Skip to main content
Vraag

Constant wegvallende verbinding met de KPN Box 12

• April 21, 2026
  • 6 reacties
  • 100 keer bekeken

Sinds mijn ontvangst van de nieuwe en dus “betere” modem, ongeveer 5 maanden geleden, blijf ik maar gedonder hebben met mijn internet verbinding.

Het valt momenteel om de 30 a 45 minuten, als het niet korter is uit. Heb de boel al twee keer gereset,  wat het probleem niet oplost. Alhoewel het probleem na de eerste reset eerst verholpen leek te zijn, Ik had voor ongeveer 2 weken een stabiele connectie, waarna het probleem terugkeerde. ICT vrienden geven aan dat dit probleem echt buiten mijn macht om ligt als ik de logs mag geloven: 

Apr 20 23:24:04 | INTERNET | gmap_wan | 5303 |  IP stack negotiated info parameters:
Apr 20 23:24:04 | INTERNET | pppd_plugin | 4211 | PPP interface UP: Connection established
Apr 20 23:24:00 | INTERNET | pppd_plugin | 4211 | PPP Interface DOWN: Connection terminated
Apr 20 23:23:59 | INTERNET | pppd_plugin | 4211 | PPP interface UP: Connection established
Apr 20 23:23:59 | INTERNET | pppd_plugin | 4211 | PPP Interface DOWN: Connection terminated
Apr 20 23:23:59 | INTERNET | pppd_plugin | 4211 | PPP Interface DOWN: Connection terminated
Apr 20 23:23:59 | SYSTEM | netmaster | 3786 |  IPv6 status disable

Zou het misschien kunnen dat het nieuwe modem en het glasvezelkastje incompatibel zijn?

Iemand die me hierbij kan helpen, want ik heb niks aan de reguliere internet/wifi hulp die KPN standaard levert. die geeft aan dat er niks mis is. En ben zelf ook een leek als het aankomt op ict gerelateerde dingen. KPN bellen lijkt me ook niet heel handig omdat ik de logs wil laten zien.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 21, 2026

Je zal hiervoor toch echt de klantenservice 0800-0402 moeten bellen want ik ben bang dat er toch echt een monteur voor nodig is. Gedraag je inderdaad als leek als je belt. Je hebt uitval en verder weet je niks en heb je er geen verstand van😉.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Hoi ​@Dikkepoes, welkom bij de community. 😊

Dat klinkt inderdaad frustrerend, zeker als het zo vaak wegvalt… De logs die je deelt wijzen er inderdaad op dat de verbinding zelf steeds opnieuw opbouwt. Dat ligt meestal niet aan je eigen apparaten, maar eerder aan de lijn, het modem of de aansluiting.

Ik sluit me in dit geval aan bij ​@Joep1965: het is het beste om hiervoor contact op te nemen met de klantenservice via een belafspraak, zodat er verder met je meegekeken kan worden en er indien nodig een monteur wordt aangestuurd.

Als je aangeeft hoe vaak de verbinding wegvalt, kunnen zij dit gericht voor je nakijken en vaak ook zelf terugzien in de metingen.

Laat je weten wat eruit komt? Dan denken we hier ook graag verder met je mee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 27, 2026

Het probleem is opgelost, het lag aan een verouderde adapter die het modem niet in voldoende stroom voorzag waardoor de connectie het telkens begaf. *Oorlogs flashbacks van degene die ik aan de lijn had*, hij vertelde me dat het een paar jaar geleden een groot probleem was bij KPN en haar klanten. Mijn modem en vooral de meegeleverde verkeerde adapter was daar een slechte herinnering aan. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Wat goed om te horen ​@Dikkepoes! Fijn dat het zo is opgelost en haha jeetje oorlogs flashbacks is wel een goeie om het zo te noemen ja.

Als je ooit nog andere vragen hebt dan weet je ons hier te vinden! 😊

• Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Wat goed om te horen ​@Dikkepoes! Fijn dat het zo is opgelost en haha jeetje oorlogs flashbacks is wel een goeie om het zo te noemen ja.

Hoe kan ik het verschil zien tussen de adapters?
Ik heb ook een nieuwe adapter gekregen en deze direct geplaatst, alleen blijf ik rare problemen houden met mijn netwerk, iets wat ik alleen maar kan herleiden naar het modem...

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 30, 2026

Hoe kan ik het verschil zien tussen de adapters?
Ik heb ook een nieuwe adapter gekregen en deze direct geplaatst, alleen blijf ik rare problemen houden met mijn netwerk, iets wat ik alleen maar kan herleiden naar het modem...

https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen