Skip to main content

Hallo KPN,

Ik wil graag een computer aansluiten in een kamer waar al een interactieve tv ontvanger staat, maar ik kan er helaas geen tweede kabel naar toe leggen. Nu heb ik begrepen dat ik het mogelijk kan aansluiten met een switch die IGMP snooping ondersteund. Is het mogelijk om mij er een toe te sturen? Graag een reactie van een KPN medewerker. 

Alvast een prettige kerst.

 

ja die tijd ken ik ook nog die speedtouch 510

dat was ook mijn 1e modem op adsl

voorheen had ik dubbel isdn met ingebouwde pci isdn kaart


Ben jij ook al zo oud?:sweat_smile:


ja ik heb ook nog de msx en 386 pc gekend :sweat_smile:


ja die tijd ken ik ook nog die speedtouch 510

dat was ook mijn 1e modem op adsl

voorheen had ik dubbel isdn met ingebouwde pci isdn kaart


Ben jij ook al zo oud?:sweat_smile:


ja ik heb ook nog de msx en 386 pc gekend :sweat_smile:


Hallo @peter-keetfm , ik heb in de jaren 60 nog met de IBM360/30 gewerkt en met magneettape-units, ponskaarten en harde schijven zo groot als tafelkoelkasten met een witte jas aan in air-conditioned computerruimtes en in COBOL (COmmon Busines Oriented Language) geprogrammeerd.

Mijn vroegere werkomgeving

 


oke

ben je een stuk ouder als mij dus

beetje of topic maar goed wel een leuk onderwerp


oke

ben je een stuk ouder als mij dus

beetje of topic maar goed wel een leuk onderwerp


Hallo @peter-keetfm , kijk maar in mijn profiel, dan zie je hoe ‘jong’ ik ben.


ja die tijd ken ik ook nog die speedtouch 510

dat was ook mijn 1e modem op adsl

voorheen had ik dubbel isdn met ingebouwde pci isdn kaart

Ben jij ook al zo oud?:sweat_smile:

Ook ik heb ze als 55+er allemaal in mijn rariteitencabinet staan. :wink:


@Jan-D, ik moedig het niet aan maar beleid is dat ik een mag opsturen bij 4 of meer ontvangers. Dus dan kan ik het moeilijk weigeren toch? Laten we het gezellig houden en niet off-topic gaan! :wink:


@Jan-D, ik moedig het niet aan maar beleid is dat ik een mag opsturen bij 4 of meer ontvangers. Dus dan kan ik het moeilijk weigeren toch? Laten we het gezellig houden en niet off-topic gaan! :wink:


Hallo @Susan_ , ik hou het ook gezellig, maar het betreffende forumlid wil via een omweg, jou is bekend hoe, alsnog aan een gratis switch komen en door jouw vraagstelling moedig jij die omweg aan en dat stuit me tegen de borst.

Ik ben met je eens dat een forumlid via de reguliere weg recht kan hebben op een gratis switch, maar dit ligt duidelijk anders en dat weet jij ook, verder wil ik er geen woorden meer over vuil maken.

Betreffend forum lid heeft zelfs een eigen topic gestart over dit onderwerp, als je dat goed leest, lees je ook hoeveel mede-forumleden deze handelwijze veroordelen.

Fijne dag verder.

 


@Jan-D

begrijp me niet verkeerd maar het blijft het beleid van kpn en daar kan @Susan_ ook niks aan doen

Susan moedigt ook niks aan maar zegt dat dit kan (beleid kpn)

het zelfde geld als je een v10a met 3 poorten hebt krijg je een switch

als de afstandsbediening slecht werkt krijg je een nieuwe (kost normaal 15 euro)

vaak door eigen doen cola er over wat dan ook

beleid kpn

ik zeg zelf schaf het bruikleen af en laat de klant voor alles betalen

en 2 jaar garantie op de producten

wil de klant een nieuwste tv ontvanger of experiabox of in dit geval een switch gewoon betalen

als een klant dit doet via een omweg is dat aan de klant en moet kpn zich aan het beleid houden

en moet in dit geval Susan het op gang zetten

Jan ik ben het met je eens het betreft is dit het beleid eenmaal helaas

ik heb in ieder geval zo goed als alles van kpn uit het netwerk gegooid

 


ik zeg zelf schaf het bruikleen af en laat de klant voor alles betalen

Daar ben ik geen voorstander van ookal heb ik alleen maar TV ontvangers van KPN in gebruik.

