Skip to main content

ik heb destijds samen met iemand van kpn mijn lampen kunnen aansluiten op de 2.4 netwerk en hadden hier ook een andere naam bij gezet.

nu wil ik mijn camera hier ook op aansluiten maar krijg ik hem steeds niet gevonden omdat volgens de app van de camera hij zegt dat het een 5 ghz netwerk is.

wat doe ik hierin fout want ik ben gewoon verbonden met de 2.4 ghz netwerk

Welk modem heeft u? En heeft u WiFi versterkers? 


Ik heb geen wifi versterkers en ik heb de experia box v10. Ondertussen krijg ik niet meer de melding op mijn telefoon dat ie op de 5 ghz zit maar alsnog krijg ik de camera niet gekoppeld aan het netwerk


Ok. Heeft u 2 WiFi netwerken? Een 2,4 Ghz netwerk en een 5 Ghz netwerk? 

Heeft u wel eens ingelogd op http://192.168.2.254? Weet u daar het wachtwoord van?


Ik heb toen destijds dat met kpn geregeld en kan daar inloggen. Ik weet alleen niet meer hoe ik die 5ghz netwerk kan uitschakelen om de camera toe te voegen 


Hoi @2.4 ghz netwerk! Welkom bij de community! Is het nog gelukt? Anders zou ik je willen adviseren om eens een kijkje te nemen in dit artikel op onze kennisbank: Stel een apart 2.4 of 5 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi.

Als dat niet lukt dan kan je ook altijd even bellen met 0800-0402. Dan helpen mijn collega's je verder! 

 


Beste remco

We hebben een quest netwerk aangemaakt voor de 2.4 ghz 

Alleen als ik daarmee verbind zegt die dat ik alsnog met de 5 ghz verbonden ben.

Dus hoe kan ik die 5ghz uitschakelen?


Heb je dat netwerk een andere naam gegeven dan je reguliere netwerk? Ik durf niet te zeggen waarom die dan alsnog de 5GHz band pakt.


Beste remco

We hebben een quest netwerk aangemaakt voor de 2.4 ghz 

U bedoelt gastennetwerk? Dat is automatisch 2,4 en 5 Ghz. Een 2,4 Ghz gastennetwerk zonder 5 Ghz is onmogelijk bij KPN. 

Sowieso zal het waarschijnlijk niet werken, een gastennetwerk. Want uw mobiel zal dan de camera niet zien. Op een gastennetwerk is elk apparaat geïsoleerd en heeft alleen toegang tot internet. Niet tot elkaar.

U kunt op de Experiabox v10 zonder a en zonder versterkers het normale WiFi netwerk scheiden.

 


Nu heb ik de naam veranderd en is ie verbonden met het 2.4 ghz netwerk. Dus de melding dat ik verbonden ben met het 5 ghz netwerk krijg ik niet meer. Maar alsnog lukt het niet om de verbinding te krijgen. Ik weet echt niet meer wat ik fout doe


Heeft u het gastennetwerk weer uit gezet?

Heeft u het apparaat gereset naar fabrieksinstellingen? 


ik heb de gastennetwerk uitgeschakeld en de camera gereset en nog steeds krijgt ie hem niet gevonden op mn telefoon

 


Moet u met uw mobiel niet eerst verbinding maken met het WiFi wat de camera zelf uitzend?


Nee helaas niet. De camera zal zichtbaar zijn via de ap wat ik gedownload heb maar helaas is ie steeds niet zichtbaar


Om de app van een camera op een mobiel werkend te installeren, dient je mobiel met je thuiswifi verbonden te zijn, anders gaat het niet lukken, zie ook de handleiding van de camera c.q. de app.

Zo werkt het in de regel met 99,99% van de camera's @2.4 ghz netwerk 

Als het werkt kun je je mobiel weer op mobiele data zetten en moet je ook toegang tot de camera hebben.

 


Dat snap ik maar m'n telefoon is gewoon verbonden met m'n thuisnetwerk 


Wat is het merk en type van de camera?


Het is een lsc smart connect rotatable camera


Ok. Hier een filmpje:

U bent nu verbonden met het 2,4 Ghz netwerk. Heeft u het 5 Ghz netwerk verwijderd van uw telefoon? 

U moet een wachtwoord invoeren. U gebruikt het wachtwoord van het 2,4 Ghz netwerk? 

Hoort u de 3 "dong ding dong" die in de handleiding staan?

 


Het is eindelijk gelukt. Durf het bijna niet te zeggen maar de fout die ik maakte was dat ik niet het wachtwoord van de wifi gebruikte maar m'n eigen wachtwoord


Ok 👍😁


Wat fijn dat het gelukt is! En bedankt @Nick83 voor alle assistentie 🙂