Skip to main content
Antwoord

Datum veel te ver in de toekomst bij opzegging wegens verhuizing

• November 7, 2025
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenmorgen,

Op 06-10 heb ik aanvraag tot opzegging gedaan voor internet.

Op 11-10 is mijn opzegging internet bij kpn ontvangen.

Per 01-11 woon ik niet meer op mijn leveradres.

Nu is de einddatum opzegging op einddatum contract verwerkt, 30-07-2026, in plaats van mijn verhuisdatum, dit betekent dat er een lopend contract geleverd wordt op het adres waar ik niet meer woon.

ik heb meerdere mails naar opzeggen@kpn gestuurd met verhuisbewijzen etc.

Hiervan geen reactie(s) ontvangen.

Heb al meerdere keren gebeld met de klantenservice, 1x in de winkel geweest en mijn modem al geretourneerd, waar geen oplossing tot stand gekomen is om mijn contract op te zeggen.

Graag verneem ik een passende (re)actie om dit op te lossen, intussen ben ik 1 maand verder zonder dat er een oplossing is.

Groet,

Maikel

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@MaikelvanN 

Welkom op de community van KPN.

Een vervelende situatie bij het opzeggen van je KPN Thuis abonnement, die op dit moment nog door zou lopen tot 30 juli 2026 volgend jaar, terwijl je niet meer woonachtig bent op het bewuste adres.

Aangezien je al veel stappen hebt ondernomen, zoals langs een KPN winkel gaan, bellen met de klantenservice en mailen, adviseer ik je nu sterk om een officiële klacht in te dienen.
Dan zal een medewerker van de afdeling klachten al stappen nog eens nalopen, en zien waar het nu fout gaat, waarna je wordt teruggebeld met een passende oplossing.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op deze juiste webpagina: Online Klachtenformulier KPN

Vul deze klachtenformulier zo goed mogelijk in, met daarbij de bewijzende documenten die je in het formulier kunt uploaden.

Gemiddeld wordt je tussen één tot twee weken door de klachtenafdeling gebeld, afhankelijk van de drukte op deze afdeling.

Via de community kan er helaas niets gedaan worden met je opzegging.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MaikelvanN 

Welkom op de community van KPN.

Een vervelende situatie bij het opzeggen van je KPN Thuis abonnement, die op dit moment nog door zou lopen tot 30 juli 2026 volgend jaar, terwijl je niet meer woonachtig bent op het bewuste adres.

Aangezien je al veel stappen hebt ondernomen, zoals langs een KPN winkel gaan, bellen met de klantenservice en mailen, adviseer ik je nu sterk om een officiële klacht in te dienen.
Dan zal een medewerker van de afdeling klachten al stappen nog eens nalopen, en zien waar het nu fout gaat, waarna je wordt teruggebeld met een passende oplossing.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op deze juiste webpagina: Online Klachtenformulier KPN

Vul deze klachtenformulier zo goed mogelijk in, met daarbij de bewijzende documenten die je in het formulier kunt uploaden.

Gemiddeld wordt je tussen één tot twee weken door de klachtenafdeling gebeld, afhankelijk van de drukte op deze afdeling.

Via de community kan er helaas niets gedaan worden met je opzegging.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 8, 2025

Beste ​@MaikelvanN heb je op je nieuwe adres dan geen internetdiensten e.d. nodig?

Gewoon verhuizen naar een ander adres is geen reden om op te zeggen.

Opzeggen kan dan alléén bij emigratie of als er op het nieuwe adres (nog geen KPN-diensten (meer) leverbaar zijn.

Zijn er wèl KPN-diensten op je nieuwe adres leverbaar, maar je wilt geen KPN meer, zul je je lopende contract af moeten kopen, dan moet je de nog niet-verstreken termijnen in 1 keer betalen plus een eventuele boete.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 8, 2025

@JanD 

Ik ben wegens privé omstandigheden elders inwonend op dit moment.

Het is inmiddels opgepakt door KPN en het contract is succesvol opgezegd.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MaikelvanN 

Fijn dat het inmiddels is opgepakt door KPN, en dat het contract ook is beëindigd.
Ik ga ervan uit, dat je toch nog een keer met de klantenservice hebt gebeld hierover, en dus niet het online klachtenformulier hebt ingevuld.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 8, 2025

@Michel.uit.Arnhem 

Inderdaad nog mail contact mogen hebben met klantenservice, waarna het contract correct opgezegd is.

Bedankt nog voor je reply!

• November 8, 2025

Normaal gesproken moet je een contract gewoon altijd uitzitten. Ook als je verhuist. Zelfs als je gaat inwonen. Tenzij er op dat adres al een KPN abonnement loopt. Dan kan het stopgezet worden. Er zal niets anders opzitten dan, want 2 abonnementen op 1 adres kan niet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@MaikelvanN. Welkom op de KPN Community! Jammer dat je opzegging zo moeizaam is verlopen.

Er zitten wel wat haken en ogen aan een contract tussentijds opzeggen, maar we zouden je daar goed over moeten kunnen informeren als je contact met ons opneemt. Normaal wordt je gebeld als er nog wat mist of als je niet aan de voorwaarden van een opzegging voldoet nadat je gemaild hebt. Daar is iets mis gegaan blijkbaar. Goed dat je zelf weer contact hebt opgenomen en dat het uiteindelijk nog opgelost is. Daar ben ik blij om! 

Hopelijk mogen we je in de toekomst weer verwelkomen als nieuwe klant :)