Skip to main content
Vraag

Connector van glasvezelkast is stuk, verbinding valt steeds weg

• December 10, 2025
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

Het glasvezelkast in de gang is de connector stuk. De kabel zit er nu los in. Als je hem iets aanstoot dan is de verbinding weg. Je kunt hem er niet meer vast in klikken. Wie moet ik contacten om dit te laten herstellen 

vriendelijke groet 

William Hulzink

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 10, 2025

Bellen met 0800 0402, 24/7 bereikbaar voor storingen ​@William.h 

• Auteur
  • Topper
  • December 10, 2025

Nou net gebeld met KPN. Wat een gezeik. Ik moet een betaalde monteur laten komen. (€99,00 euro voorrijkosten en dan €15,00 per uur) als blijkt dat het aan hun ligt dan betalen hun het. Ze kan geen storingsdienst monteur sturen omdat ik volgens haar er zelf aan heb gezeten. Ik moet dus betalen om hun product te laten repareren. Ik flikker wel lijm op de connector dan blijft hij ook zitten. En zit hij er voor altijd in. Glasvelkadtje is tussen de 15 en 20 jaar oud. Wat een ***** bedrijf. 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 10, 2025

@William.h 

En spreek dan “ik heb een storing".

• Auteur
  • Topper
  • December 10, 2025

@WMG-N  ​@JanD 

Dat heb ik gedaan. Maar ik moet zelf betalen voor een monteur. (€99,00 voorrijkosten en dan €15,00 per uur) voor een product dat van kpn is. Volgens de medewerker van de storingsdienst desk kon ze  geen service monteur sturen omdat ik er zelf aan gezeten had. Ik heb alleen de connector rj45 van de kabel veranderd. De rj45 poort van het glasvezelkastje is gewoon stuk.

Denk dat ik er maar wat lijm aan doe. Dannzit hij ook vast

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 10, 2025

@WMG-N  ​@JanD 

Dat heb ik gedaan. Maar ik moet zelf betalen voor een monteur. (€99,00 voorrijkosten en dan €15,00 per uur) voor een product dat van kpn is. Volgens de medewerker van de storingsdienst desk kon ze  geen service monteur sturen omdat ik er zelf aan gezeten had. Ik heb alleen de connector rj45 van de kabel veranderd. De rj45 poort van het glasvezelkastje is gewoon stuk.

Denk dat ik er maar wat lijm aan doe. Dannzit hij ook vast

Doe dit asjeblieft niet!

De kosten daar moet u mee akkoord gaan, maar dit zijn eventuele kosten. Hiermee gaat u akkoord dat de monteur kosten mag schrijven als er in uw netwerk iets verkeerd zit. Aangezien u het heeft over het los zitten can het glasvezel kastje zijn daar geen sprake van en zal er geen factuur komen. Als u het glasvezel gaat lijmen is de kans dat u het probleem erger maakt vele malen groter.

Verder zijn onze voorrijkosten €80. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 10, 2025

Zie ook onze informatie pagina over de monteur:

https://www.kpn.com/service/monteur

Waarom moet ik soms betalen voor de monteur?

Dat kan als de monteur extra werk voor je heeft gedaan. Dit staat dan als ‘meerwerk’ op je volgende factuur.

Krijg je een installatiemonteur? Dan installeert de monteur alles uit het installatiepakket gratis voor je. Voor ander of extra werk betaal je wel. Dit zit niet in je abonnement.

Komt een monteur langs voor een storing? Dan is het bezoek gratis als de storing aan ons lag. Je betaalt wel als de storing aan jouw kant zat.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@William.h, goed dat je hiervoor contact met ons opneemt!

Net als monteur ​@Ik_Combineer, wil ik je afraden om met lijm aan de slag te gaan! Dit kan de problemen namelijk alleen maar erger maken. Bovendien beschadig je hiermee het glasvezelkastje, dat eigendom is van KPN Netwerk. Als er een volgende keer dan iets gerepareerd moet worden, kan dit alleen maar voor extra kosten zorgen.

Als het trouwens alleen om de kabel gaat die niet goed is, dan kan je ook zelf een nieuwe kabel kopen. Als het echt om de poort gaat, ja, dan zal er een monteur naar moeten kijken. En om die aan te kunnen sturen is wel akkoord voor mogelijke kosten nodig, zoals ​@Ik_Combineer ook al zei:

De kosten daar moet u mee akkoord gaan, maar dit zijn eventuele kosten. Hiermee gaat u akkoord dat de monteur kosten mag schrijven als er in uw netwerk iets verkeerd zit. Aangezien u het heeft over het los zitten can het glasvezel kastje zijn daar geen sprake van en zal er geen factuur komen.

Verder zijn onze voorrijkosten €80.

De monteur zal ter plaatse de boel beoordelen en met een oplossing komen. Je kunt met hem of haar in gesprek gaan over de eventuele kosten.

• Auteur
  • Topper
  • December 12, 2025

Dat ga ik ook niet doen. Ik heb een klacht neer gelegd bij kpn en dit is nu na alle tevredenheid opgelost. Module in het kastje was stuk en is vervangen. Frustratie weg en opgelost. 

dank hier voor