Skip to main content

Beste,

Kan iemand mij vertellen of boven genoemde apparaten compatibel zijn?

Na het plaatsen en aansluiten van bovengenoemde apparaten blijft de Devolder Magic LAN adapter op rood staan, dus het coderingsproces is niet succesvol uitgevoerd.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Grt,

 

Raymond W

De router heeft niets te maken met het coderingsproces van de Devolo's. Desalniettemin is het wel een museumstuk en kan deze omgeruild worden voor een nieuwere. 


Ik neem aan dat je dus 2 dLAN Magic adapters hebt, 1 daarvan met een kabel aan de KPN router, de Magic WiFi kan dan aan die andere gekoppeld worden.

Eerst beide adapters koppelen: Beide zo dicht mogelijk bij elkaar (ik doe dat in een verlengdoos) en het koppelknopje aan de zijkant van een adapter 1 sec. Indrukken, het lampje gaat rood knipperen. Dan op de andere hetzelfde doen en na korte tijd moet op beide adapters het lampje continu wit gaan branden.

Daarna dus de Magic adapter zonder WiFi met kabel aan de router en de Magic WiFi in een contactdoos waar je WiFi wilt.


Wil je zeggen dat je echt nog een pre-historische TG789vn in gebruik hebt?

Ruil dat ding gisteren nog in, die wordt al tijden niet meer beheerd door KPN.


Wil je zeggen dat je echt nog een pre-historische TG789vn in gebruik hebt?

Ruil dat ding gisteren nog in, die wordt al tijden niet meer beheerd door KPN.

Ik begrijp eigenlijk niet hoe dat kan. Dat moet nog uit de tijd van de KPN MX-stream infra zijn? Die infra is al tijden ontmanteld en die oude Thomson modems zijn sterk achterhaald. Ik had een ST716WL, later de 780. Toen KPN naar de nieuwe infra ging, “Internetplusbellen” toen geheten, kon dat allemaal in de kliko.

Raymond moet echt over naar een Experiabox maar de Devolo’s werken natuurlijk met elke ethernet router, ook met die oude Thomson. Zolang er maar een RJ-45 connector op zit.


Welkom op het forum @Raymond W te Utrecht, zoals hierboven al wordt aangegeven is jouw modem al erg oud. Ik stel dan voor sowieso om jouw ExperiaBox om te ruilen. Vanwege drukte reageren we helaas laat op nieuwe posts, dus kan zijn dat je de experiabox reeds hebt omgeruild via de klantenservice. Mocht dat nog niet zo zijn, vul dan even jouw profiel in en geef hier even een seintje.