Skip to main content
Beantwoord

Continu gebeld door een nummer van KPN?

• January 9, 2026
  • 9 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik wordt nu al dagen achter elkaar gebeld door dit zelfde nummem en er wordt steeds opgehangen nummer is van KPN zo misschien probleem bij jullie daar  of jullie nummer is gehacked of wat dan ook los het op daar heel storend dit!

Continue gebeld worden door kpn en wordt meteen opgehangen met nummer+31 88 775 1101

Admin: titel aangepast en verplaatst naar het bericht zelf

Beste antwoord door fixnix

Hoi ​@Axerion, welkom op de community. Als je al meerdere dagen door hetzelfde nummer gebeld wordt en er meteen wordt opgehangen kan dat flink vervelend zijn inderdaad!

Het nummer wat je noemt is inderdaad een van onze veelgebruikte telefoonnummers. Gebeurt het nu nog steeds, of is het sinds het aanmaken van het topic gestopt?

Dit nummer is hoogstwaarschijnlijk gespoofed. Sla dit topic er maar op na.

9 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Axerion, welkom op de community. Als je al meerdere dagen door hetzelfde nummer gebeld wordt en er meteen wordt opgehangen kan dat flink vervelend zijn inderdaad!

Het nummer wat je noemt is inderdaad een van onze veelgebruikte telefoonnummers. Gebeurt het nu nog steeds, of is het sinds het aanmaken van het topic gestopt?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 12, 2026

Dit nummer is hoogstwaarschijnlijk gespoofed. Sla dit topic er maar op na.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is ook mogelijk idd, als dat het is zal het vanzelf stoppen, of al gestopt zijn. Dat zal alleen ​@Axerion ons kunnen vertellen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

wel ik bleef gebeld worden door dit nummer zo geblokeerd werdt er gek van, bellen en ophangen elke keer weer.

KPN moet zelf eens kijke wat er aan de hand is, heel irri en heel vervelend

Jasper van KPN
Moderator

Als het nummer gespoofed wordt, zoals fixnix noemt, zijn wij het niet. Dan zijn het anderen die doen alsof het van dat nummer komt, daar hebben wij op dat punt geen invloed op. Is het sinds het blokkeren van het nummer wel gestopt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2026

Geen idee dat het gespoofd is, maar sinds ik het geblokeerd hebt is het rustig, ik heb in het begin 1 keer het nummer terugebeld en kreeg gewoon kpn wel aan de telefoon, zo wat het is geen idee was gewoon irritant.

Jasper van KPN
Moderator

Als een nummer gespoofed is lijkt het vanaf een echt nummer te komen, en als je die terugbelt krijg je dan inderdaad die partij aan de lijn. Dat lijkt in dit geval wel het geval te zijn geweest, waardoor het buiten onze macht was. Door het te blokkeren heb je het kunnen stoppen en is de rust weergekeerd.

• January 15, 2026

Dan vraag ik mij toch af, zijn er al ontwikkelingen of anders alleen ideeën om te voorkomen dat nummers gespoofd kunnen worden ?
Blokkeren klinkt voor mij als een emmer onder een lekkend dak.
Symptoom bestrijding ipv de oorzaak aan te pakken.

Hier een eerder onderwerp er over :

Een deel van mijn stukje daar :

Het telefoon nummer systeem is nooit ontworpen maar is gegroeid door kleine netwerken steeds verder aan elkaar te koppelen. Later is daar nummer identificatie bij gekomen maar dan zonder controle systeem. De vertrouwde aanbieders houden zich er netjes aan, maar niet iedereen, niet tot (mijn) verbazing uiteraard. Het heeft nog best lang geduurd voor dat de boefjes dit voor elkaar hadden, zws (ook) weer door de vrije (!) markt.

Maar er zijn best technische oplossingen te bedenken, maar dan niet bij / door de telefoonaanbieder maar bij de techniek die daar nog voor zit, de coin.nl (acm). Dat is het register waar elke oproep op binnen komt en dan naar de juiste aanbieder wordt doorgezet, maar blijkbaar wordt dan niet gekeken waar het vandaan komt, maar dat zou wel kunnen natuurlijk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2026

KeesYagi  en andere hier, ik heb het geblokeerd omdat het erg iritant was. nu geen last meer, mocht dit wel kpn zijn omdat ik dingen aan het verranderen bent in mij abbo, dan zullen ze daar er wat aan moeten doen. Het woord spoofing gebruiken is natuurlijk het makkelijkste wat er is, maar het kan ook gewoon aan KPN liggen of medewerkers.

Ik zeg niet dat het geen Spoofing is, ik wil duidelijk maken dat er misschien meer problemen zijn dan alleen Spoofing ik ben er van af en dat is belangrijkste voor nu