Skip to main content

Al enkele dagen worden de news groepen niet goed bijgewerkt. Hierdoor zijn de bestanden incompleet en niet goed te verwerken. Zelfs als er pars zijn dan zijn die niet voldoende om de bestanden te repareren. Als ik zelf iets upload dan zie ik dat verschillende bestanden niet compleet zijn. Ook al is deze dienst gratis zoals jullie zeggen dan vind ik dat jullie deze dienst goed moeten uitvoeren. Jullie zijn toch geen amateurs? jullie mogen ook wel iets doen aan de bereikbaarheid. Het wijzigen van de website zou ook wenselijk zijn. Maak het klantvriendelijker. Ik betaal op jaarbasis rond de €1000,- Dan mag je ook iets terug verwachten.

Al enkele dagen worden de news groepen niet goed bijgewerkt. Hierdoor zijn de bestanden incompleet en niet goed te verwerken. Zelfs als er pars zijn dan zijn die niet voldoende om de bestanden te repareren. Als ik zelf iets upload dan zie ik dat verschillende bestanden niet compleet zijn. Ook al is deze dienst gratis zoals jullie zeggen dan vind ik dat jullie deze dienst goed moeten uitvoeren. Jullie zijn toch geen amateurs? jullie mogen ook wel iets doen aan de bereikbaarheid. Het wijzigen van de website zou ook wenselijk zijn. Maak het klantvriendelijker. Ik betaal op jaarbasis rond de €1000,- Dan mag je ook iets terug verwachten.

Ik vind het grappig zoals je “gratis” van KPN omschrijft. Bij ons staat ook veel “gratis” op de factuur. Maar gratis betekent volgens mij nog niet dat KPN mag doen of dat betekent dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken. Het geeft overigens wel weer te denken. 

Overigens is het met de newsgroepen altijd waardeloos geweest bij KPN. Ooit heeft Planet een nieuwe Nova server ingericht, die erg goed was. Toen het naar KPN ging was dat al snel afgelopen, want dat werd opgeheven. KPN vond hun eigen newsserver waarschijnlijk beter (of ze hadden er gewoon geen verstand van.    


Hoi @josrood, welkom. 

Wordt de server inmiddels weer bijgewerkt of ervaar je nog steeds problemen? Zo ja hoor ik dat van je en ga ik op onderzoek. 


Ten overvloede, er zijn aparte, betaalde servers die het (naar eigen zeggen) wel goed doen.


De server wordt nog steeds niet goed bijgewerkt. De bestanden zijn incompleet. Zelfs zo erg dat pars niet helpen. De pars zijn ook niet compleet. Waarom werkt het lange tijd wel en dan ineens weer niet. Vooral in de weekenden zijn er vaak perioden dat het niet goed werkt. Nu duren de problemen al langer dan een week.


Hoe staat het er mee ?

Hier wat eerdere berichten er over :

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/newsserver-nieuwsgroepen-doet-het-niet-meer-509582?postid=1085469#post1085469


Hi allen,

De nieuwsserver-dienst is altijd al een experimentele dienst geweest, en is dat nog steeds. Je zal het regelmatig tegenkomen dat bestanden niet compleet zijn, en dat is gewoon wat het is. Zoals KeesYagi al aangeeft zijn er diverse betaalde diensten die completer zijn, hogere retentie bieden, etc. De kwaliteit die die aanbieders hierin bieden kunnen wij onmogelijk bieden zonder de abonnementsprijs enorm omhoog te laten gaan, en aangezien het gebruik van deze dienst door onze klanten echt minimaal is, zal hier niet snel in geinvesteerd worden. Of er in de toekomst nog veranderingen plaats gaan vinden op ons usenet-platform durf ik niet te zeggen (ik weet dat er over nagedacht wordt, maar of men er al een afweging over gemaakt heeft weet ik niet), maar enorme verbeteringen aanbrengen in het platform zoals het er nu staat, zal niet snel gebeuren.


Het werkt maanden goed en dan werkt het ineens niet meer goed. De KPN is toch een professionele organisatie. Dan moet het gewoon goed werken. Ik praat niet over 5 jaar retentie, maar over het goed bijwerken.


Hallo Jos,

Nogmaals, het is een experimentele dienst, en dat betekent dat het niet altijd zal werken zoals verwacht. De reden hiervan heb ik uitgelegd en meer kan ik er helaas niet van maken.


