Skip to main content

Het is hellaas niet te doen al 1/2 weekend verder. Ik heb last van iemand die tot me wan IP is gekomen en me ddosed. Waardoor de internet snelheid van 170 naar beden valt tot een niet werkend internet + het ping en ms erg hoog springt tot het niveau dat het vast loopt en ik niks aan kan doen. En van af vandaag nog ook toen ik het router gereset hebt door een of andere reden werkt de internet het wel bekabeld maar WiFi niet (ik heb het WiFi geprobeerd aan te zetten door op de modem de knopje te klikken en door kpn admin website in te loggen en van af daar het aan te doen maar na een minut gaat ie van zelf weer uit) ten alle eerste wil ik of dat ik een beveiliging krijgt tegen die dos attacks of dat ik me wan IP mag veranderen zo dat de gene me stopt lastig te vallen. Ik ben een makkelijke doel omdat ik dagelijks toernooien speelt in online games met prijzen zo als duizenden euro's en als ik dos aanval krijgt is het niet te doen waardoor ik telkens me mobiele netwerk moet gebruiken voor redelijke gebruik maar die heb ik ook niet einde loos. Het router heb ik al veranderd maar blijkbaar zo kan je je IP adres niet veranderen.

Wat kan ik zelf aan doen en wat kan kpn voor me doen in deze situatie. Als contract afbreken het enigste optie is wil ik het horen.

Als er nog meer bewijs nodig is kan ik meer video's en foto's maken.

Met vriendelijke groet Adrian

@Adrian L  Je zou een abonnement op een VPN server kunnen overwegen.


U krijgt geen ander ip, KPN doet dat niet. VPN zou u moeten gebruiken. Maar daar is het nu te laat voor. Dus overstappen is de enige optie denk ik…

En bij de nieuwe provider gelijk VPN gebruiken.


VPN is het leuke optie maar heeft 2 nadelen.

Ten eerste vertracht je het internet ook zo

Ten tweede is het nu te laat voor want vpn beveiligd je IP niet, je gebruikt dan eentje van een server waardoor je echte IP niet zichtbaar is maar dat gaat me probleem niet oplossen


Tja... dat je er nu bij KPN niets meer aan hebt zei ik al. En bij een een andere provider zal er toch echt niets anders op zitten. Want ook andere providers zijn niet zo scheutig met steeds een ander ip. Bij Ziggo zijn nog wat mogelijkheden geloof ik. Maar daar lees ik ook wisselende verhalen over.


Het is vooral *** omdat het de WiFi is van me ouders en ze krijgen korting of aanbiedingen daarbij dus ik denk niet dat ze zelf zouden willen wisselen snel naar een ander provider sinds ze zelf niet zo veel last van hebben en ik mag het niet voor hun bepalen. Ik vind het jammer dat kpn liever klanten verliest door dat soort zaken dan een oplossing regelen. Als iemand nog enkel idee geeft laat me het weten. Vind het ook raar dat Nederland achter zit met dat soort dingen. In Duitsland, Polen en USA bijvoorbeeld is dos aanvallen een standaard en ieder keer als je je router reset krijg je een nieuw IP en probleem opgelost voor de klant. Raar dat ze het hier zo moeilijk over doen

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


@Adrian L  Snelste manier is dit abo opzeggen en nieuw abo aanvragen inclusief nieuw modem en nieuw IP 😉


Je kan het WAN IPv4 adres van de router / externe ethernet weghalen en alleen het internet opgaan met een IPv6 adres. Heb je wel een eigen router en/of modem voor nodig. In feite dus native IPv6-only.


Je kan het WAN IPv4 adres van de router / externe ethernet weghalen en alleen het internet opgaan met een IPv6 adres. Heb je wel een eigen router en/of modem voor nodig. In feite dus native IPv6-only.

Volgens mij werkt er dan heel veel nog niet. Heeft u het al wel eens geprobeerd?


Vind het ook raar dat Nederland achter zit met dat soort dingen. In Duitsland, Polen en USA bijvoorbeeld is dos aanvallen een standaard en ieder keer als je je router reset krijg je een nieuw IP en probleem opgelost voor de klant. Raar dat ze het hier zo moeilijk over doen

Zeer terecht dat je geen nieuw IP adres krijgt. De IPv4 adressen zijn zo goed als op en in de door jou geschetste situatie zou jouw oude IP adres dus binnen no-time bij een ander weer ingezet moeten worden en dan zit die dus met de gebakken peren.


Het is vooral Kut omdat het de WiFi is van me ouders en ze krijgen korting of aanbiedingen daarbij dus ik denk niet dat ze zelf zouden willen wisselen snel naar een ander provider sinds ze zelf niet zo veel last van hebben en ik mag het niet voor hun bepalen. Ik vind het jammer dat kpn liever klanten verliest door dat soort zaken dan een oplossing regelen. Als iemand nog enkel idee geeft laat me het weten. Vind het ook raar dat Nederland achter zit met dat soort dingen.

Achter? Wat bedoelt u met "achter"?

In Duitsland, Polen en USA bijvoorbeeld is dos aanvallen een standaard en ieder keer als je je router reset krijg je een nieuw IP en probleem opgelost voor de klant. Raar dat ze het hier zo moeilijk over doen

Een ander ip in hetzelfde ip blok. Waarschijnlijk is dan alleen het laatste cijfertje van het ip anders. Het risico is zeer groot dat je dan een ip krijgt van een andere gamer die ook gedost of geflood word. Nieuwe klanten lopen zo ook een groot risico meteen een "bevuild" ip te krijgen.

