Skip to main content

Dagelijks, wekelijks en soms meerder keren per dag valt de verbinding met internet en TV weg. Ik kan dan niets meer doen. De enige oplossing is dan de TV te herstarten of het modem

Het lijkt niet aan de kabels te liggen naar de TV, want internet valt ook weg op een internetradio (wifi)

Hoe is dit op te lossen? .

Ik heb een v12 modem en gebruik daanaast een experia wifiversterker 

Beste @LPGH, welkom! Rot om te lezen dat je dit ervaart! Dat herstarten is natuurlijk niet wat je wilt. Als het internet ook wegvalt, lijkt het inderdaad eerder aan internet te liggen dan aan de tv. Je geeft aan dat je een Experia Wifi aangesloten hebt op de Box 12. Ervaar je het probleem ook als je die tijdelijk loskoppelt? En maak je gebruik van glasvezel of van koper? Heb je óf het glasvezelkastje al eens twee minuten stroomloos gemaakt óf de kabels tussen de Box 12 en het IS/RA-punt al eens gecontroleerd?

Neem ook ons stappenplan voor problemen met KPN internet of wifi eens door. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt!


Gistermiddag een nieuw modem ontvangen van kpn en direct aangesloten. Helaas is de storing niet verholpen. In de avond viel het signaal weer weg en moest ik de tv weer herstarten. vanmorgen viel tot twee keer toe de internet radio uit. Deze herstelt zich zelf als het signaal weer terug is, maar je hebt dan wel ca  10 seconden van de uitzending (het nieuws) gemist.

Ik ga dus nu de Experia wifi verwijderen en het glasvezelkastje loskoppelen en opnieuw inschakelen.

Nu maar weer afwachten of dit helpt. Zo niet, moet er dan een monteur langs komen?


Zelfde klacht hier. Sinds een maand of zo overgeschakeld op glasvezel, daarna steeds last van even wegvallend internet gedurende de dag. Deze week ook een paar keer tussen 11 en 12 ‘s avonds. Het lijkt alsof er werkzaamheden worden uitgevoerd die invloed hebben op de kwaliteit van de verbinding. En ja, dus inderdaad voor 10 à 15 seconden. Duurt het langer dan kan ik zien dat de snelheid van het internet soms maar een tiende is van wat het moet zijn. Veel te laag om ook maar iets te kunnen doen.

Met vriendelijke groet, Huib.


Ik ben in 2012 al overgegaan naar glasvezel en heb nooit last gehad van storingen totdat ik in 2023 ben overgestapt naar TV+ en hiebij een nieuw modem kreeg. Heb storingen steeds geweten aan de ontwikkeling van TV+. Maar omdat storingen ook op een intenetradio voorkomen ben ik verder gaan zoeken. Na ontvangst nieuw modem gisteren zijn de storingen echter nog steeds aanwezig. Ik concludeer hieruit dat de storing moet liggen in de glasvezelverbinding of het glasvezelkastje. Er worden door KPN geen onderhoudswerkzaamheden aangegeven. Ik heb inmiddels wel de stekker van het glasvezelkastje uit het stopcontact gehaald en na enkele minuten weer verbonden. Of dit resultaat heeft kan ik nu nog niet zeggen.  


Heb ik ook geprobeerd. Tweemaal inmiddels alles uitgezet en stroomloos gemaakt voor 5 minuten. Daarna van glasvezelkastje alles weer, stuk voor stuk, ingeschakeld. Maar geen verbetering. Als modem heb ik een Experiabox, die niet verwisseld is toen ik op glasvezel overging. Ik woon in de Krimpenerwaard en zie dagelijks werkzaamheden aan glasvezelverbindingen langs wegen en bij schakelkast uitgevoerd worden. Ook is een busje van de KPN-monteur regelmatig te zien. Lijkt mij dat er dan toch iets buiten aan de hand moet zijn. Ben benieuwd of een moderator van KPN nog gaat reageren!


Het opnieuw opstarten van het glasvezelkastje heeft helaas ook geen resultaat gehad. Ook het verwijderen van de experia netwerkversterker levert geen resultaat. De storing trad gisreravond opnieuw op en ik moest de tv weer opnieuw opstarten..

Het lijkt mij dat de storing echt in de glasvezel zit en dat een monteur dit zal moeten oplossen,

Ben benieuwd naar een reactie van een kpn moderator


Succes!


Hallo allebei! Als het volgen van het stappenplan hierboven geen soelaas biedt en ook met een nieuw modem de problemen nog voortduren, dan verwacht ik inderdaad dat een monteur moet komen kijken. Dan is nog wel even de vraag: ervaren jullie ook bekabeld dat het internet wegvalt? Dus als je de tv-ontvanger, of bijv. een laptop/pc rechtstreeks bekabeld aan de Experia Box hangt, ervaar je dan ook dat het wegvalt? Als dat wél het geval is, bel ons dan inderdaad opnieuw. Mijn collega's duiken er dan verder in en kunnen evt. een monteur aanvragen. Als dat níet zo is, en dus bekabeld gewoon werkt, dan is het wellicht een wifi probleem. Dan zouden jullie onderstaande topic nog eens door kunnen nemen:

 


Bekabeld verbinden lukt niet. Ik moet dan kabels gebruiken van meer dan 10meter.

NB. De tv is “bekabeld”verbonden via de draadloze verbindingsadapter DVI ( electrische stroomnet). De radio via WIFI . Dus beide systremen vertonen de storing.

Het lijkt mij dus een wifi probleem met zijn oorsprong in de glasvezelverbinding.

De Glasvezelverbinding heeft jarenlang probleemloos gewerkt en de storing is pas recent opgetreden!

 


Het gebruik van een draadloze verbindingsset staat los van het gebruik van wifi en de glasvezelverbinding. We zien op de community vaker dat draadloze verbindingssets voor problemen zorgen. Heb je de mogelijkheid om het eens te testen zonder? Het is ook het overwegen waard om de DVS te vervangen voor SuperWifi 2 punten? Je kunt deze aanschaffen via de Wifi Manager. Lees in ieder geval onderstaand artikel over storingen met DVS oplossen, eens door!

 


Contact gezocht met klantenservice KPN. Geconstateerd is dat internet relmatig kort wegvalt. Er zijn hieromtrent echter geen identieke meldingen uit de buurt. Probleem zit dus in mijn aansluiting.

Aangezien modem kan worden uitgesloten (nieuw modemverstrekt) moet de oorzaak in de glasvezel verbinding zitten. Nu is in eerste instantie het glasvezelkastje op afstand gerest. Kijken hoe het nu in de komende dagen gaat alvorens een monteur te sturen.

Moet zeggen dat ik nu al drie dagen geen storingen heb gehad! Ben benieuwd of het zo blijft.

N.B. heb op het internet gelezen dat KPN ook bezig is met het vervangen van de glasvezelkastjes ivm storingen?


Hoe ervaar je het nu, @LPGH? Er zijn inderdaad glasvezelkastjes omgeruild, maar dat is niet voor elke klant van toepassing. Meer informatie daarover lees je hier: 

 


De reset van het glasvezelkastje heeft wel effect opgeleverd. In de afgelopen 2 weken maar 1 keer de tv moeten herstarten ivm met wegvallen internetverbinding. De internet radio is 2 keer kort weggevallen. De storing lijkt dus nagenoeg verholpen maar is dus niet helemaal weg.

Mijn glasvezelkastje gaat nu 12 jaar mee en ik weet niet wat de levensduur van deze kastjes is?


Reageer