Skip to main content

De reis met KPN richting incasso en kantonrechter

• September 24, 2025
  • 45 reacties
  • 798 keer bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

• September 25, 2025

De 4e Bullit. 

Och... het is ook gewoon internet. Het is alleen minder snel. Maar verder is er niets anders aan. Er staat "vergelijkbare". Dat betekent niet "hetzelfde" hé?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Een KBR registratie geldt overigens niet alleen voor kredieten of hypotheken, een betalingsachterstand bij een ‘leverancier’ van welk dienst dan ook, kán leiden tot een BKR registratie.     

Een BKR registratie mag niet bij een financiële conflict (hier rechtszaak).

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Dag Berrie, een BKR registratie kan alleen bij leningen en kredieten en andere geregistreerde financiële producten. Dit geldt voor telefoonproviders alleen voor mobiele abonnementen met aankoop telefoon boven de €200,-. Zie daarvoor ook de website van het BKR. Andere incassozaken niet. Ik ben benieuwd op basis waarvan jij anders denkt.

Klopt idd. ​@Abonnee Bos  en ​@TDN , ik was gefocust op betalingsachterstanden waarbij een deurwaarder ingeschakeld kan worden. Dat is idd. iets anders dan een registratie bij het BKR.

Overigens, onlangs waren mijn vrouw en ik nog op gezoek bij onze deurwaarder onder het motto: “het hoeft niet altijd van één kant te komen” 😄 🙃 🤣.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

De 4e Bullit. 

Och... het is ook gewoon internet. Het is alleen minder snel. Maar verder is er niets anders aan. Er staat "vergelijkbare". Dat betekent niet "hetzelfde" hé?

Van 1 Gb/s terug naar 7 Mb/s? dat is niet het zelfde en ook niet vergelijkbaar. Wat kun je tegenwoordig nog met een snelheid van 7 Mb/s? heel heel weinig. Zeker, 1000 Mb is in veel gevallen veel, maar 7 Mb is wel heel erg weinig en niet meer van deze tijd. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 26, 2025

We zullen zien, er wordt hier vaak hoog van de toren geblazen met juridische stappen, maar uiteindelijk druipen ze allemaal af en hoor je er nooit meer iets van. Ik ben benieuwd in deze.

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Bnh. Het is in deze eigenlijk heel simpel. Op het nieuwe adres krijgen we een aansluiting via een andere provider. KPN wil het geld hebben. De vraag is natuurlijk wel of zij hiervoor een juridische procedure starten. De kosten van een procedure wegen niet op tegen de opbrengst. Want ook al zou KPN de procedure winnen, dan nog krijgen ze hun kosten niet vergoed. Dit gaat op basis van een zogenaamd liquidatietarief en is gemaximeerd. Ik heb de tijd en het is een lange adem, maar ja dat vind ik prima. Goed om een gerechtelijke uitspraak te ontlokken in dit soort kwesties, dat helpt uiteindelijk ook andere klanten in de toekomst. Het is vaak vechten tegen de windmolen voor velen. Ik weet hoe het spel gespeeld wordt. Ik schat de doorlooptijd een jaar….

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Het gaat er in principe om dat het recht zege viert, de kosten zijn dan van belang maar in mindere mate. 

Zelf heb ik wat meegemaakt in het verleden, oplichting, en achteraf denk je wat ben ik stom geweest. Maar als die rotzakken zijn opgepakt en bestraft geeft me dat een goed gevoel. Je mag zelf niet voor rechter spelen. De wereld is rot. -(zelf)vertrouwen krijgt een klap. 

Als in dit verhaal recht wordt gesproken krijg je ook een goed gevoel denk ik. Je weet dan waar je aan toe bent. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 26, 2025

Dit soort zaken gaan gewoon naar een incassobureau, die claimen gewoon alles. Dat is hoe ze hun geld verdienen.

Maar als u daadwerkelijk maar 7 Mbit/s haalt op uw nieuwe adres, dan zal KPN echt wel ontbinden zonder gedoe. Heb je al een klacht ingediend met dit verhaal ? Dien hem anders gewoon even in, deze afdeling is hoger dan de gewone klantenservice en kunnen alles.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Bnh. Zonder uitspraak van een rechter kan ook een incassobureau helemaal niks. Dat zijn blaffende honden! Zij kunnen niks claimen, zij nemen slechts de vordering over. En als ze het niet kunnen innen, gaat die terug naar hun opdrachtgever. Vaak no cure/no pay. Ik ben al vanaf mei bezig met KPN. De bal ligt na storneren van de afschrijving bij hun. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Geen ervaring met KPN, maar omdat ik iemand in de family heb, de als rechter werkt, heb ik goede ervaring gemaakt met gevecht David tegen Golliath. Asl een bedrijf met incassobureau procedure begon, kreeg het bedrijf onmiddellijk een dagvaarding retour, bezorgd van een deurwaarder. Niet veel later, belde de deurwaarder (werkend bij een advocaatkantoor), dat het bedrijf een schikking wil, alzo toch eieren voor zijn geld gekozen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 26, 2025