Blokkades is ook een groot probleem. Gameservers die spelers blokkeren omdat ze vals spelen kunnen zo dus niet 1 ip blokkeren, dat heeft dan geen nut, dus blokkeren ze het hele ip blok. Met als gevolg dat niemand in de hele ip blok meer op de server kan.

Daarom zijn de meeste providers hier in Nederland er al vele jaren geleden mee gestopt om klanten heel simpel een ander ip te geven. Mensen die steeds een ander ip nodig hebben bevuilen al hun ip adressen. En dat is een groot probleem. Het is heel simpel: heb je er zelf een zooi van gemaakt, dan zal je ook zelf met de gevolgen moeten dealen.


Je kan het WAN IPv4 adres van de router / externe ethernet weghalen en alleen het internet opgaan met een IPv6 adres. Heb je wel een eigen router en/of modem voor nodig. In feite dus native IPv6-only.

Volgens mij werkt er dan heel veel nog niet. Heeft u het al wel eens geprobeerd?

Eerder in ieder geval wel bij XS4ALL, maar heb al 4 jaar geen KPN vast internet meer. Klopt dat sites en services die geen IPv6 hebben/kunnen, niet zonder een gateway en/of translatie werken, zie ook IPv6 implementatie van KPN voor mobile.


Vind het ook raar dat Nederland achter zit met dat soort dingen. In Duitsland, Polen en USA bijvoorbeeld is dos aanvallen een standaard en ieder keer als je je router reset krijg je een nieuw IP en probleem opgelost voor de klant. Raar dat ze het hier zo moeilijk over doen

Zeer terecht dat je geen nieuw IP adres krijgt. De IPv4 adressen zijn zo goed als op en in de door jou geschetste situatie zou jouw oude IP adres dus binnen no-time bij een ander weer ingezet moeten worden en dan zit die dus met de gebakken peren.

Het is niet zo dat ze zomaar random een IP hebben en die ddosen. 1 persoon ddosed die IP omdat ie mij per see wil lastig vallen. In andere worden als ik die ip niet meer zou hebben zou ie geen reden te hebben om door te gaan als het geen effect geeft en zou ie zijn best doen om tot me nieuwe IP adres achter te komen


Het is vooral *** omdat het de WiFi is van me ouders en ze krijgen korting of aanbiedingen daarbij dus ik denk niet dat ze zelf zouden willen wisselen snel naar een ander provider sinds ze zelf niet zo veel last van hebben en ik mag het niet voor hun bepalen. Ik vind het jammer dat kpn liever klanten verliest door dat soort zaken dan een oplossing regelen. Als iemand nog enkel idee geeft laat me het weten. Vind het ook raar dat Nederland achter zit met dat soort dingen.

Achter? Wat bedoelt u met "achter"?

In Duitsland, Polen en USA bijvoorbeeld is dos aanvallen een standaard en ieder keer als je je router reset krijg je een nieuw IP en probleem opgelost voor de klant. Raar dat ze het hier zo moeilijk over doen

Een ander ip in hetzelfde ip blok. Waarschijnlijk is dan alleen het laatste cijfertje van het ip anders. Het risico is zeer groot dat je dan een ip krijgt van een andere gamer die ook gedost of geflood word. Nieuwe klanten lopen zo ook een groot risico meteen een "bevuild" ip te krijgen.

Blokkades is ook een groot probleem. Gameservers die spelers blokkeren omdat ze vals spelen kunnen zo dus niet 1 ip blokkeren, dat heeft dan geen nut, dus blokkeren ze het hele ip blok. Met als gevolg dat niemand in de hele ip blok meer op de server kan.

Daarom zijn de meeste providers hier in Nederland er al vele jaren geleden mee gestopt om klanten heel simpel een ander ip te geven. Mensen die steeds een ander ip nodig hebben bevuilen al hun ip adressen. En dat is een groot probleem. Het is heel simpel: heb je er zelf een zooi van gemaakt, dan zal je ook zelf met de gevolgen moeten dealen.

Klinkt niet echt klantvriendelijk want ik geloof dat als iemand iets van je thuis steelt zegt niemand tegen je dat je de deur open gelaten had of vergeten dicht te doen op de sleutel en dus ze niks voor je gaan doen en of niet eens de dader straffen 


Welkom op het forum @Adrian L, het wijzigen van het ip-adres is zoals de anderen al hebben aangegeven niet mogelijk. Ik snap dat het erg vervelend is als je toernooien speelt, maar wij kunnen hierin niets helpen. Ddos is strafbaar, zie de website van de politie. Je kunt aangifte doen en dan kunnen zij voor je kijken of ze het kunnen laten stoppen. Met het wijzigen van het ip zou het probleem verplaatsen naar iemand anders en daarna hebben ze jouw nieuwe ip ook snel genoeg gevonden. Daarmee los je het niet op. 

 


...Je kunt aangifte doen en dan kunnen zij voor je kijken of ze het kunnen laten stoppen...

De kans dat de politie hier ook daadwerkelijk tijd (en geld) in zal stoppen is echter nihil.

Een oplossing uit die hoek hoef je dan ook echt niet te verwachten.

Het enige dat zal helpen is gamen via een VPN verbinding.