zelfde probleem ja. Beter wordt het snel gefixt. Nu continu ‘Lost connection’ of ik word mid-game gekickt. Iemand al een oplossing?

 

  1. Call of Duty Modern Warfare: Warzone
  2. Koper (denk ik)
  3. Goes

Ik hoop op een spoedige fix.


Regio Den Haag

glasvezel

 

Hopelijk wordt dit snel verholpen…. ik betaal al jaren elke maand netjes mijn abonnement. Ik verwacht snel een oplossing. 


Ik heb hier ook al dagen last van erg irritant als dit ook langer voortduurt stap ik over naar een andere provider, betaal namelijk voor iets wat ik niet kan gebruiken !

 

Moedeloos wordt ik er van!


Hier al een aantal dagen hetzelfde geval!

  1. Call of Duty Modern Warfare: Warzone (PS4)
  2. Glasvezel
  3. Leeuwarden

Laten we op een spoedig herstel hopen


Hier ook, danwel via Telfort. Continue outages, hoge latency en rubberbanding/ package bursts. Nu al vijf dagen!

Echt ALLES geprobeerd (kabels vervangen, hub vervangen, port forwarden , DMZ’en) totdat ik VPN probeerde en het probleem er niet meer was, wat voor mij duidelijk maakte dat het echt bij KPN ligt. Vrienden met Ziggo hebben geen enkel probleem.

Aangezien veel KPN klanten dit spelen (wereldwijde heeft WZ een userbase van meer dan 60 miljoen spelers), vind ik het echt schrijnend en verdrietig om te zien dat er bij KPN geen enkele noodzaak zichtbaar is om dit op te lossen, getuigende dat dit probleem er nu al een week is na een stortvloed aan klachten. Schandalig gewoon.
 

Ik heb gisteren de boel opgezegd en stap over naar Ziggo. Hit em in the wallet, want dat is blijkbaar het enige dat werkt.


Misschien handig, KPN heeft wel eerder Battle.net geblocked?:

 

Posted by

u/Diskatis_Invictus

Tempo Storm

4 years ago

Problems connecting to Battle.net in the Netherlands

If you are from the Netherlands and have an internet provider linked with KPN its likely you cannot connect to battle.net. The problem started this morning and the cause or solution are unknown.

A friend contacted Blizzard and asked them about the problem. They said the problem is not at their side. The problem is not teh lack of connection to the internet, since I can make this post and do other stuff online.

I found a forum where people had the same problem... Funny part is: they are all from the Netherlands. See the link for the forum post:


Ik heb een account aangemaakt om aan te geven dat ik dezelfde problemen heb als het gros in dit topic.
1.Call of Duty Modern Warfare: Warzone & Multiplayer (PC)
2. Kabel
3. Amsterdam 

 

 


Beste,

vandaag is er een monteur bij ons geweest voor een normale storing en toen kwam dit ook ter sprake. Hij is zelf fanatiek gamer geweest en dacht dat het aan de dns lag van kpn. Nu heeft hij voor ons de dns code naar 1.1.1.1. Gezet. Maar dit heeft ook niet geholpen. Wel denken wij dat het met de update van kpn te maken heeft die zij vorige week hebben gedaan. sindsdien hebben wij deze problemen.

Hopelijk wordt dit snel opgelost anders is de enige oplossing om over te stappen op een andere provider…

 

  1. call of duty warzone en multiplayer 
  2. koperverbinding kabel
  3. Waalre

Met vriendelijke groet,

Nikki


Hoi KPN, ook ik heb deze klacht nu al 5 dagen. Router is goed, verbinding is goed maar ik word er elk half uur ongeveer uitgegooid. Ik heb wired verbinding op glasvezel experia v10a en woon in zwolle, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen doen.


Hi Erik,

 

Ik heb gespeeld met een netwerk monitor op de achtergrond, hieruit is het volgende tevoorschijn gekomen, waarbij 192.168.1.150 het lokale ip is van mijn pc:

Source    Destination
192.168.1.150    37.244.54.10
37.244.54.10    192.168.1.150
192.168.1.150    eu.battle.net
eu.battle.net    192.168.1.150
192.168.1.150    iw8-bnet-loginqueue.prod.demonware.net
192.168.1.150    37.244.28.18
37.244.28.18    192.168.1.150
iw8-bnet-loginqueue.prod.demonware.net    192.168.1.150
192.168.1.150    prod.umbrella.demonware.net
prod.umbrella.demonware.net    192.168.1.150
192.168.1.150    185.34.106.33
185.34.106.33    192.168.1.150
192.168.1.150    prod.uno.demonware.net
prod.uno.demonware.net    192.168.1.150
192.168.1.150    34.208.16.69
34.208.16.69    192.168.1.150
192.168.1.150    52.26.48.29
52.26.48.29    192.168.1.150
192.168.1.150    99.86.112.76
99.86.112.76    192.168.1.150

Ik heb zo’n +/- 10min gespeeld en hierbij ook een disconnect ondervonden.

Verder heb ik een glasvezel 500Mbit verbinding met ip adres:  

81.206.17*.** (stuur als het mogelijk is een DM voor volledige ip)

En woon ik in Broek op Langedijk, ik maak geen gebruik van de Experiabox maar heb mijn eigen router geplaatst (Unifi Security Gateway).

Mocht je verder nog info nodig hebben hoor ik het graag.

Groeten,

Mick

 

Super dank hiervoor, @Mickaz!

 

Even ter achtergrond: wij hebben dedicated routes lopen tussen het KPN netwerk en specifieke grote partijen. Zoals, in het geval van gamen, game bedrijven als Activision-Blizzard, Riot, etc… COD is Activision-Blizzard, dus alle verkeer vanuit het KPN netwerk dat naar de A/B servers gaat, loopt via die dedicated route. Daar zien we op het moment geen specifieke issues mee. Dus we zijn in conclaaf met A/B om hier samen naar te kijken wat er aan de hand is.

 

Van daaruit ook: je regio is waarschijnlijk niet relevant. Maar als wel blijkt dat het probleem toch ergens anders vandaan komt, dan is dit wel informatie die nuttig kan zijn. Vandaar dat we er wel naar vragen. Beter dat we info uitvragen die we achteraf niet nodig hadden, dan dat we op een later tijdstip weer moeten terugkomen om er alsnog om te vragen.

 

Er is wat mis aan de kant van KPN omdat het niet bij Warzone blijft maar dit ook voor spellen als Rocket League geldt waar ik tegen aan loop. Onverklaarbare routing van mijn connectie naar de servers van Psyonix die via Amerika en London lopen opeens in plaatst van de server in Amsterdam. GROOT probleem bij KPN maar ze weten niet wat? Zorgelijk

In mijn topic heb ik de gameserver adressen al gegeven. 

Rocket League is van Psyonix. Voor zover ik weet hebben we daar ook een dedicated route mee lopen, en dat is een andere dan de route met Activision-Blizzard. Rutger pakt dit in je eigen topic verder op om even na te kijken.


cod mw

Koper verbinding

Regio Breda


Een melding van "we komen er op terug" is niet voldoende naar mijn mening. Als het bovenop de stapel andere problemen komt dan ga ik overstappen. 

Kan niet waar zijn dat dit zo lang moet duren. Een halve dag is in de ict al lang !!!!

 

Prio 1 lijkt mij!

Kpn opschieten en niet telkens met dezelfde antwoorden blijven strooien. Problee. Nu al 4 dagen !!


COD Modern Warfare

 

Glasvezel

 

Noord Brabant / Roosendaal


Hallo allemaal ik heb precies het zelfde probleem met warzone om de 10 min word ik mid game gekicked.

Ps4 Warzone.

is er al meer bekend bij kpn ? Weet iemand dat


Call of duty warzone

Glasvezel

Regio doetinchem


Ik moet dit weekend kunnen spelen, want call of duty heeft ons nodig. 


sinds gisterenavond hetzelfde probleem. Pc gamer. 

Issues alleen met CID MW trouwens, overige games hebben geen last. Ook doet internet het gewoon tijdens de disconnect, je kan alleen niet connecten met de COD MW servers.

Glasvezel, Flevoland


@Erik_ 

Dank voor jouw actie! Gelukkig zijn jullie er wel mee bezig in ieder geval. 
Met het weekend voor de boeg en wat slechter weer op komst is het verstandig prio te geven op deze stroring anders gaan jullie overspoeld worden met reacties gezien de actieve Warzone fanbase in NL.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Vraagje aan Erik:
Zijn er collega's bij jullie (KPN) die Warzone spelen? die kunnen dit het beste testen lijkt me? (KPN collega met vacantie ff appen?)


Wat betreft Rocketleague van Psyonix, gisteren nadat ik niet meer met Warzone verder kon door alle disconnects  heb ik wel prima de hele avond zonder issues Rocketleague kunnen spelen! dus het een Battle.net/Blizzard/Activision ding aan het worden.

 

 


Ook ik heb hier dus al meerdere dagen last van. Speel op PC.

 

1: Call of duty: modern warfare warzone

2: Glasvezel 

3: Ermelo


Heeft iemand het telefoonnummer van Ziggo voor mij? (Ik vraag dit voor een vriend..)


Goedemiddag,

Hier ook het probleem op de Playstation 4 met Call of Duty en KPN.

- Koperen verbinding ( denk ik ).

- Vlist, omgeving Gouda.

Hoop graag dat het verholpen wordt, probleem speelt al een paar dagen.


Zou heel fijn zijn als dit voor vanavond nog opgelost zou kunnen worden, aangezien het weekend er slecht uit ziet met alleen maar regen. 


Hier in Hendrik Ido Ambacht ook hetzelfde.

Alle vrienden en collega's die dit in de regio met een KPN verbinding spelen hebben sinds 2 dagen problemen met disconnects.

Vrienden die een Caiway of Zigoo verbinding hebben die hebben nergens last van.

Dit is zowel op pc / XBOX als de playstation.