Skip to main content
Beantwoord

Chromecast verliest verbinding met Wifi

• December 30, 2025
  • 7 reacties
  • 61 keer bekeken

Gisteren sloot ik glsdvezelkastje aan.

Smart tv beneden dietbhet prima zoals eerst.

Boven heb ik tv met losse chronecast. De tv bedien ik met telefoon ( s24 ultra Samsung) nooit problemen gehad.

Sinds gisteren na aansluiting valt geregeld nu wifi weg. Chromecast div malen terug gezet via fabrieksinstellingen, ook via de app wifi laten controleren . 

Wat kan ik nog meer doen ik kom er verder niet uit. Het vreemde is ook dat als wifi op tv wegvalt en t beeld ik op mijn telefoon ook mijn naam van netwerk niet meer zie. Na enkele minuten weer wel waarna ik weer contact kan maken via de kpn tv app. Ik ben 73 jr en word er helemaal gestoord van want weet niet wasr te zoeken.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Carla2025 en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat de wifi daarop steeds wegvalt als je lekker TV wilt kijken. 😕 Valt de wifi alleen op de Chromecast uit?

Zo ja, dan kan het zijn dat het wifi signaal net daar moeilijk komt. De Chromecast hangt vaak achter je TV en dat is vaak niet ideaal voor het wifi signaal. 
Je hebt de Wifi Manager al doorlopen geef je aan, heb je de wifi metingen daarbij ook gedaan in de buurt van de Chromecast?

Als je hem nogmaals doorloopt op je telefoon en een snelheidsmeting doet bij de Chromecast (houd je telefoon dan zo dicht mogelijk bij de Chromecast), lukt het daarna dan wel om hem te verbeteren? 

Zo niet, wat gaf de Wifi Manager daar dan voor snelheden aan en kun je dan ook vertellen welk type Chromecast je precies hebt? Je mag ook een foto van je Chromecast sturen als dat makkelijker is. 🙂
Hopelijk krijgen we hem dan snel aan de praat!

7 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 3, 2026

Hi ​@Carla2025 en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat de wifi daarop steeds wegvalt als je lekker TV wilt kijken. 😕 Valt de wifi alleen op de Chromecast uit?

Zo ja, dan kan het zijn dat het wifi signaal net daar moeilijk komt. De Chromecast hangt vaak achter je TV en dat is vaak niet ideaal voor het wifi signaal. 
Je hebt de Wifi Manager al doorlopen geef je aan, heb je de wifi metingen daarbij ook gedaan in de buurt van de Chromecast?

Als je hem nogmaals doorloopt op je telefoon en een snelheidsmeting doet bij de Chromecast (houd je telefoon dan zo dicht mogelijk bij de Chromecast), lukt het daarna dan wel om hem te verbeteren? 

Zo niet, wat gaf de Wifi Manager daar dan voor snelheden aan en kun je dan ook vertellen welk type Chromecast je precies hebt? Je mag ook een foto van je Chromecast sturen als dat makkelijker is. 🙂
Hopelijk krijgen we hem dan snel aan de praat!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2026

Hallo

Type 2 chromecast heb ik.en voordat ik glasvezelkastje installeerde nooit problemen.

Gisteren heb ik ingelogd modem en alles nagekeken wat ik op internet vond aan advies. Nijv zo zag ik dat er een filmwereld update was en gedaan. Mijn laptop en chromecast waren niet actief zag ik en dat klopte. Ik verwijderde ze allebei vd zekerheid. Alles startte weer opnieuw op . Mijn tv met chromecast boven ook en ik kon met telefoon weer tv bedienen. Uren deed hij het en ik dacht het verholpen te hebben. Maar helaas....vanavond na ca 1.5  uur stopte de chromecast weer dus tv op zwart.  Wifi op telefoon en tablet vallen dan ook weg. Ik zie dan ook mijn netwerknaam niet meer in de lijst op telefoon en tablet . Na ca 10 min komt hij weer op gsm en tablet tevoorschijn. Ik moet dan weer de kpn tv app opzoeken en verbinding maken met tv zender of streamingsdienst. Waarna wifi na enkele minuten weer uitvalt. 

Op internet vond ik advies van AP isolatie uitzetten  dat zocht ik in modem.maar kon dat niet vinden. Gastnetwerken heb ik niet ingesteld . Trouwens, alles deed het gewoon vóór glaswerkkastje en ik heb nooit iets veranderd in modem  of wat dan ook. 

Ik las ook ergens dat ik extra netwerk jan aanmaken. Is dat raadzaam, is dat jullie advies ook in deze? Of heeft dat geen nut. Ik ben bedlegerig vaak en is het zo fijn de tv aan te hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 4, 2026

Nog even een aanvulling

Nadat ik het glasvezelkastje vd week installeerde, zette ik mijn.laptop aan om verbinding met wifi te maken. Het viel mij op dat met surfen een paar maal de foto's niet wilden laden op sites. ( heeftvtoch ook met wifibte maken?)Ik schonk hier verder geen aandacht aan en sloot kaptop later af en hem niet meer aan gehad. Morgen ga ik op zeker daar op letten en langer aan dien. Vandaag op (smart)tv in huiskamer viel mij een paar x fractie van sec haperend geluid en stilstaand beeld op. (haperende wifi ook?) .

Omdat ik nu ook weer geen Netflix kan kijken ( ik heb nu geen zwart beeld maar ik zie een tellertje die oploopt en op 99% blijft steken. #zucht 😒. Jullie schijnen mijn glasvezel signaal te kunnen meten ? Kunnen jullie kijken of die STABIEL is? Mijn downliad/upload snelheid is prima als mijn wifi het doet dat heb ik tig x gemeten. Ik vraag dit ook omdat ik een abo eerst zou nemen bij Odido doch buren hadden wel signaal via hen maar bij mij bleek signaal niet gemeten te kunnen worden. Het wachten duurde maanden en zij namen geen actie dit op te lossen. Daarom ben ik naar jullie overgestapt met tv abo en heb nu alles in één. Wellicht is dit bovenstaande relevant waar jullie het moeten zoeken waar het wegvallen door komt .

Vr groet

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 4, 2026

Inmiddels is het zondag en blijf het probleem houden. Inmiddels weet ik wat er gebeurd. Namelijk dat het hele modem uit gaat uit zichzelf en weer opstart! Vanmiddag zag ik dat toevallig aan de lampjes terwijl geen apparaatcaan stond dusvook chromecast niet. Nu net zet ik de tv met chromecast aan en nadat het beeld weer wegviel ben ik meteen naar het modem gelopen en idd hij was aan t opstarten. Dus is weer uit zichzelf uitgegaan. Nadat ik op internet zocht naar spontaan uitvallen/opstarten van modem kon dat aan stroomstekker/adapter liggen. Via jullie kon ik het nummer testen . De adapter bleek goed te zijn dus daar ligt het niet aan.

Wat nu? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

Jammer, nog geen oplossing of advies verder.hier.

Wat nu? Ik ben al dagen bezig zoals ook hier te lezen valt en wat ik allemaal deed. Kan er toch iemand van KPN meedenken ajb? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

@Sanne van KPN ?

Net gaat modem weer uit en start nu vanzelf op.

Smarttv op zwart en tekst "geen internet"... dus dit heeft niets met chromecast te maken die staat uit op andere tv.

Ik hou hier een monoloog ben ik bang 🤔

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Excuses voor de late reactie ​@Carla2025! Ik werk niet elke dag dus het kan soms even duren voordat ik kan reageren. Dank voor alle updates en toelichtingen! 

Als je bedlegerig bent kan ik me voorstellen dat dit alles extra frustrerend is. Goed ook om te weten dat het modem nu spontaan uit lijkt te vallen en heel goed dat je de stroomadapter al hebt gecontroleerd. 
Mocht dit nog steeds gebeuren, zou je dan een belafspraak (rechts onderin) met ons willen maken hiervoor? 

Mijn collega kan dan de verbinding doormeten om te kijken wat daar misgaat. Dat is telefonisch het handigste, want dan kunnen jullie samen direct schakelen en is het hopelijk snel weer opgelost. 🤞🏻
Laat je weten hoe het is gegaan? Ik ben benieuwd naar de resultaten!