Skip to main content

Hallo, het forum staat vol met dezelfde problemen, een oplossing lees ik echter niet.

Mijn modem staat ook vol met de volgende meldingen:

 

Heb naar aanleiding van een ander KPN forum gebeld, dit inmiddels al diverse keren, en om heel eerlijk te zijn is de kennis daar ver te zoeken en wordt er naar mijn idee gewoon een standaard script doorlopen.

 

Het probleem bestaat hier nu al geruime tijd en tijdens een Teams meeting met een klant is dit erg vervelend en komt ook niet echt professioneel over. Bij mijn vorige provider had ik hier totaal geen problemen mee.

Wifi blijft gewoon up maar heel de internet verbinding (WAN) zelf valt weg, kan dan ook even niet het modem benaderen, zeg na halve min kan ik weer op het modem en zie dan bovenstaande meldingen.

 

Wat is er inmiddels al gebeurd:

 

Glas kastje al een keer stroomloos gemaakt met een KPN medewerker, en moest het aankijken, volgende dag zelfde probleem.

 

Vervolgens op eigen indicatief zelf het modem en alle super wifi kastjes (3 stuks) stroomloos gemaakt, volgende dag zelfde probleem.

 

Vandaag weer de verbinding weg, de KPN gebeld, zagen wederom niks vreemds te zien.

Blijf dit toch een mooi antwoord vinden aangezien een hoop andere gebruikers hetzelfde probleem ervaren.

Maar goed, de medewerker wilde “even” het modem resetten naar de fabrieksinstellingen, gewoon omdat het kan.

Dit zou moeten om daarna de vervolg stappen te kunnen nemen, uit nieuwsgierigheid vroeg ik wat deze vervolgstappen dan wel niet waren, ja die waren er niet, was eigenlijk alleen de stap van het resetten.

Persoonlijke instellingen bleven soms wel en soms niet bewaard.

Heb dit toch maar even uitgesteld omdat ik dit persoonlijk niet als “de” oplossing zie, puur omdat het probleem niet bekend is en dit meer een oogt als een tijdelijk lapmiddel. Vervolgens kan ik zelf al de persoonlijke instellingen weer goed zetten!

En ook meer omdat dit bij meerdere huishoudens speelt en er geen oplossing voor is.

 

Lees op andere pagina dat het wisselen van een v10, v12 of zelfs Zyxel modem niks uitmaakt, ook het vervangen van het glaskastje en kabel tussen deze en het modem lost het probleem niet op.

Apparatuur erachter zo volgens sommige ook het probleem kunnen veroorzaken, en dat terwijl het WAN wegvalt…..

 

Kortom hoe nu verder?

Wat zuur dat je zoveel problemen ervaart met je internet @Omder 😐

Aangezien je verbinding zelf wél actief blijft, is het zoals je al hebt gemerkt erg lastig om te meten of achterhalen waar dit vandaan komt. Toch zou ik graag op onderzoek uit willen gaan, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hallo Maja,

onlangs heb ik mijn abonnement aangepast en zit ik weer op 1gb, ook kreeg ik hierdoor twee nieuwe tv decoders namelijk die van tv+.
Dit is nu allemaal net allemaal actief.

Van de week ga ik kijken hoe dit alles verloopt, en mocht het zich weer voordoen dan kijk ik gelijk wat apparaten op het Lan doen, ga er namelijk vanuit dat die ook even een onderbreking hebben. Dit omdat mijn eerst internet wegvalt, wifi op de laptop blijft eerst nog maar kan dan niet meer bij het modem. Vervolgens heeft mijn laptop geen wifi terwijl het super wifi kastje al die tijd groen blijft branden. 
Heb ook wel het idee dat het gebeurd tijdens een Teams meeting, maar trekt dit dan zoveel, nee toch?

Mijn gegevens heb ik zojuist aangevuld, hopelijk vind je iets. 


Hallo Maja,

Zat zojuist de logs nog eens te bekijken, en op 17-11 om 3:28 is het ook gebeurd, rond die tijd lig ik allang op een uur….. en dan gebeurd er niet echt veel qua internet hier.

Sluit denk ik het hele teams kanaal wel uit. 


Die verbreking van de 17e zie ik wél terug, op dat moment heeft je verbinding er dus even helemaal uit gelegen. Verklaarbaar is die echter wel, aangezien je op de 17e omgezet bent naar de 1 Gb snelheid.

