Skip to main content

Goedemiddag,

 

Mijn situatie is de volgende, ik heb sinds 2022 problemen met mijn internetverbinding (ongeveer 8 mbit\s), waardoor ik bijvoorbeeld niet thuis kan werken, nauwelijks tv kan kijken, niet fatsoenlijk online kan gamen, games of applicaties downloaden en updates soms wel tientallen uren duren. Meerdere monteurs hier geweest, maar het probleem zit in dekoperdraad, deze is buiten beschadigd tijdens waarschijnlijk de aanleg van glasvezel, aldus verschillende monteurs.

 

Aldus KPN is het niet zinvol om dit te repareren, omdat ik binnenkort glasvezel zou krijgen, in eerste instantie volgens mij april 2022, maar dit wordt continu opgeschoven. De kabel ligt al sinds 2022 voor de deur en moet nu mijn appartement binnengebracht worden.  Introbouw zou de kabel naar binnen brengen. Meerdere keren een afspraak gehad met Introbouw, daar een vakantiedag voor opgenomen, maar iedere keer wordt de afspraak afgezegd of is het niet mogelijk want lastig binnendoor de kabel naar binnen brengen. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ze het ook buitenom kunnen doen, gootje naar boven en ik boor wel een gat in de muur (gat in de muur van de woonkamer van mijn koopappartement, niet ideaal, maar goed). Dat gat zit er al. Maak het zo simpel mogelijk. Nu is de afspraak in januari 2024 weer afgezegd, want ze waren de hoogwerker vergeten mee te nemen, weer een vakantiedag voor niks opgenomen.

 

Gebeld naar KPN om te vragen om compensatie vanwege zo'n lange periode slecht internet. Dat is niet mogelijk, want het probleem moet eerst opgelost worden. Je kunt pas compensatie aanvragen als het probleem opgelost is. Voor nu staat de aansluiting voor februari 2024 erin aldus de medewerker; gaf aan dat dit dus telkens opschuift en ik zo al sinds 2022 bezig ben. De uiteindelijke conclusie is dat KPN nu niks voor mij kan betekenen, als sinds 2022 niet leveren wat ze beloven te leveren, ik altijd (meer dan 10 jaar) op tijd betaal en de enige oplossing is overstappen (aldus ook een medewerker van KPN).

 

Klopt dit? Is compensatie pas mogelijk als het probleem opgelost is? Bedankt voor het lezen en de eventuele reactie.

Met vriendelijke groet,

 

HansH3

Hallo @HansH3 ,

Op het forum kom je niet verder. 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst.