Skip to main content

Chrome & Firefox geven sinds kort zoek-results uit Frankrijk. Niet alleen op mijn notebook, maar ook bij andere gebruikers van mijn abo op andere devices.

Volgens internet zou Googlemijn IP als afkomstig uit Frankrijk herkennen.

Kan KPN mij een nieuw IP geven ?

 

Groet,

E.

Hallo @Eurypylus , gebruik je misschien een VPN, privé of zakelijk?

KPN gebruikt alléén in NL uitgegeven IP-adressen en vervangt ook geen IP-adressen.

Welke website gebruik je om je WAN-IP te raadplegen.

Waarom wil je je IP-adres weten, dat staat ook gewoon in het modem vermeld.

 


Ik draai een VPN server op mijn Synology (in Nederland): hoe zou dit een oorzaak kunnen zijn ?

(WAN)IP is me bekend (Arcadyan web login)


Hallo @Eurypylus , als je de VPN eens uitschakelt en je vraagt je IP opnieuw op dan zul je zien dat het een officicieel KPN IP uit uit NL.

Bij een VPN wordt er dus altijd een ander IP toegekend door de VPN-server om jeeigen IP te verhullen, om wat voor reden dan ook.

Als je binnen de VPN-server een IP uit NL kunt kiezen is dat mooi, maar in de regel wordt de meest toegangkelijke/snelste VPN-IP gezocht en dat hoeft dus niet per definitie een server uit NL te zijn.

 

 


Mijn VPN gebruik ik alleen op mijn/onze mobiele devices,

op m’n notebook thuis niet: daar krijg ik ook Franse zoekresults….

Als ik BING gebruik, geen Franse zoek results...


Hallo @Eurypylus , is je pc niet verbonden met je NAS dan?


Wat zijn de eetste twee getallen van jouw WAN IP adres?

Die van mij zijn 86.86.


@wjb: zijn beide heel anders, entweede getal 3 digits


Hallo @Eurypylus , is je pc niet verbonden met je NAS dan?


Jawel, maar VPN (OpenVPN) standaard uitgeschakeld


Zie svp deze link >

https://support.google.com/websearch/thread/16373107/how-do-i-edit-the-country-at-the-bottom-left-corner-of-my-search-results?hl=en

 

Op mijn Chrome main page staat linksonder: Frankrijk


@wjb: zijn beide heel anders, entweede getal 3 digits

Maar ja, wat zijn die twee getallen nu toch?


@wjb: zijn beide heel anders, entweede getal 3 digits

Maar ja, wat zijn die twee getallen nu toch?

Bij mij 62.251. Vanmiddag viel mijn verbinding even weg en ik denk (niet zeker) een nieuw ip-adres. Baal er van dat ik de oude niet meer weet...alle gebeurtenissen zijn ook gewist..


Bij mij 62.251. Vanmiddag viel mijn verbinding even weg en ik denk (niet zeker) een nieuw ip-adres. Baal er van dat ik de oude niet meer weet...alle gebeurtenissen zijn ook gewist..

Dat is een Nederlands IP adres van XS4ALL en dat IP adres zal zeer zeker niet veranderd zijn immers XS4ALL hanteert, net als KPN, de policy IP adressen niet te wijzigen.


Nu nog graag een reactie van @Eurypylus 


Bij mij 62.251. Vanmiddag viel mijn verbinding even weg en ik denk (niet zeker) een nieuw ip-adres. Baal er van dat ik de oude niet meer weet...alle gebeurtenissen zijn ook gewist..

Dat is een Nederlands IP adres van XS4ALL en dat IP adres zal zeer zeker niet veranderd zijn immers XS4ALL hanteert, net als KPN, de policy IP adressen niet te wijzigen.

Dan is het toch hetzelfde adres gebleven. Ik twijfelde even maar weet dat ik bij XS4ALL een vast adres heb (behoudens een mogelijke eenmalige  wijziging zodra de integratie met KPN een feit is). 

Dank je @wjb 


Volgens deze website:

https://db-ip.com/db/

Is mijn WAN-IP hosted door ISP Kpn.bv (‘1136-KPN’)


Foutje in de geo-ip database van Google of iets met cookies. Denk het eerste.


Heb eea. al gemeld bij Google: benieuwd of ik iets ga horen...:thinking:


Hallo @Eurypylus en als je nu eens een real-time ip check doet, dan moet je het ip adres zien dat ook in je modem staat in plaats van in al die papieren tabellen. De real time check, daar gaat het uiteindelijk om.

 


Hallo @Eurypylus en als je nu eens een real-time ip check doet, dan moet je het ip adres zien dat ook in je modem staat in plaats van in al die papieren tabellen. De real time check, daar gaat het uiteindelijk om.

 


Okay, thanks.

Deze site https://whatismyipaddress.com/  geeft hetzelfde IP als het WAN-IP dat mijn Arcadyan VGV7519 (fw. 02.00.142W4) toont in het status overzicht.


Hallo @Eurypylus , dan heb je dus eigenlijk helemaal geen probleem.

 


Dat is dus de verkeerde regio om Google zoekresultaten weer te geven voor “Nederland” = jou regio. Klik daar op een vinkje "Huidige regio (= eerste keus).  Of anders wel voor “Nederland”.

Zelf kies ik soms bewust voor andere regio's in de zoek-instellingen als ik specifiek zoek naar bronnen in bepaalde landen.  (En zoek met zoektermen in een andere taal overeenkomend met die regio's).


Foutje in de geo-ip database van Google of iets met cookies. Denk het eerste.

Dat is dus de verkeerde regio om Google zoekresultaten weer te geven voor “Nederland” = jou regio. Klik daar op een vinkje "Huidige regio (= eerste keus).  Of anders wel voor “Nederland”.

Zelf kies ik soms bewust voor andere regio's in de zoek-instellingen als ik specifiek zoek naar bronnen in bepaalde landen.  (En zoek met zoektermen in een andere taal overeenkomend met die regio's).

Hallo @Eurypylus

Ik herken het probleem, een buitenlandse kennis had in zijn taal via mijn Google account gezocht. Google heeft toen automatisch de regio aangepast. Ik denk dat @obelisk en @Babylonia gelijk hebben en dat het niet met de IP adres te maken heeft maar met de instellingen van Google. Laat je ons weten wanneer Google reageert? 


Opgelost!

Bleek de ‘locatievoorziening’ setting in mijn Macbook te zijn waardoor de locatie niet automatisch ververst kon worden. 


Fijn om te horen dat het is opgelost!