Skip to main content

Ik heb een probleem met de kpn box 14.

op de box zit een 10 gig poort en een 2,5 gig poort en 2x een 1 gig poort, de 2x 1 gig poort(gele poort) die doen het niet.

ik heb de boxs al een keer van het stroom gehaald en al een x ge reset maar probleem blijft.

ik hoor graag van jullie.

Hallo @Blaad111 

 

Welke kabels gebruik je en wat voor apparaat sluit je dan aan?
Heb je al een andere en/of ander type kabel (zoals Cat 5e, 6 of 6A) geprobeerd?
Gaan er wel ledje(s) bij de poort branden als je de kabel aansluit?

Misschien de poort op het apparaat (PC o.i.d.) waarmee je test vastgezet op 2,5 of 10Gbit?


hoi GeSp.

bedankt voor je reactie.

ik gebruik op de 1 gig porten cat 6a bekabeling welken het op de 2.5 gig poort prima doet maar op de 1 gig poort niet (de ledjes branden ook niet op beide 1 gig porten) vandaar dat ik dacht dat ze misschien uit geschakeld zijn. heb ook nog niet in de box 14 zelf gekeken.

ik heb de snelheid nog niet bekeken, wil eerst alles werkend hebben.

op de cat 6a staat een asus router aangesloten.


Gooi die Asus router er eens tussenuit en verbind de 14 rechtstreeks met je apparatuur via de 1GB-poorten om e.e.a. uit te sluiten.

@Blaad111 


ga zo ff kijken, ben nu op me werk.

weet iemand wel of deze porten dicht zijn of dat zo normaalgezien open moeten zijn.


Die poorten staan standaard aan, je kan ze niet eens uitzetten (zoals in een managed switch).

 

Tevens ging het niet om de gemeten snelheid, maar of de poort van in dit geval dus de Asus ingesteld staat op een vaste poort snelheid, die zou je dan op automatisch moeten zetten.

Maar test het eerst met een PC o.i.d. op de 1Gbit poorten, dan zie je vanzelf of ze het dan wel doen.


Heb de poort getest met de laptop en daarop doet de poort het. Heb net de kabel getest en deze was niet goed. Heb nieuwe stekkers er op gezet en alles doet het weer. 
allemaal bedankt voor het mee denken.👌👊


Reageer