Skip to main content
Antwoord

De lampjes op mijn TK01 branden niet

• November 10, 2025
  • 24 reacties
  • 201 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste mensen,

Op het, in mijn geval zwarte, kastje wat je over het witte glasvezel aansluitpunt schuift brandt geen enkel lampje. 
Te weten : 
Power 
Connection 
Alarm 

De kleur van de kabel waar het glasvezel binnenkomt is overigens gewoon wit in plaats van oranje. 
Deze bevindt zich in de woonkamer. 

Er brandt geen enkel lampje, maar alles werkt wel. 
Boeien zou je denken, maar vreemd is het wel. 
KPN zegt dat de lampjes stuk zijn en hebben de verbinding getest. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Hekking14, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Het klinkt inderdaad alsof er het een en ander kapot is aan je TK01 maar als de verbinding werkt is er niet veel aan de hand. Ik denk dat een monteur zeker geen kwaad kan, al helemaal als je m nog weer weer aan de muur wilt. Laat je ons weten hoe t afloopt?

24 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 10, 2025

Beste ​@Hekking14 haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna.

Als de lampjes dan nog niet branden weer met KPN contact opnemen.

Die statuslampjes zitten er niet voor niets.

• November 10, 2025

Het lampje van Power zou sowieso wel moeten branden. Zit de stekker wel in het stopcontact? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 10, 2025

Het lampje van Power zou sowieso wel moeten branden. Zit de stekker wel in het stopcontact? 

Beste ​@Marlon92 , ​@Hekking14 schrijft dat alles wèl gewoon werkt.😎

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Beste ​@Hekking14 haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna.

Als de lampjes dan nog niet branden weer met KPN contact opnemen.

Die statuslampjes zitten er niet voor niets.

Beste JanD, 

Bedankt voor je reactie, maar dat heb ik al meerdere malen gedaan, maar er brandt niets. 

KPN zegt dat de lampjes stuk zijn. Bijzonder en een bijzonder antwoord. Het vreemde is dat alles werkt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

j

Jazeker Marlon. Alles werkt ook gewoon. Vraag me af of ik wel op glasvezel zit of nog verbonden ben met gewoon internet. De kabel die bij mij binnenkomt is gewoon wit. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

Hi ​@Hekking14 ,

Zou je een foto kunnen maken van de achterkant van het modem (de Experiabox), terwijl die aan staat en alle kabels zijn aangesloten?  Dan kunnen we daaraan zien of je wel via glasvezel verbinding hebt, of misschien toch via DSL/koper.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Hi ​@Hekking14 ,

Zou je een foto kunnen maken van de achterkant van het modem (de Experiabox), terwijl die aan staat en alle kabels zijn aangesloten?  Dan kunnen we daaraan zien of je wel via glasvezel verbinding hebt, of misschien toch via DSL/koper.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Hi ​@Hekking14 ,

Beste Lvd91,

Dank voor je reactie. Zie boven de foto's.

Hopelijk bedoel je zoiets. Zoals je ziet brandt er niets. 

Vriendelijke groet 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

@Hekking14 je hebt wel via glasvezel verbinding, het lijkt inderdaad alsof de lampjes defect zijn..

Klopt het dat je glasvezelkastje los op de vloer ligt i.p.v. aan de muur is bevestigd? Dat is namelijk niet de bedoeling, glasvezel is heel kwetsbaar. Er zal dan een monteur moeten komen die het FTU alsnog aan de muur bevestigd en het glasvezelkastje zelf vervangt.

• November 10, 2025

Wat is het nut van dat zwarte trekbandje? Werkt het anders niet?

Lijkt me dat je gewoon een nieuw kastje moet krijgen. En hij moet netjes aan de muur zitten.

Dat de glasvezelkabel wit is, dat is normaal. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

@Hekking14 je hebt wel via glasvezel verbinding, het lijkt inderdaad alsof de lampjes defect zijn..

Klopt het dat je glasvezelkastje los op de vloer ligt i.p.v. aan de muur is bevestigd? Dat is namelijk niet de bedoeling, glasvezel is heel kwetsbaar. Er zal dan een monteur moeten komen die het FTU alsnog aan de muur bevestigd en het glasvezelkastje zelf vervangt.