Uiteraard gaat een gerechtsdeurwaarder naar de rechtbank met hun vordering, ik ben niet van gister.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Uiteraard gaat een gerechtsdeurwaarder naar de rechtbank met hun vordering

Juist dit wil ​@Abonnee Bos uitlokken om helderheid te krijgen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 26, 2025

Uiteraard gaat een gerechtsdeurwaarder naar de rechtbank met hun vordering

Juist dit wil ​@Abonnee Bos uitlokken om helderheid te krijgen.

Dat kan, maar als je verliest kost het je behoorlijk veel geld.

Tevens, denk ik via het klachtenformulier dat kpn gewoon zal ontbinden in deze zaak.

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Bnh. Er is geen sprake van ontbinding. Maar opzegging.  En kosten zijn er voor mij alleen als ik de zaak zou verliezen.  In geval van een schikking ook niet. En nogmaals als KPN wint, hooguit €800,- totaal aan proceskosten. Dat is een ingecalculeerd risico dat ik neem. Ik wens ook gewoon fatsoenlijk behandeld te worden. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 26, 2025

De 4e Bullit. 

Van 1 Gb/s terug naar 7 Mb/s? dat is niet het zelfde en ook niet vergelijkbaar. Wat kun je tegenwoordig nog met een snelheid van 7 Mb/s? heel heel weinig. Zeker, 1000 Mb is in veel gevallen veel, maar 7 Mb is wel heel erg weinig en niet meer van deze tijd. 

De vraag is wel of klant terug gaat naar 7mb. Mogelijk is dat de vaste snelheid maar is er ook sneller internet buitengebied mogelijk.

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Voor een laatste keer de omschreven problemen met KPN en mijn juridische stappen aan KPN laten weten…. Binnen een uur werd ik teruggebeld door een uiterst vriendelijke dame. Gelukkig ook juridisch deskundig. Het resultaat is dat mijn opzegging wordt gehonoreerd. Al weet ik ook dat het niet anders kom zijn. Uiteraard krijg ik mijn geld terug. Jammer dat het allemaal zo moet lopen. Bij KPN is eigenlijk alles fout gegaan wat fout kon gaan in de communicatie. Op het call center wel te verstaan. Mijn advies voor een ieder. Heb het dossier goed op orde. Jammer dat er juridische druk voor nodig is, maar uiteindelijk ziet KPN haar fouten in. Waarvoor aan de telefoon en de mail excuses verkregen…. Dank voor de reacties allemaal!!

Leen59
Wijsgeer
  • September 26, 2025

De reis is dus niet zo lang als verwacht 😄

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Ja, zoals verwacht, rechtsafdeling weet heel goed, wat in algemene voorwaarden staat, maar KS-afdeling probeert altijd klanten dom te houden. Overigens, KPN heeft al een keer geprobeerd zijn algemene voorwaarden anders uit te leggen en voor gerecht ongelijk gekregen. Nog een keer negatieve publiciteit kan honderd duizend klanten kosten.

Overeenkomst vast internet met KPN. Oneerlijk wijzigingsbeding en exoneratiebeding in de algemene voorwaarden worden vernietigd.

5.1. vernietigt het wijzigingsbeding in artikel 12.1 van de algemene voorwaarden,

5.2. vernietigt het exoneratiebeding in artikel 14.1 en 14.2 van de algemene voorwaarden,

5.3. veroordeelt KPN in de proceskosten, aan de zijde van [eiser] begroot op € 825,14, te betalen binnen veertien dagen na aanschrijving daartoe, te vermeerderen met de kosten van betekening als KPN niet tijdig aan deze veroordeling voldoet en het vonnis daarna wordt betekend,

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 27, 2025

@TDN Het is natuurlijk wel de vraag of de klantenservice dit bewust doet of dat zij daar gewoon geen uitspraken over mogen doen of daar niet in opgeleid zijn, het blijft een gigantisch bedrijf natuurlijk. 

Fijn dat het voor TS opgelost is! 

• Deelnemer
  • October 8, 2025

De 4e Bullit. 

Dus als je zoals ​@Abonnee Bos zegt een Ferrari besteld maar je een Fiat Panda krijgt dan moet je maar akkoord gaan ? En ja je verhuist zelf maar dan nog ..