Skip to main content

Hallo KPN,

Ik wil graag een computer aansluiten in een kamer waar al een interactieve tv ontvanger staat, maar ik kan er helaas geen tweede kabel naar toe leggen. Nu heb ik begrepen dat ik het mogelijk kan aansluiten met een switch die IGMP snooping ondersteund. Is het mogelijk om mij er een toe te sturen? Graag een reactie van een KPN medewerker. 

Alvast een prettige kerst.

 

Met data sim erbij korting dus 5,23 per maand

wjb waarom altijd het laatste woord

Met alle respect peter-keetfm.

Betaal je nu in totaal per maand €5,23 meer aan KPN of €4,76 minder?

Ik doe precies hetzelfde en ik betaal in totaal per maand toch echt €4,76 minder.

Door €5,23 te betalen voor die data sim heb je €9,99 KPN Compleet korting.

In totaal betaal je dus echt €4,76 (€5,23 - €9,99) minder:wink:

Dat heeft dus niets met "laatste woord" te maken maar met het rechtzetten van jouw rekenfout zodat anderen niet op het verkeerde been gezet worden.


Ik ben nu niet thuis zal het even na kijken

Maar volgens mij 5,23 meer

Factuur datasim

kpn compleet 9,99 korting en 2x 500mb

Zonder pluspakket en data sim

valt die 5,23 af

maar heb ik geen pluspakket en data sim meer

Ik snap niet volgens jou gaat er dan juist 4,76 af?


5,23 per maand bovenop factuur

Voor data sim en pluspakket

of zie ik het nou niet goed


Ik snap niet volgens jou gaat er dan juist 4,76 af?

Klopt, in het totaal gaat er €4,76 af.

€5,23 er bij voor die data sim.

€9,99 er af voor het pluspakket dat je daardoor gratis krijgt. (KPN Compleet korting)

Onder de streep blijft er dus €4,76 in jouw portemonnee zitten. :wink:

Vandaar ook het woordje "bespaar" in de titel van dat door mij aangehaalde topic.


Oke we praten langs elkaar heen dus

5,23 betaal ik voor het pluspakket en data sim

Dat bedoel ik dus

voor die 5 euro voor pluspakket

in mijn geval 5,23 per maand op het factuur

als ik pluspakket en data sim opzeg

Scheelt het 5,23 per maand

al met al heb je met de kortingen

het pluspakket voor 5,23 dat bedoel ik zonder data sim 9,99

maar gaat inderdaad niet meer op met hussel


Oke we praten langs elkaar heen dus

Pak straks als je thuis bent eens even al jouw KPN facturen voor de maand december en tel de totaal bedragen bij elkaar op.

Leg vervolgens de factuur voor die data sim opzij, die doet niet meer mee en haal de KPN Compleet korting voor het pluspakket uit de factuur voor jouw thuisabonnement.

In welke situatie betaal je meer en hoeveel meer betaal je dan?


Ik betaal gewoon 5,23 voor het pluspakket

Kpn simkaart gebruik ik niet zeg maar

Dit bedrag betaal je toch per maand aan de data sim

Ik zie het niet anders dan 5,23 per maand voor pluspakket (data sim gebruik je niet)

Maar er gaat wel 5,23 van de bankrekening

En dat is dan voor het pluspakket

Als ik geen pluspakket en data sim meer wil

Scheelt het 5,23

Ik kom op mijn berekening uit dat het pluspakket 5,23 kost per maand

(abonnement van sim)

Pluspakket en data sim 5,23 pluspakket

Pluspakket zonder sim 9,99

Hier berekening voor de kosten wat van de bank afgeschreven word en dat is 5,23 voor het pluspakket omdat ik die data sim niet gebruik

 

 

 

 

 

 

 

 


Ik betaal gewoon 5,23 voor het pluspakket

En dus betaal je €4,76 minder voor dat pluspakket dan dat je zou betalen als je die data sim niet zou hebben.


Ja dat bedoel ik dus ook

Wat van de bank af gaat

5,23 voor pluspakket

Misschien leg ik het wel helemaal verkeerd uit

Daar kijk ik altijd naar niet wat allemaal kortingen en wat voordelen er zijn maar het plaatje wat van de bank af gaat

Dat doe ik met alles zo

Kortingen en acties zijn leuk

Maar onder de streep kijk ik na wat het kost wat afgeschreven wordt

Ik zie kpn als een dus data sim en thuis 2 contracten maar ik zie dit als 1

Wjb ik zal het wel niet goed overbrengen hier

Leuke discussie weer

 

 

 

 


Ik zie kpn als een dus data sim en thuis 2 contracten maar ik zie dit als 1

En daarom snap ik dus niet hoe je tot die €5,23 komt, want als je de twee contracten als één ziet dan kan het toch eigenlijk niet anders dan dat je tot de conclusie komt dat je met dat data sim abonnement €4,76 minder uitgeeft dan zonder dat data sim abonnement. 

Voor mij is dat de enige reden geweest om dat data sim abonnement af te nemen.

Bijkomstig voordeel is dat mijn zoon nu 1GB data heeft in zijn OnePlus 5T.


