Skip to main content

Ons internet ligt er regelmatig uit. Soms stopt hij er elke minuut mee, om na een aantal seconden-minuten weer te herstarten. Hierdoor continue storingen tijdens het kijken op onze smart tv en iPads. Waar ligt dit aan en hoe kunnen we dit oplossen?

@Ster1993 Welkom op ons Forum! Wat beroerd dat het internet vaak wegvalt. Heb je enig idee of het internet helemaal wegvalt, oftewel je kan de netwerknaam helemaal niet meer zien, of is het bereik niet toereikend. Om een beter beeld te krijgen van de situatie heb ik een aantal vragen aan je. 

  1. Als het internet wegvalt, heb je dan nog wel televisie. 
  2. Gebeurd het als ‘iedereen’ thuis is en dus veel mensen op de wifi zitten of maakt dat niet uit.
  3. Welke Experiabox en eventuele versterkers heb je?
  4. Sinds wanneer speelt dit probleem?
  5. Hebben jullie al het e.e.a. zelf geprobeerd om dit op te lossen? 

Nu de allerlaatste vraag: Zou je je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik met jullie meekijken. De gegevens in de vakjes ‘privé’, zijn alleen zichtbaar voor KPN moderators. 

Ik hoor graag van je! :smile:

 

 


Hoi,

Het internet valt helemaal weg. Het heeft niets met bereik te maken, het valt op onze telefoons/IPad/tv tegelijk weg. 
 

  1. We hebben nog wel tv als het internet wegvalt. Niet op de IPads, maar wel op de tv zelf. 
  2. Niet perse. Het gebeurt ook regelmatig als 1 iemand wat zit te kijken/aan het internetten is op of smarttv of IPad of telefoon.
  3. Experiabox V9; geen versterkers
  4. Aantal maanden, maar het wordt erger
  5. Internet aan- en uitzetten

Verder heb ik gegevens aangevuld, hoop dat je er zo voldoende aan hebt!


@Ster1993 Bedankt voor het volledige antwoord. Ik heb genoeg aan de gegevens en heb even meegekeken. Ik wil graag even het modem resetten/herstarten vanuit onze zijde om te kijken hoe het modem reageert. Hierdoor vallen wel álle diensten even weg. Wil je het laten weten wanneer dit uitkomt? Ik vermoed namelijk dat ik een ander modem moet gaan toesturen. Ik hoor graag van je!:blush:


Hi Lisa,

Fijn dat je meegekeken hebt. Het kan morgen overdag evt. (ga er vanuit dat ik er niet voor thuis hoef te zijn?). Anders kan het vanavond of morgenavond ook als ik wel thuis moet zijn. Dank voor je hulp! Ik hoor het graag.


Hi Lisa,

Fijn dat je meegekeken hebt. Het kan morgen overdag evt. (ga er vanuit dat ik er niet voor thuis hoef te zijn?). Anders kan het vanavond of morgenavond ook als ik wel thuis moet zijn. Dank voor je hulp! Ik hoor het graag.

Dan doe ik het nog even gauw op de valreep, voordat ik vrij ben! Ik ben pas vrijdag weer aan het werk namelijk. Hou je vast alles valt zo uit :D 


Haha. Top! Hoef ik verder niets te doen? Wacht ik verder af.. =D


Haha. Top! Hoef ik verder niets te doen? Wacht ik verder af.. =D

Neehoor, haha! Ik ben zo klaar :smile:


@Ster1993 Oehhh, ik heb wel een reset uitgevoerd, omdat de meting niet de resultaten gaf die ik wenste. Als je 1 apparaat even verbindt met wifi met de gegevens op de achterkant van de Experiabox en hier heengaat. Dan kan je weer jullie netwerknaam en wifi wachtwoord wijzigen.  :zipper_mouth: Sorry!


Top. Dankjewel alvast! En geniet van je vrije dagen.


@Ster1993 Verzoek staat uit voor een V10 of V10a Experiabox. Jullie hebben de V9 die overigens alleen 2.4GHz wifi frequentie heeft. De V10(a) heeft ook 5GHz verbinding die sneller is. Je ontvangt (hoogstwaarschijnlijk) morgenvroeg een mailtje met de bevestiging over deze modemswap. Laat het maar weten als je morgen nog niets gehoord hebt. Een collega houdt een oogje in het zeil bij mijn topics.:wink:
Jullie mogen trouwens de tv opnieuw opstarten, als jullie tv keken en de netwerknaam en wachtwoord wijzigen van de wifi. Ik ben namelijk klaar met prutsen!

Bedankt, gaat goedgekomen! 
Fijne avond verder.:smile:


Gelukt hoor Lisa! We hebben alles gewijzigd en 1 apparaat alvast verbonden.


Super zeg! Dankjewel voor het regelen. Ik laat het weten als we niets gehoord hebben. Super bedankt voor je hulp!


@Ster1993 Hebben jullie al iets gehoord of het nieuwe modem al mogen ontvangen? Ik hoor graag van je! :smile:


Hoi Lisa. Ja, we hebben ‘m zelfs al binnen en net geïnstalleerd! Dank voor je hulp!


@Ster1993 Goed om te horen! Hopelijk blijft jullie internetverbinding nu wel werken. Mocht je in de toekomst nog ergens vragen hebben, dan ben je van harte welkom op ons Forum! :hugging:


Reageer