Nee, er zijn geen wifi versterkers.
Er staat wel een extra access-point. Deze gebruikt ook ssid: "wifi_thuis". Lijkt me niet dat deze het " wifi_thuis_gast" uitzend. ( DHCP komt van de v10)
Waarom niet? Als ik naast dit AP sta heeft "wifi_thuis_gast" het zelfde zwakke signaal als "wifi_bezoek" als ik naast de v10 sta hebben beiden een sterk signaal. Als het tweede AP de bron is, dan zou ik verwachten afhankelijk van waar ik sta de ene een zwak en de andere een sterk signaal heeft.
Daarnaast als "wifi_thuis_gast" uit dit tweede AP komt, hoe kan die het wachtwoord weten.
Met deze reasoning moet ik toegeven dat ik nog niet in het tweede AP heb gekeken of daar iets raars aan de hand is.
Maar ​@Marlon92 hartelijk dank voor de suggestie. Ik had idd nog niet overwogen dat dat tweede AP een rol kan spelen.
Kun je inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254?
VicMa schreef:
Dan kun je kijken of hier die WiFi netwerk namen op ingesteld staan. En aanpassen naar wat je wil.
Dat is nu net het probleem. Alles staat ingesteld, zoals het al jaren staat. Maar is een netwerk bijgekomen. "Wifi_thuis_gast" deze is niet zichtbaar in de instellingen van de v10.
Welke firmware heb je op de v10 staan nu?
Hoi ​@VicMa. Dat is een vreemde situatie en zou niet moeten gebeuren als je alleen "wifi_bezoek" hebt ingesteld. Heb je al geprobeerd je ExperiaBox V10 te herstarten? Haal de stekker er voor 2 minuten uit en sluit hem daarna weer aan.
Wat je ook kunt proberen:
- Gastnetwerk uitschakelen en opnieuw instellen. Ga naar de instellingen van de V10, zet het gastnetwerk uit, sla de instellingen op en schakel het daarna weer in.
- Als het extra netwerk blijft verschijnen, kan een reset helpen. Let op: je moet daarna je instellingen opnieuw invoeren.
Laat ons weten of dit werkt!