Skip to main content
Vraag

Contact met KPN klantenservice via chatten ivm doofheid

• April 20, 2026
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik ben doof en wil graag chatten met medewerker van KPN. Anders moet ik steeds via KPN Teletolk contact opnemen. Dat is wel soms irritant. Is het mogelijk om speciaal chatten voor doven bij app kpn? 

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 20, 2026

Beste ​@Crowman70 via onderstaande link kun je je vraag ook kwijt en ook via de MijnKPN-app:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=vraag-stellen

Wat is er mis met de Teletolk?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 20, 2026

Teletolk is een mooie oplossing, maar in de praktijk vind ik het vaak irritant. Het proces met wachten op een tolk, het risico dat de verbinding wegvalt of het steeds opnieuw moeten uitleggen van mijn verhaal bij doorverbinden kost veel energie. Ik type liever direct zelf mijn vragen in de chat van de KPN app; dat werkt voor mij een stuk efficiënter en minder stressvol 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 20, 2026

Hallo ​@Crowman70 ,

Teletolk is een mooie oplossing, maar in de praktijk vind ik het vaak irritant. 

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Ik type liever direct zelf mijn vragen in de chat van de KPN app; dat werkt voor mij een stuk efficiënter en minder stressvol 😉

Dat snap ik, maar KPN heeft heel bewust enkele jaren geleden de chat opgeheven. De kans dat er weer een chat gaat komen, acht ik niet heel groot.  

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Crowman70 en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je hier een topic voor aanmaakt. 🙂

Ik kan me goed voorstellen dat chatten dan jouw voorkeur heeft. We hebben inderdaad geen chat optie meer, 

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

maar dit is een erg goed alternatief. Via die kanalen krijg je ruim binnen 24 uur reactie (vaak sneller). 
Ook kun je hier uiteraard een topic aanmaken, al kan het hier soms wat langer duren voordat je reactie krijgt. 

Wel bedankt voor de feedback over Teletolk, goed om te weten hoe dit in de praktijk werkt. Dat signaal neem ik in elk geval mee en ik hoop dat één van de andere contactopties ook goed voor je werkt. 

Zoals eerder gezegd, maak ook gerust hier een topic aan als je ergens vragen over hebt en het heeft geen haast. We helpen je graag! 😄