Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb echt hulp nodig van iemand die ook daadwerkelijk wat kan doen.

Ik probeer al sinds oktober 2023 glasvezel te regelen via KPN. De kabel moet nog naar binnen worden gelegd, en daarvoor is toestemming nodig van Stedelink (onze verhuurder).

Deze heeft met mij al meerdere malen het pand-toestemmings formulier ingevuld en opgestuurd, maar de status blijft maar hangen op: we hebben toestemming nodig. Stedelink geeft aan tot nu toe nog geen communicatie te hebben ontvangen van KPN om de toestemming te regelen.

Vorige week weer het formulier ingevuld, en nu wil ik vandaag bellen met KPN Netwerk om te controleren of er ook daadwerkelijk iets met de informatie gedaan gaat worden.
Na 40 minuten aan de lijn te zitten met 5 wachtenden voor mij, en ik eindelijk aan de beurt ben, is het stilte aan de andere kant. Geen wachttoon meer, niets. Ik heb daarna nog 12 minuten gewacht, maar er gebeurde niets.

Ik kan echt wel janken. Help mij de juiste persoon te vinden die ook daadwerkelijk hier wat mee kan doen en kan nagaan wat er nou mis gaat, want ik weet het niet meer. De chat via facebook levert niets op in ieder geval.

Met vriendelijke groet,
Nancy

Hoi @Thetankgirl85 (Nancy),

Welkom op de community van KPN.

Wat een vervelende situatie ben je terecht gekomen, en dat om alleen een glasvezelverbinding in je woning te krijgen.

Stedelink (verhuurder van jullie woning) heeft zijn medewerking en toestemming al gegeven, door het pand-toestemmingsformulier in te vullen en op te sturen naar Netwerkbeheerder KPN, alleen krijgt Stedelink geen reactie terug van Netwerkbeheerder KPN.
Dan reist bij mij de vraag: heeft Stedelink het formulier wel naar het juiste e-mailadres of postadres gestuurd? want daar zou het eventueel fout kunnen gaan.
Dit zou je kunnen navragen bij Stedelink.

Daarnaast is Netwerkbeheerder KPN (voorheen KPN Netwerk) de enige partij waar je moet zijn, aangezien zei over de aanleg en onderhoud gaan van (nieuwe) glasvezelaansluitingen.
Nu zit je op de community van KPN de provider, die daar helemaal niet over gaat.

Netwerkbeheerder is de partij die bij jouw een glasvezelaansluiting moet realiseren.

Het beste kun je een officiële klacht bij Netwerkbeheerder KPN indienen, dat wilt in de meeste gevallen helpen de boel te versnellen.

Via de volgende link, kom je uit bij de klachtenformulier: Klachtenformulier Netwerkbeheerder KPN

Telefoonnummer Netwerkbeheerder KPN: 0880 06 37 44 (werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

Postadres:
Netwerkbeheerder KPN
Postbus 3053, 3800 DB Amersfoort

Ik hoop oprecht, dat je snel wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk.


Hier nog wat extra informatie. 


Dank voor de informatie, de hulp en het klachtenformulier. Tot nu toe was de enige manier van communicatie via het telefoonnummer waar ik dus niemand aan de lijn kreeg. Zeer frustrerend.

Ik heb het formulier ingevuld en gevraagd om een terugkoppeling. Geen idee of dat ook gaat gebeuren maar hopelijk krijgen ze hiermee een seintje dat er iets mis gaat.

 

Nogmaals dank voor de hulp, ik heb hier al meer aan gehad dan de andere sociale media kanalen ;-)


Hou er wel voorzichtig rekening mee dat het nog een jaar of meer kan duren voor de aansluiting daadwerkelijk in jouw woning is. Er zijn simpelweg te weinig mensen die dit werk doen. De bekende krapte op de arbeidsmarkt. 


Dat begrijp ik helemaal, maar ik word wel per email en brief gespammed dat kpn graag glasvezel wil aanleggen binnen maar dat ze dan wel toestemming nodig hebben 😆


Ik vrees dat uiteindelijk de onderaannemer dit moet regelen. En die heeft daar helemaal geen zin in. Die kan elders in de wijk of op een andere lokatie 100en adressen aansluiten zonder dit "moeilijke gedoe". Dus hup snel verder.


Hoi @Thetankgirl85 (Nancy),

Welkom op de community van KPN.

Wat een vervelende situatie ben je terecht gekomen, en dat om alleen een glasvezelverbinding in je woning te krijgen.

Stedelink (verhuurder van jullie woning) heeft zijn medewerking en toestemming al gegeven, door het pand-toestemmingsformulier in te vullen en op te sturen naar Netwerkbeheerder KPN, alleen krijgt Stedelink geen reactie terug van Netwerkbeheerder KPN.
Dan reist bij mij de vraag: heeft Stedelink het formulier wel naar het juiste e-mailadres of postadres gestuurd? want daar zou het eventueel fout kunnen gaan.
Dit zou je kunnen navragen bij Stedelink.

Daarnaast is Netwerkbeheerder KPN (voorheen KPN Netwerk) de enige partij waar je moet zijn, aangezien zei over de aanleg en onderhoud gaan van (nieuwe) glasvezelaansluitingen.
Nu zit je op de community van KPN de provider, die daar helemaal niet over gaat.

Netwerkbeheerder is de partij die bij jouw een glasvezelaansluiting moet realiseren.

Het beste kun je een officiële klacht bij Netwerkbeheerder KPN indienen, dat wilt in de meeste gevallen helpen de boel te versnellen.

Via de volgende link, kom je uit bij de klachtenformulier: Klachtenformulier Netwerkbeheerder KPN

Telefoonnummer Netwerkbeheerder KPN: 0880 06 37 44 (werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

Postadres:
Netwerkbeheerder KPN
Postbus 3053, 3800 DB Amersfoort

Ik hoop oprecht, dat je snel wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk.

Dankjewel voor het klachtenformulier, ik heb nu eindelijk iemand te pakken gekregen die de toestemming heeft geregeld! Nu wachten op de aannemer (waarvan ik bang ben weer een jaar op moeten te wachten lol)


Reageer