Skip to main content
Antwoord

Contractbreuk door KPN. Eenzijdig gewijzigd van 12 naar 24 maanden. Wat nu?

• July 30, 2025
  • 4 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb in september 2024 een contract afgesloten voor de levering door KPN van glasvezel (TV en internet) voor de periode van 12 maanden vanaf aansluitdatum. De aansluitdatum op het glasvezel werd uiteindelijk 14 maart 2025. Dus het contract zou moeten eindigen op 14 maart 2026. KPN heeft nu eenzijdig de contractduur gewijzigd in 24 maanden vanaf 14 maart 2025. Na diverse telefoontjes met overigens welwillende medewerkers, is dit probleem nog steeds niet opgelost. Een medewerker van KPN adviseerde mij een klacht in te dienen. Ik kan echter met geen mogelijkheid mijn klacht op een ‘normale’ manier communiceren met KPN, vandaar dit topic. 

Beste antwoord door Erik van KPN

Hallo ​@HansOisterwijk, welkom hier. Als jij 12 maanden op je contract hebt staan, dan zou jou contract ook zeker 12 maanden moeten zijn. En als je dat niet terugziet in je MijnKPN omgeving, dan is een klacht de beste manier om dit onder de aandacht te brengen. Via de Community kunnen we hier helaas niets aan doen. Michel heeft al goed uitgelegd hoe je de klacht kunt indienen:

Het beste is dan om een officiële klacht in te dienen bij KPN, zodat een medewerker van de afdeling klachten kan uitzoeken waar het fout is gegaan en waarom KPN jouw overeenkomst, zonder jouw toestemming, heeft verlengd naar 24 maanden.

Via de volgende link, kom je direct uit op het online klachtenformulier: Online klachtenformulier

Vul deze zo volledig mogelijk in en verstuur hem vervolgens.
Je wordt na onderzoek teruggebeld door een medewerker van de afdeling klachten.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@HansOisterwijk 

Welkom op de community van KPN.

Als KPN jouw overeenkomst, zonder toestemming en akkoord vanuit jouw kant, heeft omgezet van 12 maanden naar 24 maanden, kun je de overeenkomst kosteloos annuleren.
KPN had je ten allertijden om een akkoord moeten vragen, en dat is duidelijk niet gebeurd.
Alleen bestaat de kans dat KPN daarin niet mee wilt gaan, aangezien je abonnement al op 14 maart 2025 is ingegaan, en daarbij de wettelijke bedenktijd van 14 dagen is verstreken.

Het beste is dan om een officiële klacht in te dienen bij KPN, zodat een medewerker van de afdeling klachten kan uitzoeken waar het fout is gegaan en waarom KPN jouw overeenkomst, zonder jouw toestemming, heeft verlengd naar 24 maanden.

Via de volgende link, kom je direct uit op het online klachtenformulier: Online klachtenformulier

Bedankt voor jouw snelle reactie. Bij toeval kwam ik er vandaag achter (via de KPN app) dat KPN eenzijdig de contractduur heeft verlengd zonder mij daartoe eerder een voorstel te hebben gedaan. 

• July 30, 2025

De aansluitdatum op het glasvezel werd uiteindelijk 14 maart 2025. Dus het contract zou moeten eindigen op 14 maart 2026. 

De bestelbevestiging is naar je emailadres gestuurd. Wat staat daar in? En je contract moet je toen ook gehad hebben. Hie ziet dat er uit?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 2, 2025

Hallo ​@HansOisterwijk, welkom hier. Als jij 12 maanden op je contract hebt staan, dan zou jou contract ook zeker 12 maanden moeten zijn. En als je dat niet terugziet in je MijnKPN omgeving, dan is een klacht de beste manier om dit onder de aandacht te brengen. Via de Community kunnen we hier helaas niets aan doen. Michel heeft al goed uitgelegd hoe je de klacht kunt indienen: