Skip to main content
Beantwoord

De Mijn KPN app geeft een foutmelding bij de optie "Mijn wifinetwerk" namelijk dat ik met het verkeerde netwerk verbonden ben

• August 16, 2025
  • 51 reacties
  • 590 keer bekeken

Toon eerste bericht

51 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Helaas werkt in de app “mijn wifinetwerk” nog steeds niet; blijft zoeken en meldt tenslotte “Niet verbonden met thuisnetwerk”.

Vandaag de range van uit te delen IP-adressen terug gezet naar de originelen die het modem zelf uitdeelt, dan werkt “mijn wifinetwerk” weer wel.

Zodra je de uit te delen IP-adressen zelf aanpast, weigert de app het thuisnetwerk weer te geven.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 22, 2025

Helaas werkt in de app “mijn wifinetwerk” nog steeds niet; blijft zoeken en meldt tenslotte “Niet verbonden met thuisnetwerk”.

Vandaag de range van uit te delen IP-adressen terug gezet naar de originelen die het modem zelf uitdeelt, dan werkt “mijn wifinetwerk” weer wel.

Zodra je de uit te delen IP-adressen zelf aanpast, weigert de app het thuisnetwerk weer te geven.

Ik heb geen ip adressen aangepast…. Wat is de originele range van ip adressen?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 22, 2025

Ik heb geen ip adressen aangepast…. Wat is de originele range van ip adressen?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Goede bevinding, ​@Ja47! Ik geef het door en kom erop terug. 

@Ages is het inmiddels wel gelukt of krijg je nog steeds deze foutmelding?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 23, 2025

Nog steeds geen connectie

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Ages zou je jouw profiel aan willen vullen met je adres, klantnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer? Als je dit in een vakje zet waar ‘privé’ achter staat, is het alleen inzichtelijk voor jou en de moderators van KPN.

Daarnaast zou ik graag willen weten welk merk/type toestel je gebruikt, vooral omdat ik benieuwd ben of het om Android of iOS gaat. Je gebruikt het KPN ID waarin je ook op de community mee bent ingelogd?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 23, 2025

Heb ik gedaan

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 23, 2025

Ik heb een iPhone 15 met iOS 26

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Bedankt! Ik heb jouw gegevens doorgezet ter onderzoek en kom er volgende week op terug!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 24, 2025

Danke

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Ages mijn collega's zijn er naar aan het kijken. We willen even zeker weten: ben je wel verbonden met de ‘hoofd’ wifi? En dus niet met gastwifi of Extra wifi? Lijkt op het eerste gezicht misschien een knullige vraag, maar toch goed om voor de zekerheid even te controleren.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 28, 2025

Verbonden het hoofd wifi

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 31, 2025

Wat is status van mijn melding?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 2, 2025

Geen reactie mogen ontvangen ondanks toezegging dat er binnen een week op terug gekomen wordt. Jammer had ik niet verwacht van KPN

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Excuses, ​@Ages! Ik heb jouw bericht natuurlijk wel doorgegeven, maar heb nog geen concrete reactie ontvangen waar we iets mee kunnen. Ik ga er opnieuw achteraan. Ik begrijp uit jouw reactie dat het nog steeds niet werkt?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wederom een hele basic vraag, maar eentje waar ik zelf niet aan gedacht heb en wel degelijk effect kan hebben: had jij de MijnKPN app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Soms kan dat, als er een administratieve wijziging plaats heeft gevonden, net de oplossing zijn. 

Er zijn eigenlijk drie redenen waarom het anders niet zou werken, ook handig om te weten voor andere mensen die dit topic lezen:

• je telefoon is verbonden met de gastwifi
  • je telefoon is verbonden via een extender die op dat moment niet in sync staat met de modem 
  • je hebt op je telefoon VPN aan staan.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 3, 2025

Geen van de 3 genoemde is van toepassing

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 3, 2025

Waarom zie ik de sw extenders niet meer bij het tabblad typologie….

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 4, 2025

@Ages, heb jij op je modem een eigen IP adres ingesteld?

Want dat is iets waar de app niet zo goed mee om kon gaan, zoals ook aangegeven in het gemarkeerde antwoord in dit topic. Daarnaast is het nog niet helder of je je MijnKPN app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebt.

Maar, ook voor  ​@Willem2018 en ​@Ja47, zojuist is de oplossing hiervoor live gezet en zou je de wifibeheeromgeving ook moeten gebruiken als je een eigen IP hebt ingesteld. Lukt het nog niet, herinstalleer de app dan even.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 4, 2025

Monteur heeft installatie uitgevoerd. App al diverse keren verwijderd, maar helaas

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dank, ik geef het door. 

Het standaard IP-adres en waar je dit instelt op het modem, vind je trouwens in het topic hieronder. Misschien goed om het nog even te checken:

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 4, 2025

Inmiddels heb ik de app aan de praat…. Danke voor de moeite!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Kijk, dat is goed nieuws op de dinsdagavond! Waar lag het nou uiteindelijk aan? Toch het IP-adres?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 4, 2025

Ik heb hier helaas geen antwoord op. Ik heb niets gewijzigd….ip adressen zijn niet aangepast…. App vandaag niet opnieuw geïnstalleerd…. Dus wat er gebeurt is “i do no know” 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

@Ages, heb jij op je modem een eigen IP adres ingesteld?

Want dat is iets waar de app niet zo goed mee om kon gaan.

[...]

Maar, ook voor  ​@Willem2018 en ​@Ja47, zojuist is de oplossing hiervoor live gezet en zou je de wifibeheeromgeving ook moeten gebruiken als je een eigen IP hebt ingesteld. Lukt het nog niet, herinstalleer de app dan even.

Yes, de oplossing van Erik werkt ! Alles is weer OK ! De app geeft alle verbonden apparaten correct weer. Hartelijk dank voor de oplossing !