Ik wil je nu eerst aanraden om het even een tijdje aan te kijken inderdaad, mocht het echt zo blijken te zijn dat je dit eigenlijk alleen ervaart als je een teams meeting hebt, dan zal daar wellicht toch ergens iets niet helemaal lekker mee lopen. Uit eigen ervaring weet ik dat een Teams videogesprek met meerdere deelnemers best wel wat van je netwerk kan vragen, en heb je dan wellicht ook nog de VPN aan staan?

Ben heel benieuwd of het weer gaat gebeuren, voor hetzelfde geldt zorgt de 1Gb verbinding er nu voor dat er genoeg capaciteit is en zijn de problemen helemaal verleden tijd nu 😊


Dat kan die dag dan verklaren, het zijn echter wel dezelfde foutmeldingen (3 stuks) die gelijk zijn aan de andere eerdere voorgevallen. 
De laatste teams meeting was met 3 man, niet echt heel veel dus. Deze voorvallen had ik voordat ik overging naar de kpn niet ook al zat ik met 15 man in een teams meeting.

Maak geen gebruik van een VPN. 

Ik ga het deze week eens aankijken en hou je op de hoogte @Maja_ 


Helemaal prima @Omder, ik hoop uiteraard dat je aan het eind van de week goed nieuws voor me hebt!

Mochten er toch weer problemen optreden, dan kijken we uiteraard even verder. 


Hoe gaat het tot nu toe met de verbinding @Omder?

Na de verbreking van de 17e, is de lijn vanaf onze kant helemaal stabiel, ik zie geen verbrekingen meer terug. Is dat ook wat jij ervaart? 


Hallo @Maja_ om eerlijk te zijn niet echt veel er achter gezeten. Maar de keren dat ik er achter zat ging het goed. Wel vreemd en enigszins overdreven dat ik nu opeens op een 1gb verbinding zou moeten draaien om dit op te lossen. Deze week zit ik er meer achter dus ga even goed testen. Laat het je weten hoe het verloopt. 


Top dat het tot nu toe in ieder geval goed is gebleven @Omder, laten we hopen dat dit ook zo blijft! 🤞🏼


@Maja van KPN Het is 5 maanden goed gegaan. Nu starten zelf een van de wifi point spontaan opnieuw op. 
Niks terug te vinden in de logs!

Wanneer kan ik eigenlijk de nieuwe update voor mijn v12 modem verwachten?


Hi @Omder, balen wel dat je nu toch weer problemen ervaart 😕

Gaat het er nu puur om dat 1 van de wifiversterkers opnieuw op is gestart? Of is er ook meer aan de hand?

Welk type wifiversterkers heb je nu aangesloten op je V12? Als dat om Experia Wifi's gaat, of om de ronde witte SuperWifi 1, dan kan ik je alleen vertellen dat de uitrol nog niet gestart is. 


Zeg dat wel, en weer via Teams. Zat naast de wifi vandaar dat ik zag dat die ging herstarten. Of de andere twee dat toen ook deden weet ik helaas niet. 
De mesh van de wifi gaat de laatste tijd ook niet vlekkeloos, alles is al eens herstart. 
Heb de ronde zwarte type 2 super wifi. 


Ah ok, we zijn inmiddels begonnen met de uitrol van de nieuwe software op modems waar de zwarte SuperWifi op aan is gesloten, dus ik hoop dat jouw modem snel aan de beurt zal zijn @Omder!

De software die op je modem actief is, heeft echter geen invloed op het herstarten van een ander apparaat, het is me dus nog een beetje een raadsel waarom je SuperWifi punt is gaan herstarten 🤔 Ging hij echt helemaal uit en daarna volledig opnieuw opstarten? Of was alleen de verbinding met het modem weg en ging hij dat opnieuw inregelen?


Is er toevallig een planning beschikbaar?

Hij ging opnieuw opstarten en mijn laptop is uiteindelijk gaan verbinden met een ander punt 


@Maja van KPN Hallo, zo'n 25 min klapte alles eruit. Wifi was niet meer bereikbaar. Uiteindelijk via een lan kabel op mijn modem gekomen, wat zag ik tot mijn grote verbazing, een hele andere login pagina en firmware. 

Ik heb niks qua mail, post of sms gezien dat dit zou gebeuren.

Inloggen kon gewoon met mijn eigen wachtwoord (gelukkig) maar alles ziet er anders uit.

Wifi staat geheel uit en moet ik eerst weer activeren.

Heb gebeld met iemand van jullie maar dit wist niet eens wat firmware was op een modem, en die ging er vanuit dat ik met een paperclip iets gedaan zou hebben……

Hij ging even kijken en wist mij te vertellen dat er niks aan het modem veranderd zou zijn maar dat mijn glasvezelkastje niet goed was en er een monteur langs moest komen…..

