Skip to main content


Moet je deze kabels op deze manier aansluiten voor CAT 6? (de middelste)

Want de kabel in de muur is een RJ11 kabel geloof ik, wat ik kon vinden op het internet 


 

Deze combinatie dus op de CAT 6 wandcontactdoos doen?

Oranje op 3 

Rood op 4

Blauw op 5

Wit op 6


Bedoelt voor internet voor de duidelijkheid 

 

Alvast bedankt!

Doe jezelf een plezier en vervang die kabel door een 8 aderige Cat6 kabel.


Je hebt een telefoon kabel in de hand 4 aderig. Je hebt een 8 aderige kabel nodig. Ethernet


Je hebt een telefoon kabel in de hand 4 aderig. Je hebt een 8 aderige kabel nodig. Ethernet

Het zou ook met die telefoonkabel mogelijk moeten zijn, moet alleen de juiste combinatie weten


Je hebt een telefoon kabel in de hand 4 aderig. Je hebt een 8 aderige kabel nodig. Ethernet

Het zou ook met die telefoonkabel mogelijk moeten zijn, moet alleen de juiste combinatie weten

Nee... het kan niet. Bij die telefoonkabel liggen de aders parallel aan elkaar gewoon recht door de kabel. Bij een utp liggen de aders per 2 in elkaar gedraaid (twisted) in de kabel. Dat is niet voor niets, dat is noodzakelijk om het signaal goed over te laten komen.


Je hebt een telefoon kabel in de hand 4 aderig. Je hebt een 8 aderige kabel nodig. Ethernet

Het zou ook met die telefoonkabel mogelijk moeten zijn, moet alleen de juiste combinatie weten

Ik weet niet wat je probeert te realiseren hiermee?. Als je een bijv. je DSL/Telefoon kabel wil doorlussen hiermee naar een andere kamer in de woning dan zou ik het RJ45 inbouwdoosje die te zien zijn op de foto's niet gebruiken. Wil je echter hiermee een internet kabel leggen naar een andere kamer in de woning dan zou je de kabel dus moeten vervangen voor een 8 aderig UTP kabel categorie maakt niet zoveel uit maar Cat5 vind ik persoonlijk wat fijner mee te werken door de wat stuggere aders die je hebt. Houd wel kleur code B aan i.p.v. A, A gaat niet werken.