 

en 1 jaar garantie op de producten

Dat is te weinig. Europese regelgeving zegt dat de minimale gerantietermijn 2 jaar is. Nederland heeft die regelgeving niet overgenomen en gaat nog een stapje verder. In Nederland is de garantietermijn gelijk aan de tijd waarvan je als gebruiker redelijkerwijs van het apparaat mag verwachten dat deze geen gebreken vertoont.


waarom ben je daar geen voorstander van dan

als je van een v8 naar een v10 wil bijvoorbeeld voor 50 euro

jou 2e punt vind ik wel raar

als een tv het na 5 jaar niet meer doet krijg ik echt geen vervangende / gelijkwaardig

ze zien me al aan komen bij de mediamarkt mijn tv van 5 jaar is stuk

garantie 2 jaar oke ook goed noem het als voorbeeld

 


waarom ben je daar geen voorstander van dan

als je van een v8 naar een v10 wil bijvoorbeeld voor 50 euro

Een lease/huurmodel heeft zo zijn voordelen die voor best veel mensen interessant kunnen zijn. Zo heeft bijvoorbeeld niet iedereen zomaar de financiële middelen om apparatuur te kopen of te vervangen.

Overigens denk ik dat de abonnee dan ook niet zal gaan voor een Experia Box maar voor een kwalitatief betere (modem)router.

 

jou 2e punt vind ik wel raar

als een tv het na 5 jaar niet meer doet krijg ik echt geen vervangende / gelijkwaardig

ze zien me al aan komen bij de mediamarkt mijn tv van 5 jaar is stuk

garantie 2 jaar oke ook goed noem het als voorbeeld

Tja, ik heb die wetgeving niet bedacht, maar ik vind hem wel goed en terecht.

Bron.

Zo heb ik op mijn inductie kookplaten 7 jaar garantie en zou ik van een televisie best mogen verwachten dat deze na (zeg) 3 jaar nog altijd geen gebreken vertoont. Ik zou daarmee dan ook na 3 jaar recht hebben op gratis reparatie of vervanging.

 


duidelijk

maar probeer een toestel van 3 maar eens terug te brengen naar bv mediamarkt

krijg je echt niet voor elkaar

mijn Huawei p20 pro staat dat er 2 jaar op zit dat ga ik ook niet redden als deze 2 jaar voorbij zijn

ook al staat het in de wet

zoals lidl geeft wel 3 jaar dacht ik

bij kookplaten is het weer anders wij hebben hier 5 jaar fabriek garantie van siemens gehad op alle keuken apparatuur van siemens

 


Ik ben er ook geen voorstander van. Ik vraag me af of die apparatuur voor KPN niet duurder is (incl. verzenden en administratieve afhandeling) dan de bedragen die jij noemt. Los daarvan: als bij de concurrent de apparatuur gewoon wel gratis is, dan gaat iedereen daar naartoe natuurlijk. En soms veranderen protocollen wel eens, waardoor apparatuur omgewisseld moet worden. We hebben dat gezien bij digitenne. Oude apparatuur is dan plots waardeloos. Hoe ga je daar dan weer mee om?


nick tegen kosten of kleine bijdragen

dat heb ik al jaren bij canaldigitaal

lnb,s vervangen smartkaarten ci modulen schotels vervangen

maar daar krijg je dan ook wat voor terug 4000 zenders

soms deed canaldigitaal wat aan bieden maar vaak moet de klant bij betalen

ci module was dan wel weer gratis oude voor nieuwe omruilen net als de smartkaart

 

wat betreft de prijzen die ik noem zijn voorbeelden zie eerder bericht

bij caiway moet je zelf een router aanschaffen

 

 

 

 


maar probeer een toestel van 3 maar eens terug te brengen naar bv mediamarkt

krijg je echt niet voor elkaar

Ik denk dat dat geen probleem is. Ik denk dat het vrij eenvoudig aan te tonen is dat een televisie minstens drie jaar mee zou moeten kunnen gaan en dat ik dus recht heb op gratis reparatie danwel vervanging als het toestel gebreken vertoont.

 

mijn Huawei p20 pro staat dat er 2 jaar op zit dat ga ik ook niet redden als deze 2 jaar voorbij zijn

ook al staat het in de wet

Die 2 jaar staat in Nederland dan ook niet in de wet, dat is Europese regelgeving.

Wat vind jij een redelijke termijn voor een Huawei telefoon om zonder gebreken mee te moeten kunnen gaan?


Los daarvan: als bij de concurrent de apparatuur gewoon wel gratis is, dan gaat iedereen daar naartoe natuurlijk.

Maar die apparatuur is bij de concurrent ook echt niet gratis, de kosten daarvoor zijn uiteraard opgenomen in de abonnementsprijs. Als apparatuur gekocht zal moeten worden, dan betekent dat uiteraard dat de abonnementsprijs naar beneden zal moeten.

