Skip to main content
Antwoord

De internetsnelheid blijft structureel achter bij de snelheid van het abonnement

• July 7, 2025
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Enkele maanden geleden heb ik via uw dienst een glasvezelinternetabonnement afgesloten, in de verwachting te kunnen profiteren van een stabiele en snelle verbinding. Helaas moet ik u mededelen dat ik tot nu toe zeer ontevreden ben over de geleverde dienst.

De internetsnelheid blijft structureel ver onder de beloofde waarde. Zelfs onder ideale omstandigheden wordt niet de helft van de geadverteerde snelheid gehaald. Dit is erg frustrerend, zeker omdat ik gekozen heb voor glasvezel met het vertrouwen in kwaliteit en betrouwbaarheid.

Beste antwoord door Denise van KPN

Welkom op de KPN Community, ​@Mhmtpdr. Goed dat je ons hebt gevonden en jouw probleem met ons deelt. We denken hier graag met je mee.

Je geeft aan dat de internetsnelheid onder blijft aan wat je zou verwachten. Welke snelheid verwacht je en welke snelheid meet je daadwerkelijk? Het is belangrijk om te weten dat je een meting het beste kunt doen op een bekabeld PC of laptop. Dit geeft de snelheid het beste weer. Via wifi is de snelheid altijd lager en dat is heel normaal.

Verder kan ik je aanraden om de glasvezelcheck te doen. We schreven een artikel om je te helpen bij dit soort vragen. Neem deze even door: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!.

Hopelijk kom je er zo uit!

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 7, 2025

Dag ​@Mhmtpdr, het is heel onverstandig om uw persoonlijke gegevens hier te plaatsen. Dit is een openbaar forum en iedereen kan dit zien. Haal dit zsm weg dan gaan we daarna kijken wat er aan de hand is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 7, 2025

Beste ​@Mhmtpdr , wat is je abosnelheid en wat is je werkelijke snelheid bekabeld gemeten op 1 pc rechtstreeks aan de modem aangesloten  met verder alle overige (draadloze) apparatuur uitgeschakeld???

Draadloos meten is zinloos en is geen geldige waarde.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 11, 2025

Welkom op de KPN Community, ​@Mhmtpdr. Goed dat je ons hebt gevonden en jouw probleem met ons deelt. We denken hier graag met je mee.

Je geeft aan dat de internetsnelheid onder blijft aan wat je zou verwachten. Welke snelheid verwacht je en welke snelheid meet je daadwerkelijk? Het is belangrijk om te weten dat je een meting het beste kunt doen op een bekabeld PC of laptop. Dit geeft de snelheid het beste weer. Via wifi is de snelheid altijd lager en dat is heel normaal.

Verder kan ik je aanraden om de glasvezelcheck te doen. We schreven een artikel om je te helpen bij dit soort vragen. Neem deze even door: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!.

Hopelijk kom je er zo uit!