Klopt. Ligt tijdelijk op de vloer. Alle muren zijn net gestuukt en geschilderd, vandaar. 

Lampjes hebben vanaf dag 1 niet gebrand, maar alles werkt vanaf dag 1 wel. 

Denk toch dat ik het kastje laat vervangen en hem laat ophangen in plaats van zelf doen. 

Dank voor je bericht 👍🏻

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Wat is het nut van dat zwarte trekbandje? Werkt het anders niet?

Lijkt me dat je gewoon een nieuw kastje moet krijgen. En hij moet netjes aan de muur zitten.

Dat de glasvezelkabel wit is, dat is normaal. 

De UTP connector blijft niet goed zitten. Vandaar een tie rip. 

Lijkt me verstandig om een monteur in te schakelen die het kastje vervangt. 

Dank voor je reactie. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

@Hekking14  Je kunt via deze link de monteur inplannen: https://www.kpn.com/service/servicemonteur?type=service-create

• November 10, 2025

Klopt. Ligt tijdelijk op de vloer. Alle muren zijn net gestuukt en geschilderd, vandaar. 

Het kastje van de muur halen mag je officieel niet zelf doen. Glasvezel is heel gevoelig. Kan gemakkelijk stuk gaan. En reparatie is duur. Daarom kan dat kastje beter in de meterkast zitten. Daar stuc je niet en je schilderd er niet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Het kastje van de muur halen mag je officieel niet zelf doen. Glasvezel is heel gevoelig. Kan gemakkelijk stuk gaan. En reparatie is duur. Daarom kan dat kastje beter in de meterkast zitten. Daar stuc je niet en je schilderd er niet.

Ik weet het Marlon92. Alles werkt dus stuk zal het niet zijn. Monteur komt woensdag om een nieuwe FTU en TK01 te installeren. Hangt het meteen ook weer aan de muur. 😎

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Ik weet het Marlon92. Alles werkt dus stuk zal het niet zijn. Monteur komt woensdag om een nieuwe FTU en TK01 te installeren. Hangt het meteen ook weer aan de muur. 😎

En dat de lampjes niet branden vindt KPN ook erg bijzonder 🤔

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Het vreemde is niet alleen de lampjes, maar minstens ook dat de UTP connector er niet lekker in klikt. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hoi ​@Hekking14, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Het klinkt inderdaad alsof er het een en ander kapot is aan je TK01 maar als de verbinding werkt is er niet veel aan de hand. Ik denk dat een monteur zeker geen kwaad kan, al helemaal als je m nog weer weer aan de muur wilt. Laat je ons weten hoe t afloopt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Hoi Thomas, de monteur is vanmorgen geweest en heeft een nieuw kastje opgehangen. Aan de muur 😎. Ook had ik de verkeerde Tv Box. Die is ook meteen vervangen. 
Alles werkt weer super! 

Fijne avond. 

• November 12, 2025

Ook had ik de verkeerde Tv Box. Die is ook meteen vervangen.

Welke tv box had en welke heb je nu? Mogen we dat weten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Ook had ik de verkeerde Tv Box. Die is ook meteen vervangen.

Welke tv box had en welke heb je nu? Mogen we dat weten?

Had de standaard box en nu de KPN TV + 

Die had ik nooit ontvangen 🤷🏼‍♂️

• November 12, 2025

Bij een oud abonnement kreeg je die box ook nooit. Daar is KPN pas sinds een paar weken mee begonnen. Ik vraag me wel af of je nu meer gaat betalen. Want de TV+ ontvanger kost € 12,50. Terwijl de oude ontvangers 10 euro kosten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Bij een oud abonnement kreeg je die box ook nooit. Daar is KPN pas sinds een paar weken mee begonnen. Ik vraag me wel af of je nu meer gaat betalen. Want de TV+ ontvanger kost € 12,50. Terwijl de oude ontvangers 10 euro kosten.

Die TV+ Box kon ik maanden geleden al bestellen. 

De TV+ Box kreeg ik alleen niet binnen. De monteur heeft er vandaag een geïnstalleerd zonder extra kosten. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Mooi geregeld ​@Hekking14, bedankt voor het delen!