 

 


wat ik vind doet er niet toe de fabrikant zou altijd beweren dat het buiten de garantie is en het zou heel moeilijk worden

zelf mee gemaakt en bij de mediamarkt doen ze niet zo makkelijk

buiten garantie is buiten de 2 jaar en dan naar de rechter te stappen is ook weer zo iets

ik stop nu met deze discussie als je het niet erg vind

 


Voor de meelezers, in Nederland is er geen wettelijke minimum garantietermijn.

Je hebt wettelijk recht op een goed product voor de periode dat dat redelijkerwijs van dat product verwacht mag worden. Het is vervolgens aan jou om dat wettelijke recht ook af te dwingen in het geval jouw leverancier een andere mening toebedeeld is.


@Jan-D

begrijp me niet verkeerd maar het blijft het beleid van kpn en daar kan @Susan_ ook niks aan doen

Susan moedigt ook niks aan maar zegt dat dit kan (beleid kpn)

het zelfde geld als je een v10a met 3 poorten hebt krijg je een switch

als de afstandsbediening slecht werkt krijg je een nieuwe (kost normaal 15 euro)

vaak door eigen doen cola er over wat dan ook

beleid kpn

ik zeg zelf schaf het bruikleen af en laat de klant voor alles betalen

en 2 jaar garantie op de producten

wil de klant een nieuwste tv ontvanger of experiabox of in dit geval een switch gewoon betalen

als een klant dit doet via een omweg is dat aan de klant en moet kpn zich aan het beleid houden

en moet in dit geval Susan het op gang zetten

Jan ik ben het met je eens het betreft is dit het beleid eenmaal helaas

ik heb in ieder geval zo goed als alles van kpn uit het netwerk gegooid

 


Hallo @peter-keetfm , volgens de ‘letter’ van de regeling heeft het bewuste forumlid misschien het recht om via die omweg aan een ‘gratis’ switch te komen, maar volgens de  'geest’ van de regeling is het niet de bedoeling om het op die manier te doen, vandaar de vele protesterende reacties van medeforumleden in het eigen topic dat bewust forumlid nu gestart heeft.


...vandaar de vele protesterende reacties van medeforumleden in het eigen topic dat bewust forumlid nu gestart heeft.

Welk eigen topic, of bedoel je juist dit topic?


sommige mensen hebben het niet breed en die speuren naar mogelijkheden om het zo goedkoop  mogelijk te doen

en dit is het kpn beleid dat het kan en word toegeven door een kpn medewerker dat het kan

en de switch is niet gratis 2 ontvangers kosten 10 euro

maar de kosten zijn voor kpn hoger porto en weer retour nemen enz.

dan TS een gratis switch sturen is de goedkoopste oplossing lijkt mij

ik zeg helemaal niet dat ik hier een voorstander van ben

maar het is mogelijk om dit te doen bij kpn

 

 


...vandaar de vele protesterende reacties van medeforumleden in het eigen topic dat bewust forumlid nu gestart heeft.

Welk eigen topic, of bedoel je juist dit topic?


Hallo @wjb onderstaand topic bedoel ik:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/switch-487563


...vandaar de vele protesterende reacties van medeforumleden in het eigen topic dat bewust forumlid nu gestart heeft.

Welk eigen topic, of bedoel je juist dit topic?

Hallo @wjb onderstaand topic bedoel ik:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/switch-487563

Die had ik gezien ja, maar waar zijn dan die vele protesterende reacties? :thinking:


...vandaar de vele protesterende reacties van medeforumleden in het eigen topic dat bewust forumlid nu gestart heeft.

Welk eigen topic, of bedoel je juist dit topic?

Hallo @wjb onderstaand topic bedoel ik:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/switch-487563

Die had ik gezien ja, maar waar zijn dan die vele protesterende reacties? :thinking:


Lijken me genoeg reacties, toch? Topicstarter is er stil van geworden.:relaxed:


Nu we toch nog of topic zijn.

@peter-keetfm jij wil,dus naar het Ziggo beleid?  Toen ik daar nog klant was voor de fusie met upc moest je elke ontvanger kopen als je een beter model wou enkel de modem was bruikleen. Nieuwe klanten kregen als actie vaak wel het nieuwste model ontvanger met recorder bijvoorbeeld. Wat ik zo lees is de Next ook bruikleen.

Zolang dit beleid en het zonder kosten voor mogelijke nieuwe klanten uitrollen van meer glasvezel ten laste van de winst gaat prima. Verhaal dit niet op je bestaande klanten door prijsverhogingen zonder merkbare verbeteringen. Daar heb ik moeite mee ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Met de huidige prijzen voor enkel internet vind ik toch dat de bovengrens wel bereikt is het begint al aardig een luxe te worden in plaats van Nuts voorziening.


Reageer