Skip to main content

Ik wil mijn mio cyclo fietscomputer in mijn netwerk opnemen.

De fietscomputer herkent alle netwerken in de buurt (incl. mijn mobiele hotspot) 
maar niet mijn netwerk.

ra ra ?

Hi @G.J.J.! Ik weet niet exact welk type Cyclo je hebt, dus kan ook niet met zekerheid zeggen hoe je hem in moet stellen. Ik heb wel een aantal tips gevonden, hier komen ze: 

QUICK STEPS


  1. Schakel de WIFI-Sync functie in via Hoofdmenu > Instellingen > WIFI-sync..
  2. Het apparaat zoekt automatisch naar beschikbare draadloze netwerken.
  3. Tik in de lijst met beschikbare netwerken op een draadloos netwerk om verbinding te maken.
  4. Als uw apparaat is verbonden met een draadloos netwerk, begint het
    automatisch gegevens te synchroniseren met MioShare.

    Interessante tip: U zult eerst het apparaat moeten registreren via CycloAgent voordat u WIFI-Sync kunt gebruiken om gegevens te synchroniseren.

Voor meer gedetailleerde tips kun je op de tippagina verder onderaan kijken. Anders raad ik je toch aan om contact op te nemen met de fabrikant, wellicht hebben zij nog ideeën. Laat je weten of het gelukt is? 


Allemaal al gedaan.

Alle instellingen kloppen. 

Alles komt voorbij, mijn eigen netwerk niet.

Het betreft een mio cyclo discover connect.

GV.


Hmm, ik heb de handleiding hiervoor doorgenomen, maar ook daarin staat niet wat je moet doen als je het wifi netwerk niet kunt vinden, of wat voor verbindingstype er nodig is. 

Anders raad ik je toch aan om contact op te nemen met de fabrikant, wellicht hebben zij nog ideeën. 

Dus dit is dan de vervolgstap. Ik hoop dat Mio je hier verder mee kan helpen. Laat je weten of het gelukt is? 


Hoi @G.J.J. ,

Welke experiabox heb je?

Waarschijnlijk kan je Mio niet overweg met (slechte bandsteering icm)5GHZ of Wifi 6 in het geval van een box 12.


Box 12

Wellicht KPN raadplegen. 

G.


@G.J.J. ,

Sanne is KPN medewerker, ik niet.

Je kan wifi 6 uitzetten, en vervolgens Extra wifi 2.4GHZ aanzetten.Werkt het dan wel?


Zover gaat mijn technische vaardigheid niet...


Ik heb geen Box 12 in de buurt, maar het werkt ongeveer zo:

Ga naar 192.168.2.254, login met het admin password.Deze staat op de sticker van het modem.Werkt het niet?Reset het modem door 15 seconden een pinnetje in het resetgaatje te steken.

Ga naar wireless, wijzig de wifinaam en verbind je laptop met dat nieuwe netwerk.

 Indien nodig log je opnieuw in en zet je 2.4ghz op 802.11 b/g/n en 5ghz op a/n/ac.Klik vervolgens op extra wifi, en zet extra wifi 2.4ghz aan.

Zoek op je cyclo opnieuw naar wifinetwerken.

Zie je deze dan staan?


Ik vraag een van mijn kleinzonen.…

Bedankt voor de ondersteuning. 

G.


Kleinzonen zijn vaak handig😉Komt vast goed, zo niet , laat maar weten.