Skip to main content

Goeiemorgen,

 

Sinds gister valt de Wifi continue weg, na de ochtend werkte het probleemloos maar sinds vanochtend weer hetzelfde verhaal. Ik heb maximaal 15 minuten internet en dan is het weer een aantal minuten weg. Ik heb de Wifi-manager doorlopen, krijg als tip om 2 Wifi-versterkers te kopen. Dit lijkt me niet het probleem, als de boel werkt is de Wifi in het hele huis gewoon prima. 

 

Stap 2 is het modem resetten (Xperia box V10), alleen ik denk dat ik er dan niet meer inkom. Toen ik hem in 2018 kreeg bleek het admin wachtwoord (sticker op de achterkant) niet te kloppen. Telfort heeft toen uitgelegd dat er iets was misgegaan waardoor een hele batch modems de verkeerde stickers erop geplakt had gekregen. Kan ik hem veilig resetten? Het wifi-wachtwoord is nooit aangepast en heb ik genoteerd.

 

Ik woon iets meer dan 3weken op dit adres en tot gister werkte alles gewoon.

Hoi @Thijskoman . Welkom op het forum.

Als de wifi aldoor wegvalt is er iets vreemds aan de hand. Zeker als dat op meerdere apparaten tegelijk gebeurt. Heb je de v10 al wel even een herstart gegeven? (dus niet direct een reset)

 


Hoi @Thijskoman . Welkom op het forum.

Als de wifi aldoor wegvalt is er iets vreemds aan de hand. Zeker als dat op meerdere apparaten tegelijk gebeurt. Heb je de v10 al wel even een herstart gegeven? (dus niet direct een reset)

 

As het wegvalt werkt het op geen enkel apparaat meer. Woensdag 2 keer een herstart gedaan maar dat had geen effect. Na de ochtend werkte net als dinsdag alles weer probleemloos. Sindsdien is het niet meer voorgekomen.


Hopelijk blijft het stabiel. Zo niet, laat het mij weten en dan duik ik er in.


Hopelijk blijft het stabiel. Zo niet, laat het mij weten en dan duik ik er in.

Hoi Erwin, sinds gisteravond ervaar ik weer hetzelfde. Deze ochtend heb ik 1x een uur internet gehad, voor de rest valt de verbinding constant weg. Soms na 15 minuten soms binnen 1 minuut alweer. Het modem wisselt dan de hele tijd tussen rood en knipperend blauw, tot er weer verbinding is.


Hopelijk blijft het stabiel. Zo niet, laat het mij weten en dan duik ik er in.

Hoi Erwin, sinds gisteravond ervaar ik weer hetzelfde. Deze ochtend heb ik 1x een uur internet gehad, voor de rest valt de verbinding constant weg. Soms na 15 minuten soms binnen 1 minuut alweer. Het modem wisselt dan de hele tijd tussen rood en knipperend blauw, tot er weer verbinding is.

Lijkt op een modem dat crasht en dan weer enige tijd operationeel is voordat deze weer crasht. Een harde reset uitvoeren is nog iets om te proberen.


Hopelijk blijft het stabiel. Zo niet, laat het mij weten en dan duik ik er in.

Hoi Erwin, sinds gisteravond ervaar ik weer hetzelfde. Deze ochtend heb ik 1x een uur internet gehad, voor de rest valt de verbinding constant weg. Soms na 15 minuten soms binnen 1 minuut alweer. Het modem wisselt dan de hele tijd tussen rood en knipperend blauw, tot er weer verbinding is.

Lijkt op een modem dat crasht en dan weer enige tijd operationeel is voordat deze weer crasht. Een harde reset uitvoeren is nog iets om te proberen.

 

Dat is inderdaad het enige wat ik nog niet gedaan heb. Bewust, omdat de sticker op het modem niet klopt. Telfort heeft me destijds aan de WiFi naam + wachtwoord geholpen, ik weet niet of dit wachtwoord nog werkt na een reset. Zo niet dan zou KPN me aan het fabriekswachtwoord moeten helpen anders kan ik niks. Ik ben benieuwd of dat mogelijk is voordat ik hem reset.

Het afgelopen uur is het internet zo'n 15 keer uitgevallen, thuiswerken gebeurt via een VPN en dat is op deze manier onmogelijk.


@Thijskoman : Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 


Leuk je even gesproken te hebben, @Thijskoman .  Je lijn is correct aangesloten en toch treedt af en toe deze storing op waarbij de lijn heel vaak verbreekt.

We hebben samen een monteur ingeboekt voor vanmiddag. Laat je weten hoe het afloopt?


Leuk je even gesproken te hebben, @Thijskoman .  Je lijn is correct aangesloten en toch treedt af en toe deze storing op waarbij de lijn heel vaak verbreekt.

We hebben samen een monteur ingeboekt voor vanmiddag. Laat je weten hoe het afloopt?

 

De monteur heeft de oude aansluiting vervangen voor een nieuwe, die was nogal gecorrodeerd. Meteen tips meegekregen voor als de glasvezelaansluiting gereed is, prima geholpen door jullie zo. 


Dat klinkt goed, @Thijskoman .  Mocht die uitval onverhoopt terugkomen, laat het weten. 

Als je ooit vragen hebt over glasvezel weet je mij te vinden.