Skip to main content
Vraag

De snelheid van mijn wifi is instabiel

• December 6, 2025
  • 3 reacties
  • 22 keer bekeken

mijn wifi snelheid is instabiel hij daalt naar tussen de 10mbps en 20mbps als ik dan de wifi manager uitvoer gaat hij naar 100mbps maar naar korte tij weer terug. Ik heb er voor de laatste  2 updates van de V10 geen last van gehad ik had toen het wifi kanaal vast gezet op 44 en had toen een stabiele Wifi   ik kan nu  niet meer zien als de manager klaar is op wel kanaal hij staat als de snelheid goed is en heb het idee dat de auto kanaal keuze dus niet altijd het voor mijn situatie juiste kanaal kiest. Hoe kan ik zien op welk kanaal hij staat als de snelheid goed is zodat ik hem daar op vast kan zetten.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 6, 2025

Beste ​@snoekbaars12 inloggen in de modem dan kun je het zien.

• Auteur
  • Topper
  • December 7, 2025

Jan,

als ik inlog in mijn modem en ik zet handmatig instellen aan kan ik wel hand matig instellen maar ik kan niet zien van welk kanaal op dat moment gebruikt gemaakt wordt. hij staat namelijk op auto

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2025

Jan,

als ik inlog in mijn modem en ik zet handmatig instellen aan kan ik wel hand matig instellen maar ik kan niet zien van welk kanaal op dat moment gebruikt gemaakt wordt. hij staat namelijk op auto

Beste ​@snoekbaars12 in de rubriek ‘spectrum’ kun je zien welk kanaal zowel op de 2.4- als op de 5.0-band actief is.