Skip to main content

Beste

na installatie van KPN kan ik geen connectie meer maken met mijn HP printer (2.4 ghz)

Is g

het zo dat als er de superwifi gekoppeld wordt aan de router dat dan automatisch het 5.5 ghz netwerk geactiveerd word en wlan van de router overruled wordt, en dus geen 2.4 ghz te gebruiken is/

 

gr bernard

Je bent de zoveelste die tegen het probleem aanloopt dat sommige apparaten geen verbinding kunnen maken met de dual band wifi van de "super"WiFi's. 

Als jij een Experia Box V10 of ouder hebt, dan wordt de wifi van de Experia Box inderdaad uit gezet. Dat is ook de bedoeling omdat anders smart/fast roaming tussen de "super"WiFi's niet optimaal zou werken.

Dit zou in principe ook geen enkel probleem mogen zijn immers de "super"WiFi's hebben zowel 2.4GHz als 5GHz wifi. De praktijk is echter weerbarstiger en het lijkt er op dat de bandsteering functionaliteit van de "super"WiFi's hier roet in het eten gooit.

 

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om je een oplossing kan aan te dragen.


 


Dat is een V12. Heb jij zelf de wifi uit gezet of heeft de installatie van de "super"WiFi's dat gedaan?


dat is gebeurd tijdens de installatie van de superwifi door de installateur

ik kan nl de wifi ook niet aanzetten blijft op down staan


Ik was niet op de hoogte dat ook op de V12 de wifi uit gezet wordt bij de in gebruik name van Experia WiFi's of "super"WiFi's.

Ik neem aan dat de "super"WiFi's ook de SSID "KPN7F1D26" gebruiken. Klopt dat?

Zo ja, zet de "super"WiFi's eens uit. Kan je dan op de V12 alleen 2.4GHz wifi aan zetten en vervolgens de printer koppelen?


ga dit binnenkort ff doen  thnx voor suggesties laat et resultaat weten