Al enkele dagen worden de news groepen niet goed bijgewerkt. Hierdoor zijn de bestanden incompleet en niet goed te verwerken. Zelfs als er pars zijn dan zijn die niet voldoende om de bestanden te repareren. Als ik zelf iets upload dan zie ik dat verschillende bestanden niet compleet zijn. Ook al is deze dienst gratis zoals jullie zeggen dan vind ik dat jullie deze dienst goed moeten uitvoeren. Jullie zijn toch geen amateurs? jullie mogen ook wel iets doen aan de bereikbaarheid. Het wijzigen van de website zou ook wenselijk zijn. Maak het klantvriendelijker. Ik betaal op jaarbasis rond de €1000,- Dan mag je ook iets terug verwachten.

Hi allen,

De nieuwsserver-dienst is altijd al een experimentele dienst geweest, en is dat nog steeds. Je zal het regelmatig tegenkomen dat bestanden niet compleet zijn, en dat is gewoon wat het is. Zoals KeesYagi al aangeeft zijn er diverse betaalde diensten die completer zijn, hogere retentie bieden, etc. De kwaliteit die die aanbieders hierin bieden kunnen wij onmogelijk bieden zonder de abonnementsprijs enorm omhoog te laten gaan, en aangezien het gebruik van deze dienst door onze klanten echt minimaal is, zal hier niet snel in geinvesteerd worden. Of er in de toekomst nog veranderingen plaats gaan vinden op ons usenet-platform durf ik niet te zeggen (ik weet dat er over nagedacht wordt, maar of men er al een afweging over gemaakt heeft weet ik niet), maar enorme verbeteringen aanbrengen in het platform zoals het er nu staat, zal niet snel gebeuren.

Dit is een pertinente onwaarheid. Het is altijd een onderdeel geweest van de aanbieding van Planet en KPN. Zoals van elke volwaardige Internet aanbiedieder vroeger. 

Dat KPN (dus niet de Planet medewerkers) nooit de medewerkers in dienst heeft gehad om dit volwaardig aan te bieden is geen reden om te gaan vertellen daar er mee is geexperimenteerd. Dat is  gebleken want het is KPN nooit gelukt. Maar dat is geen reden om de dienst experimenteel te noemen. 

Ik krijg van dit door een KPN moderator als beste antwoord gemarkeerde bericht een nare smaak in mijn mond. 

Enerzijds de wijze hoe KPN lijkt het onder een overeengekomen te leveren dienst probeert af te komen en anderzijds de erkenning dat een overeengekomen dienst altijd als een experiment ingevuld is. 

Is de dienst TV soms ook nog een experiment en is het enige dat KPN overeenkomt te leveren vaste lijn telefonie?  


Vanuit xs4all is er altijd heel duidelijk vertelt dat het experimenteel is, hoe dat met kpn is gedaan weet ik niet, ik lees overigens weinig (geen recente) mopper berichten er over in xs4all.general momenteel.

Maar er is zo veel over gemopperd dat de meesten het opgegeven hebben, vermoed ik, voor een paar euro heb je een betaalde dienst met een veel betere retentie.

Ik gebruik de binaries al jaren niet meer trouwens, alleen de tekst groepen, af en toe.

Ik krijg van dit door een KPN moderator als beste antwoord gemarkeerde bericht een nare smaak in mijn mond. 

Daar verbaas ik me al jaren over, maar probeer ik me niet aan te storen, vreemd systeem, nmi alleen nuttig om het bureau van de forum beheerders schoon te vegen.


Vanuit xs4all is er altijd heel duidelijk vertelt dat het experimenteel is, hoe dat met kpn is gedaan weet ik niet

 

Exact hetzelfde. Sterker nog, de dienst werd de afgelopen jaren (en nu dus nog steeds) ook beheerd door Xs4all, het is dezelfde dienst en dezelfde servers.


. . . de dienst werd de afgelopen jaren (en nu dus nog steeds) ook beheerd door Xs4all, het is dezelfde dienst en dezelfde servers.

Dat verklaard alleen de techniek, maar niet de voorwaarden, de servers bij xs4all waren er al lang voor de overname door kpn.

Had kpn voordien een eigen news-server ?


Ik durf niet te zeggen of we toen eigen servers hadden, of dat we die dienst destijds extern afnamen.


OK, heb ik geen reactie op.

Ik zocht nog wat rond naar info er over, op :

https://www.binaries4all.nl/ of https://www.binaries4all.com/

Verder kom ik niet, wie weet er meer ?


Toch maar stug voldharden in deze onwaarheid. Hier de forum inhoudt in tweakers over de Nova.Planet.nl server (befaamd omdat het als opvolger van de News.Planet.Nl server een flink aantal problemen oploste. (De term beta in dit bericht slaat op dat het enige tijd naast deze news.planet.nl heeft dienstgedaan. 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1200461

Opvallend trouwens nu Kees schrijft dat xs4all schrijft dat het daar experimenteel was, wordt XS4all wel een volwaardig topic in dit forum als lijkt het bepalend voor KPN.