Skip to main content
Beantwoord

Conflict tussen twee apparaten in mijn netwerk

• January 2, 2026
  • 6 reacties
  • 51 keer bekeken

H.Schouenberg
Deelnemer

Ik heb sinds kort een box 12. Wat ik ervaar heeft misschien niets met de router te maken. Sinds kort valt internet uit als ik de pc opstart, valt internet radio uit of andersom. Ik heb wel internet, maar kan geen app openen, de thermostaat valt uit, internet radio valt uit. Het volgende heb ik gecontroleerd . Radio en pc staan op een verschillend iP adres en snelheid. Zet ik een van beiden uit, kan ik internetverbinding weer starten. Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen, Bij de vorige router de experia box heeft alles jaren lang gewerkt. P.s. de IPV 6 is uitgeschakeld

Beste antwoord door H.Schouenberg

Waarschijnlijk is de oplossing de volgende. Ik heb de router gereset en alles lijkt weer te werken. Daarna heb ik mijn internet radio een vast IP adres gegeven in de router. Nu loopt alles al een week storingsvrij. Eens kijken of dat zo blijft en ik bedank iedereen die heeft meegedacht.

6 reacties

• January 2, 2026

Staat de pc gewoon op "ip verkrijgen via dhcp"?

Hoe is de pc aangesloten? Bekabeld? Heeft die een eigen kabel rechtstreeks naar de KPN Box? Of word er een switch in het netwerk gebruikt?

H.Schouenberg
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2026

De pc is draadloos, dhcp is dynamisch ingesteld ook de internet radio.

JanD
Superuser
  • January 2, 2026

Beste ​@H.Schouenberg geef het thuisnetwerk binnen de router eens een reset.

H.Schouenberg
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2026

Heb ik al gedaan

H.Schouenberg
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 5, 2026

Waarschijnlijk is de oplossing de volgende. Ik heb de router gereset en alles lijkt weer te werken. Daarna heb ik mijn internet radio een vast IP adres gegeven in de router. Nu loopt alles al een week storingsvrij. Eens kijken of dat zo blijft en ik bedank iedereen die heeft meegedacht.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@H.Schouenberg, welkom op onze community! Bedankt voor het delen! Ik hoop dat dit de oplossing blijkt!