 

Kan jij nagaan wat er gebeurd is?


Hi @Omder,

Het lijkt er op dat je nu de update naar de nieuwe software binnen hebt gekregen 😊

Ik zie trouwens dat je ook in een ander topic bezig bent en wil je verzoeken om maar in 1 topic tegelijk te reageren, dit om dubbel werk van ons en eventuele verwarring te voorkomen! Zou je verder willen gaan in het andere topic?


Ja die heb ik, maar dit ging niet zonder slag of stoot.

Klopt, eentje voor het Mesh probleem en deze voor het totaal wegvallen van mijn internet verbinding.

Staan beide dus los van elkaar.


Ik hoop dat je verbinding verbetert nu je de nieuwe software hebt, mocht dat niet het geval zijn dan kijken we uiteraard even verder. Ik heb zelf het idee dat het niet echt 2 verschillende problemen zijn 😉


 

 

 

Dit probleem speelt eigenlijk vanaf dag 1.

De tijdelijks oplossing was om te verhogen naar een 1GB verbinding, achteraf gezien was dit meer een pleister.

Spontaan (zonder aankondiging) een update van mijn modem en wifi punten heeft helaas ook geen soelas geboden.

Afgelopen dinsdag wilde ik nog aangeven dat het glaskastje meer dan 1 week online was en modem 2 bijna 3 weken. Dit laatste blijft altijd netjes draaien.

Echter de volgende dag bam, weer de glas verbinding weg! Alles intern kan gewoon met elkaar blijven communiceren, zowel bedraad als via wifi. Het is puur de communicatie naar het internet was weg is. Kan zelfs gewoon op het modem.

Iemand van de helpdesk gaf eerder aan hier niks van te merken en dat dit wel vaker voorkomt. Op internet kom ik het ene naar het andere tegen over PPPOE wat wegvalt. Dit stond bij mij al vanaf dag 1 al in de logs dat dit weg viel.

Wat de medewerker zegt klopt half, bij streaming diensten zal je dit niet merken, deze bufferen, maar bij  een Teams meeting of een online game spelen merk je dit wel degelijk!

De glaskast hersteld zich met zo'n minuut, dus een Youtube trekt dat wel, je teams meeting niet! Ga ik bellen dan is tegen die tijd dat ik iemand aan de lijn heb de verbinding alweer terug.

 

Vandaag komt er een monteur langs, ben benieuwd wat deze me gaat vertellen/wijsmaken.

Zoals ik het zie speelt er iets tussen het glaskastje en de wijkcentrale. Nogmaals er zijn veel meer gebruikers die hier last van hebben.

Admin: samengevoegd met reeds bestaand topic


@Maja van KPN speelt nog steeds en komt steeds vaker voor. Met de nieuwe interface van het modem is dit sneller in te zien.


Vandaag komt er een monteur langs, ben benieuwd wat deze me gaat vertellen/wijsmaken.

Fijn dat er nu een monteur voor langskomt @Omder! Laten we maar even van uitgaan dat de monteur met al zijn of haar expertise en ervaring een gedegen onderzoek uit zal voeren. Ik hoor graag van je hoe het gegaan is!


@Maja van KPN  zojuist is het kastje van de glasvezel vervangen.

De monteur liet zien dat er een ! bij de meeting stond en dat de kast vervangen moest worden. Dit heb ik telefonisch niet eerder gehoord.

Begreep dat iemand in de wijk zo'n zelfde geval had, ben dus niet de enige.

We gaan het aankijken, kom er later hier op terug.


Ah kijk aan, heel fijn dat de monteur iets heeft kunnen vinden en daar actie op heeft ondernomen, ik hoor graag je bevindingen over een paar dagen!


Maar vreemd dat dit bij eerdere metingen nooit naar voren is gekomen, en nu opeens wel.

Vorige keer heeft het kastje het een week vol gehouden en daarna klapte die eruit, nu zitten we op 3 dagen, zal het in de gaten houden!


Ik vermoed dat deze monteur een meting uit heeft gevoerd die de klantenservice niet tot beschikking heeft. Monteurs hebben hele andere systemen en opties, vandaar dat er een afspraak met een monteur op locatie in kan worden gepland als er vanaf afstand geen verklaring gevonden kan worden voor een probleem 🙂

Laten we er toch maar van uit gaan dat dit kastje het langer vol gaat houden!

 


Reageer