Skip to main content
Beantwoord

De nu aangeboden pakketten zijn goedkoper dan op het moment dat wij het bestelden

• May 13, 2025
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Wij stapten over naar KPN internet en telefonie en moesten voor een koperen connectie kiezen omdat volgens de online check en de meneer aan de telefoon, glasvezel pas in Februari 2027 beschikbaar zou zijn op ons adres. Tot onze verassing informeerde KPN ons 2 weken na de bestelling dat ze nu al langs wilden komen om de glasvezel aansluiting te verwerkelijken.

Ik belde toen met de vraag of ik nu dan toch een glasvezel abbonement zou kunnen aanschaffen. Er werd verteld dat er al een nieuw modem naar ons opgestuurd is en dat ik die alleen nog maar hoefde te gebruiken,  dan zou het abbonement automatisch overgezet worden naar glasvezel.

Tot nu toe goed, maar vandaag kwam ik er achter dat het exact zelfde pakket op tijd van het tekenen (maar dit keer glasvezel) nu een stuk goedkoper is dan het pakket met koper. Ik zit nog binnen de bedenktijd. Wij willen als nieuwe klant graag kunnen profiteren van kortingen die voor andere nieuwe klanten ook gewoon beschikbaar zijn. Zou het niet heel raar zijn dat wij nu structureel meer moeten betalen, voor geen enkel goede reden?

Beste antwoord door PeterG

KPN heeft al sinds 2012 geen onderscheid meer in de prijs op koper (tot 100 Mb/s) en glasvezel. Je moet wel een héél oud abonnement hebben wil de koper versie een andere prijs hebben dan de glasvezel versie.

Wat wel kan is dat de huidige prijzen verschillen van de prijs waar jij het abonnement voor genomen hebt. Als jij het abonnement vóór 31 maart 2025 hebt afgesloten betaal je inderdaad iets meer dan wanneer het daarna was afgesloten. Je kunt dat pas weer aanpassen als je contractvrij bent. Na 1 of 2 jaar dus.

Zit je nog binnen 14 dagen na actief worden van het abonnement? Dan kun je deze order annuleren. En een nieuwe inzetten. Je zit dan wel enkele dagen zonder diensten lijkt mij.

Bel even met de klantenservice om de situatie te overleggen. 0800-0402

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 13, 2025

KPN heeft al sinds 2012 geen onderscheid meer in de prijs op koper (tot 100 Mb/s) en glasvezel. Je moet wel een héél oud abonnement hebben wil de koper versie een andere prijs hebben dan de glasvezel versie.

Wat wel kan is dat de huidige prijzen verschillen van de prijs waar jij het abonnement voor genomen hebt. Als jij het abonnement vóór 31 maart 2025 hebt afgesloten betaal je inderdaad iets meer dan wanneer het daarna was afgesloten. Je kunt dat pas weer aanpassen als je contractvrij bent. Na 1 of 2 jaar dus.

Zit je nog binnen 14 dagen na actief worden van het abonnement? Dan kun je deze order annuleren. En een nieuwe inzetten. Je zit dan wel enkele dagen zonder diensten lijkt mij.

Bel even met de klantenservice om de situatie te overleggen. 0800-0402

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Wat wel kan is dat de huidige prijzen verschillen van de prijs waar jij het abonnement voor genomen hebben. Als jij het abonnement vóór 31 maart 2025 hebt afgesloten betaal je inderdaad iets meer dan wanneer het daarna was afgesloten. Je kunt dat pas weer aanpassen als je contractvrij bent. Na 1 of 2 jaar dus.

Ik had eerder vandaag KPN gebeld en ik geloof dat de uitleg was dat er iets gewijzigd is aan het aanbod waardoor de prijzen veranderd zijn. Desondanks zou ik graag als nieuwe klant in de bedenktijd de prijs krijgen die elke andere nieuwe klant nu krijgt, dat lijkt me niet zo'n gek voorstel. Het scheelt voor ons wel wat (5-10 euro per maand).

Dat van het order annuleren dat wist ik nog niet. Dan zitten we inderdaad een aantal dagen zonder televisie en internet. Ik denk dat we dat dan doen, maar hoop alsnog dat het makkelijker kan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Voor de prijs die jij betaalt telt het moment van het contract aangaan. Dat was voor 31 maart j.l.

Daar is in je huidige contract niets aan te veranderen.

Voor de bedenktijd geldt het moment waarop het actief wordt. Dus eerste dag van de diensten. (dat kan ik geval van '’kiezen op glasvezel'’ dus soms maanden zijn…. )

Ik zou nogmaals de klantenservice bellen. Huidige order annuleren en nieuwe inzetten. Overleg ook hoelang je dan zonder diensten zit. Of je huidige prijs accepteren. Voor 100 Mb/s + tv scheelt het niks voor of vanaf 31 maart. Die prijs is gelijk gebleven. 100 Mb/s is ruim voldoende voor een gezin met 2 tieners. Bij 3 gelijktijdig online gamende tieners kan je 200 Mb/s overwegen. Dat scheelt inderdaad behoorlijk vanaf 31 maart ( € 50,-- → € 43,50)

Fijne forumnaam heb je gekozen 😀

• May 13, 2025

Dat van het order annuleren dat wist ik nog niet. Dan zitten we inderdaad een aantal dagen zonder televisie en internet. Ik denk dat we dat dan doen, maar hoop alsnog dat het makkelijker kan.

Wel meer dan een paar dagen. De huidige order moet eerst geannuleerd worden. Apparatuur moet terug. Wanneer dat allemaal is verwerkt kan je een nieuwe bestelling plaatsen. En dan ben je daarna nog zomaar 2 - 3 weken verder.

En dan is het nog maar de vraag of je dan nog als nieuwe klant gezien word.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Wel meer dan een paar dagen. De huidige order moet eerst geannuleerd worden. Apparatuur moet terug. Wanneer dat allemaal is verwerkt kan je een nieuwe bestelling plaatsen. En dan ben je daarna nog zomaar 2 - 3 weken verder.

En dan is het nog maar de vraag of je dan nog als nieuwe klant gezien word.

Hoi ​@Marlon92 

Het annuleren van een bestelling binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) wordt direct verwerkt, zodra de klant het telefonisch heeft opgezegd/beëindigd.
Na 24 uur is er niets meer te vinden (behalve de facturen en de opzegdatum) van het opgezegde abonnement binnen de systemen van KPN.

Na twee dagen kan TS ​@KpnGenieter gewoon weer een abonnement afsluiten op de gebruikelijk bestelwijze op de website, en aangezien er geen spraken is van een overstap of een andere provider actief is, kan in de meeste gevallen het nieuwe abonnement binnen 7 werkdagen in werking treden.

Het duurt in elk geval geen 2 tot 3 weken, hooguit 1,5 week bij eventuele vertraging.

Daarnaast hoeft de leenapparatuur (modem + TV ontvanger) van het opgezegde abonnement niet eerst terug te zijn, om een nieuwe abonnement te kunnen afsluiten.
Wel dient het binnen 14 dagen, na beëindiging, geroutineerd te zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 15, 2025

Bedankt allen voor de antwoorden. Ik had weer gebeld en kreeg sterk de indruk dat niets mogelijk was totdat ik zei dat ik op zou zeggen. Wij hebben nu een andere provider op oog die nog voordeliger uit komt. Jammer dat ik niet gewoon als nieuwe klant dezelfde korting kon krijgen als andere nieuwe klanten. Ja, er zit een technisch verhaal achter maar dan zeg je toch gewoon natuurlijk, en regel je dat achter de schermen. Aan de andere kant is het ook nogal ingewikkeld geworden door het koperen/glasvezel verhaal. In ieder geval bedankt ik denk dat we naar een andere provider gaan