Skip to main content
Beantwoord

De overgang van XS4ALL propositie naar KPN propositie verliep fantastisch, complimenten!

• April 3, 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Af en toe ben ik dan wel een mopperkont, maar als bepaalde dingen uitmuntend verlopen mag dat hier ook zeker genoemd worden. Op 1 april de order via de KPN website ingeschoten, op 2 april het glasvezelkastje en KPN modem ontvangen, op 3 april s’morgens een sms en email ontvangen dat ik kon starten met aansluiten op glasvezel.

Het meeste werk was het verwijderen van de oude Fritz!Box (7581) die na 7 jaar aan de muur van de meterkast gehangen te hebben daar niet makkelijk vanaf wilde 😎 en het ophangen van de nieuw aangeschafte Frit!Box 4050, het glasvezelkastje aansluiten en de nieuwe Fritz!Box instellen was zo gepiept, tot mijn verbazing had KPN meteen de registratie van het telefoonnummer in de router ingesteld.

Hulde en bedankt KPN!

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Ik moet stiekem een beetje lachen om je eerste zin, ​@Dicksooo 😉😜 Bedankt voor deze positieve terugkoppeling! 

Goed om te horen dat alles zo soepel is verlopen (behalve dan het worstelen met de oude Fritz!Box 😆). Fijn om te horen dat de installatie zo vlot is gegaan (maar ook echt vlot, zo te lezen) en dat de registratie van het telefoonnummer al geregeld was. Ik wist het niet, maar ik heb mij laten vertellen dat er in Fritz!boxen een KPN Installatiewizard zit, die dit automatisch doet…  

Nogmaals dank voor het delen! Hopelijk ben je net zo tevreden over de (stabiele) internetverbinding!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 3, 2025

Mooi geregeld van KPN! 👌🏽

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • April 3, 2025

Ik moet stiekem een beetje lachen om je eerste zin, ​@Dicksooo 😉😜 Bedankt voor deze positieve terugkoppeling! 

Goed om te horen dat alles zo soepel is verlopen (behalve dan het worstelen met de oude Fritz!Box 😆). Fijn om te horen dat de installatie zo vlot is gegaan (maar ook echt vlot, zo te lezen) en dat de registratie van het telefoonnummer al geregeld was. Ik wist het niet, maar ik heb mij laten vertellen dat er in Fritz!boxen een KPN Installatiewizard zit, die dit automatisch doet…  

Nogmaals dank voor het delen! Hopelijk ben je net zo tevreden over de (stabiele) internetverbinding!

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 3, 2025

Ik wist het niet, maar ik heb mij laten vertellen dat er in Fritz!boxen een KPN Installatiewizard zit, die dit automatisch doet…  

Er is wel een wizard om telefoonnummers toe te voegen en in te stellen ​@Shyrin van KPN , maar dan zal je altijd nog zelf het telefoonnummer, authenticatienaam en wachtwoord in moeten voeren, nu ging het na instellen van de verbinding voor KPN glasvezel geheel automagisch, toen ik naar het overzichtscherm ging stond het telefoonnummer al geregistreerd, ik denk dat daar een ingenieus script voor loopt bij eerste aanmelding.

Alles bij elkaar met tevens aanmelden van de dect telefoons en instellen van de nieuwe wifi verbinding op iPhone, iPad, Apple TV 4K en reserve Macbook air heeft het een klein half uurtje gekost.