Nee 5,23 gaat van de rekening niet meer niet minder

En dat is het voor het pluspakket

omdat de data niet gebruik zeg maar

Anders 9,99 zonder data sim

dus in mijn geval pluspakket kost mij 5,23 lijkt toch niet zo moeilijk

het kost mij en gaat van de bank af

Zonder pluspakket en data sim

Word er 5,23 minder in rekening gebracht

Conclusie pluspakket kost 5,23

Omdat die data contract niet gebruikt word

We komen er niet uit helaas

Ik zie het als 5,23 voor het pluspakket  en niet - 4,76 op de rede dat er 5,23 afgeschreven wordt

Gelijk krijgen zou het niet worden

Maar ik betaal uiteindelijk 5,23 voor het pluspakket en dit wordt afgeschreven van de bank per maand

 

 

 

 

 


Wjb laten we graag stoppen nu

 


@Henk2012

Sorry loopt een beetje oftopic

maar je kunt het beste voor deze switch gaan

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

 


Helaas nog geen reactie van KPN.

het is ook goedkoper om alleen de switch gratis op te sturen. Dit scheelt ze verzend-, administratiekosten en kosten voor het verwerken en nakijken van de apparatuur, hier gaat ook mijn voorkeur naar uit als trouwe klant!!! Dit is in het verleden vaak zat gebeurd (kijk maar op het forum).

Maar als ik de switch voor 10 euro kan krijgen door 2 extra tv-ontvangers te bestellen voor 1 maand dan doe ik dat.

Wel wil ik graag een bevestiging van KPN dat het dan gaat om de Netgear gs105e vanwege de IGMP snooping.


Ik vraag me af of je dan niet de switch ook moet inleveren als je de ontvangers terug stuurt.


Ik vraag me af of je dan niet de switch ook moet inleveren als je de ontvangers terug stuurt.

Nee, die switch mag je houden, deze wordt niet geregistreerd als in bruikleen gegeven apparatuur. Ik weet niet of KPN nog GS605's op voorraad heeft, maar anders zou het maar zo kunnen zijn dat er zo'n GS605 geleverd wordt.


Helaas nog geen reactie van KPN.

het is ook goedkoper om alleen de switch gratis op te sturen. Dit scheelt ze verzend-, administratiekosten en kosten voor het verwerken en nakijken van de apparatuur, hier gaat ook mijn voorkeur naar uit als trouwe klant!!! Dit is in het verleden vaak zat gebeurd (kijk maar op het forum).

Wat is een ontrouwe klant dan ?

Iemand die gewoon bij een willekeurige webwinkel zelf koopt wat ie nodig heeft thuis en het dan min of meer de volgende dag in huis heeft denk ik dan maar.


Het vervelende is en dan kom ik vast egoistisch en niet sociaal over dat al deze voor de klant zonder bijkomende kosten verzonden apparatuur wel gezamelijk door alle klanten betaald worden.

Gebruik de wifitool loop zover weg dat het bereik minimaal is en hup je komt in aanmerking voor een gratis Experia Wifi. Op den duur moeten die kosten ergens worden verhaald dus weer het abonnement omhoog!


En dan is het nog altijd het beleid van kpn

En dat klanten er van gebruik kunnen maken ligt niet aan de klanten

net als van in de supermarkt 2e gratis die laat je ook niet staan omdat het voor klanten duurder zou worden

om 1 voorbeeld te noemen


Er handig gebruik van maken ligt zeker niet aan de klanten. De gevolgen van dit beleid werkt wel door naar diezelfde klanten. 


Ik geef je volledig gelijk @Galdor68, er wordt mijns inziens veel te gemakkelijk omgesprongen met gelden in de vorm van kortingen, gratis aangeboden apparatuur en inzet van monteurs.

De kosten hiervan komen uiteraard ten laste van de abonnee en niet te laste van de winst en daarmee de dividend uitkering aan de aandeelhouder.

 

Dat KPN die onverkoopbare GS605's verstuurt daar heb ik geen enkel probleem mee, maar ik vind best dat er een minimum afname duur gekoppeld mag worden aan kostenloos geleverde apparatuur zoals de courante GS105Ev2. Voorbeeld: Lever je binnen 6 maanden die TV ontvangers weer in, dan betaal je alsnog die switch.

Andere oplossing is de minimale periode voor afname van een extra TV ontvanger te verhogen van 1 maand naar bijvoorbeeld 3 maanden.


ik zie het liever nog anders

koop een experiabox v8 50 euro v9 60 euro v10/v10a 70 euro

switchen ook gewoon tegen een prijs

koop de tv ontvangers 80 euro per stuk

wil je een 2 jaar oude vervangen kost je weer 80 euro

en op alle producten 1 jaar garantie

heb je bijvoorbeeld een v8 en wil je een v10 kost je 70 euro

dit lijkt mij het beste

boven genoemde prijzen zijn een voorbeeld

ik ben blij dat ik die kpn spullen er uit kan doen en de fritzbox heb

helaas zit ik nog wel met een tv ontvanger ik had liever gezien dat dit via de tv kon

zoals ik ook heb bij canaldigitaal schotel tv zonder losse kastjes met een eigen in te delen kanalen lijst heb

 

 

 

 


In de begintijd van internet had ik bij PTT (HetNet) een abo waarbij ik kon kiezen voor een EIGEN MODEM (toen al) of een Speedtouch van PTT, met een eigen modem was het abonnement goedkoper, dus ik koos voor een eigen modem, via een splitter aangesloten op een IS/RA naast de analoge telefoon.:relaxed:

Those were the days.


ja die tijd ken ik ook nog die speedtouch 510

dat was ook mijn 1e modem op adsl

voorheen had ik dubbel isdn met ingebouwde pci isdn kaart


ja die tijd ken ik ook nog die speedtouch 510

dat was ook mijn 1e modem op adsl

voorheen had ik dubbel isdn met ingebouwde pci isdn kaart


Ben jij ook al zo oud?:sweat_smile:


Reageer