Skip to main content

Sinds kort abonnee bij KPN met experiabox 12. Nu maakt de Girowatt datalogger van de zonnepanelen geen verbinding met de router via de mobiele telefoon. Wifi-verbinding moet 2,4 Ghz zijn. Echter het wachtwoord van de router mag geen speciale tekens bevatten. Bij het wijzigen van het wachtwoord van de router op de KPN-site, moest er juist een speciaal teken inzitten. Hoe kan dit opgelost worden.

@CB60 
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt :thinking:

Wil je nu gewoon het wachtwoord veranderen van je V12 ?


Nee, het wachtwoord is veranderd, maar daar moest een speciaal teken in zitten, en dat accepteert de app van de datalogger niet.


Ja... daar is natuurlijk niets aan te doen. Een vreemd teken in een wachtwoord is tegenwoordig uiteraard heel normaal. Ik kan me ook niet voorstellen dat het ook echt niet kan bij datalogger. Hoe werkt dat? Kun je ook echt geen hekje of sterretje invoeren ofzo?


Hi @CB60 ,
Welkom op het forum. Voor zo ver ik weet mag je in de webinterface van de modem wel een wachtwoord kiezen zonder speciaal teken (laatste keer dat ik dat gedaan heb was dat tenminste zo).
Op IP adres 192.168.2.254 Inloggen met wachtwoord dat achter op je V12 staat. 

Hoe log je in:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Firefox of Chrome en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste Vul het webwachtwoord die achter op de modem staat in. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    LET OP: V12 modem heeft een ADMIN wachtwoord achterop staan. Op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Ik moet zeggen dat er momenteel bij mij ook geen vreemde tekens in staan.

Als ik op "Show Password" tik, dan staan daar alleen cijfers en letters, niks vreemde tekens verder.