Skip to main content

Goedemorgen deze morgen,

Ik heb vorige week de experia V10 met 2 superwifipunten

Ikprobeer mijn chromecast werkend te krijgen maar isme nog niet gelukt, meerdere keren opnieuw gereset maar steeds krijg ik dezelfde melding: Chromecast is ingesteld maar kan niet worden gevonden. AP-isolatie uitschakelen.

Ik ben er al achter dat de V10 geen AP-isolatie heeft maar wellicht heeft het superwifipunt dat wel, geen idee want ik kan er niet op inloggen. Het standaard Admin password op de achterkant werkt niet en ook het aangepaste wachtwoord van de V10 werkt niet.

Ik hoop dat ik hier wat antwoorden kan krijgen waarmee ik mijn chromecast wél werkend kan krijgen,we gebruiken ze echt veel.

inmiddels weet ik dat een vriend met een iPhone het wel voor elkaar krijgt om bij mij thuis te streamen naar de chromecast. Waarom lukt dat niet met mijn S8? terwijl dat wel prima ging met ziggo. Moet ik maar weer terug naar Ziggo? want dit is zo ook waardeloos, toen had ik 1 probleem en nu heb ik er meer andere problemen

 


Hoi @Eric 67 . Welkom op het forum.

Het feit dat jouw vriend wel kan streamen doet vermoeden dat het toch iets met je telefoon te maken heeft. Zeker weten doe ik dat niet.

Je kunt vrij eenvoudig testen of het iets met die superwifi's te maken heeft door ze simpel weg uit te schakelen en het met de v10 alleen te proberen. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Inmiddels werkt het wel maar ik heb geen flauw idee hoe en waarom. Mijn dochter heeft het met haar iPhone ook gedaan en daarna kon ik wel streamen. Vreemd 

 


Topic is al acht maanden oud, maar ik liep tegen hetzelfde probleem aan, en hier stond nog geen antwoord. Bleek uiteindelijk simpel. je moet de Chromecast hard resetten en terug zeggen naar de fabrieksinstellingen (knop op je Chromecast voor 10s indrukken). Daarna fluitje van een cent en geen problemen meer met het herkennen van WIFI netwerk.