Skip to main content
Beantwoord

Chromecast geen verbinding met wifi

  • February 9, 2020
  • 5 reacties
  • 319 keer bekeken

Mijn chromecast maakt geen verbinding met mijn WiFi netwerk. ik krijg de melding dat de Chromecast en iPhone niet met elkaar kunnen communiceren en er een aanpassing gedaan moet worden in de instellingen van mijn WiFi netwerk. 

Hoe kan ik dit oplossen?

-ik heb de experia box v10a al gereset

-chromecast al opnieuw opgestart

-de uPnP functie al aangezet.

 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi N, welkom op het forum. 

Upnp hoeft niet uit. Mijn advies is om de Chromecast helemaal te resetten en opnieuw te verbinden met je WiFi, ik vermoed dat daar iets niet overeenkomt. Ik neem aan dat je iPhone op dat moment ook met de Experiabox is verbonden? 

Ik hoor graag van je. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2020

Hi N, welkom op het forum. 

Upnp hoeft niet uit. Mijn advies is om de Chromecast helemaal te resetten en opnieuw te verbinden met je WiFi, ik vermoed dat daar iets niet overeenkomt. Ik neem aan dat je iPhone op dat moment ook met de Experiabox is verbonden? 

Ik hoor graag van je. 


wjb
Wijsgeer
  • February 11, 2020

Upnp hoeft niet uit.

Ik neem aan dat je bedoelt dat UPnP niet aan hoeft.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2020

Beste Alex,

 

bedankt voor je reactie. Het is nu idd gelukt.

 

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 12, 2020

Ik bedoelde uit. 

Beste Alex,

bedankt voor je reactie. Het is nu idd gelukt.

Fijn om te horen, graag gedaan. :) 

 


wjb
Wijsgeer
  • February 19, 2020

Ik bedoelde uit. 

Maar waarom gaf je dat antwoord op…

-de uPnP functie al aangezet.

...UPnP hieft immers niet aan te staan voor zo'n Chromecast.

Het zou jammer zijn als @Nw123 op basis van dat antwoord UPnP aan laat staan en daarmee een potentieel risico loopt als er andere apparaten wel gebruik maken van UPnP.

Als je geen UPnP gebruikt, laat het dan alsjeblieft uit staan.