Skip to main content

Chromecast ultra icm Experiabox V10A en Netgear Plus Switch ProSafe GS 105 E wordt niet herkend bij installeren via desktop windows 10.

 

Iemand een oplossing?

Hoi Buizerd, welkom! Hoe ben je deze Chromecast aan het installeren? Zorg ervoor dat zowel de Chromecast als het apparaat op hetzelfde wifinetwerk zitten, dat is erg belangrijk. Kijk verder naar het stappenplan hier en volg die.


Chromecast ultra icm Experiabox V10A en Netgear Plus Switch ProSafe GS 105 E wordt niet herkend bij installeren via desktop windows 10.

Heb je de Chromecast Ultra met een netwerkkabel aangesloten of via wifi?


Chromecast ultra icm Experiabox V10A en Netgear Plus Switch ProSafe GS 105 E wordt niet herkend bij installeren via desktop windows 10.

Heb je de Chromecast Ultra met een netwerkkabel aangesloten of via wifi?

Ik wil m juist bekabeld aansluiten maar dat lukt me niet. Gebruik de GS108E v3 maar krijg het niet aan de praat…..


Wat gaat er fout?

Kan je eens een screenshot plaatsen van het probleem waar je tegenaan loopt.


Wat gaat er fout?

Kan je eens een screenshot plaatsen van het probleem waar je tegenaan loopt.

Ik verbind mijn Chromecast Ultra via een ethernet kabel met de switch, maar vanaf dat moment kan ik mijn Chromecast niet meer bedienen via de Home App. Hij komt ook niet tevoorschijn als een cast apparaat. Op het moment dat ik de ethernet kabel verwijder, en de Chromecast weer met wifi verbonden is, werkt deze weer prima! Reden voor de bekabelde aansluiting, wil een goede verbinding voor Stadia


Ik geef je groot gelijk dat je jouw Chromecast Ultra met een netwerkkabel wilt aansluiten.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de Multicast instellingen op jouw Netgear?

 


Ik geef je groot gelijk dat je jouw Chromecast Ultra met een netwerkkabel wilt aansluiten.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de Multicast instellingen op jouw Netgear?

 

 

Zeker! 

 


Dat ziet er goed uit.

Ik heb geen verklaring waarom die Chromacast dan niet meer gezien wordt.

Is het mogelijk die Chromecast ter test eens rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten?


Dat ziet er goed uit.

Ik heb geen verklaring waarom die Chromacast dan niet meer gezien wordt.

Is het mogelijk die Chromecast ter test eens rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten?

Nou wat ik gedaan heb bij wijze van test is de CC Ultra eens op een andere switch aan te sluiten en dan werkt deze wel via de kabel, heel vreemd. Ik heb de Netgear al de laatste firmware versie gegeven en de fabrieksinstellingen terug gezet, dus ik zou het ook niet meer weten :( 


En als je de switch, waar je ter test die Chromecast op aangesloten had, op zijn beurt weer aansluit op de Netgear, zie je dan die Chromecast nog steeds of niet meer?


En als je de switch, waar je ter test die Chromecast op aangesloten had, op zijn beurt weer aansluit op de Netgear, zie je dan die Chromecast nog steeds of niet meer?

Hmm nog niet getest, maar heb ook niet meer zo'n lange kabel, want die switch heb ik in een andere kamer. Moet morgen maar eens kijken of ik dat kan testen. Ik laat het morgen weten! 

 

Bedankt tot zover


Helaas nog steeds geen succes. Gisteren een nieuwe switch geprobeerd en de CC blijft nog steeds niet beschikbaar. Wellicht heeft het ook te maken dat ik een mesh netwerk gebruik (Google Wifi) deze is met een UTP kabel op de experiabox aangesloten. En de switch welke ik gebruik voor o.a de CC Ultra is met een aparte poort in de experiabox verbonden. 

 

Iemand nog enig idee?


Wellicht heeft het ook te maken dat ik een mesh netwerk gebruik (Google Wifi) deze is met een UTP kabel op de experiabox aangesloten.

Dan heb je daar vast en zeker het probleem te pakken.

Die Google WiFi is vast en zeker als router geconfigureerd. Apparaten verbonden met de Google WiFi hebben dan een IP adres uit een andere reeks dan die van de Experia Box (192.168.2.0/24) en daardoor kan de Chromecast niet gevonden worden.


Ok, makes sense! Dank je wel

 

Enig idee hoe dit op te lossen is?


Zijn er TV ontvangers aangesloten via die switch?

Zo ja, kunnen die rechtstreeks op de Experia Box aangesloten worden?

Staat die GS108Ev3 bij de Experia Box en/of de main adapter van de Google WiFi?

Hoeveel poorten zijn bezet op de GS108Ev3?

 


Zijn er TV ontvangers aangesloten via die switch?

Zo ja, kunnen die rechtstreeks op de Experia Box aangesloten worden?

Staat die GS108Ev3 bij de Experia Box en/of de main adapter van de Google WiFi?

Hoeveel poorten zijn bezet op de GS108Ev3?

 

Ja de switch staat in de woonkamer en de tv ontvanger is erop aangesloten. De tv ontvanger zou ik eventueel apart kunnen aansluiten op de experiabox, echter moet ik dan weer opnieuw kabels trekken, maar zou kunnen. 

 

De Google wifi (1e punt ) staat naast de meterkast in een andere kamer en deze is bedraad aangesloten op de Experiabox. het 2e punt (mesh point) staat in de woonkamer naast de tv voor het ontvangst van de wifi in de woonkamer. 

 

Ik heb nog 3 vrije poorten op de switch 


E.e.a is gelukt! Ik moest mijn hele netwerk opnieuw instellen. De google Wifi op de experiabox aansluiten, vervolgens vanaf daar een switch downstream aangekoppeld, op de stream alle randapparatuur aangesloten en toen “praatte” alles met elkaar! 

 

Nogmaals dank voor uw hulp wjb! 


Super! Fijn om te horen dat het uiteindelijk gelukt is :)