Skip to main content

Wij hebben door storing geen internet, monteur komt maandag. Van KPN krijg ik, heel fijn, 100gb data op m’n bundel om toch te kunnen internetten het weekend. SMs zegt dat bundel direct actief is. Paar uur later krijg ik melding dat ik 80% van m’n normale bundel heb verbruikt en dat internet dus trager zal gaan straks. Hoe kan dit?

Hoi @Mirjam1972

Vervelend dat je hinder had of hebt van een storing. Heeft de monteur het gisteren kunnen oplossen? 

Verbruik van mobiel internet zou eerst uit de noodbundel moeten gaan, pas als deze geheel verbruikt is, wordt je reguliere bundel aangesproken. De reden dat je een sms ontvangt, kan zijn dat de noodbundel al op is (wat toegegeven wel snel zou zijn), het kan dat de sms verlaat is aangekomen (de reguliere bundel was dan al eerder voor 80% verbruikt) of er zou toch iets niet goed gegaan zijn met de activatie van de bundel. Mocht het nog relevant zijn om het voor je na te kijken, dan zal ik je aansluiting even moeten bekijken. Kun je in dat geval je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? 


Hoi Heins. Dank je wel voor je reactie, het probleem is inmiddels verholpen. Wel heb ik geen gebruik kunnen maken van de 100gb extra die door KPN werd geschonken, ondanks het feit dat dit per sms werd bevestigd. De melding dat ik 80% verbruikt had betrof mijn “eigen” bundel - wat ik overigens ook bijzonder vind wanneer je een abonnement hebt met onbeperkt internet. Dus toch niet zo onbeperkt als het lijkt? Maar goed, nadat de eigen bundel was verbruikt kon ik steeds 1gb er gratis bij krijgen - maar probeer daar maar eens op tv te kijken 😉 Er zijn blij dat probleem maandagochtend toch op afstand en zonder monteur, kon worden verholpen.


*er zijn blij = we zijn blij


Bedankt voor je toelichting. Je hebt dat zo te lezen een Hussel Unlimited abonnement, een 100 GB noodbundel is dan niet nodig. Met een Hussel Unlimited abonnement kan je binnen Nederland onbeperkt mobiel internetten. Als je op één dag meer dan 5 GB data gebruikt, kun je zo vaak als je wilt gratis 1 GB extra toevoegen via sms of MijnKPN, om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL1000 AAN naar 1266. Ik snap dat dat niet ideaal is om voor streaming video te gebruiken, maar ook een 100 GB noodbundel is daar eigenlijk niet voor bedoeld, en is (zoals de naam al impliceert) bedoeld voor strikt noodzakelijk internetgebruik. 

In ieder geval fijn om te lezen dat het probleem met de internetverbinding is opgelost, bedankt voor het laten weten. Mochten er nog aanvullende vragen zijn, stel die gerust. :slight_smile:


Het is helder, dank je wel voor de uitgebreide toelichting!


Reageer