Skip to main content

Dit ip adres is volgens mijn ook helemaal niet van kpn. 
 

(Hoe kan ik type fout in de title/header wijzigen?) 

Bron.


Je link verwijst naar een ziggo artiekel. 
en je quote is geen officiële antwoord van KPN, De herkomst van dat ip adres blijft vreemd. 
 


Je link verwijst naar een ziggo artiekel. 

Klopt en als je in dat artikel heel ver naar beneden scrollt dsn kom je dit bericht tegen.

Het makkelijkst is om even op de pagina naar dat IP adres te zoeken.

Heb je die Speedtest toevallig op een Apple TV uitgevoerd?


Sorry, ik snap dat je het allemaal goed bedoeld maar soms heb moeite om je te volgen.
waarom die quote relevant is, zoon uitspraak onder een bericht op een ander forum zegt natuurlijk helemaal niets, tenzij het een expert is met enige autoriteit.

Daarnaast niet geeft ook geen antwoord op de  vraag. Waarom kpn bij een speedtest een ander ip serveert dan mijn werkelijk wan ip?



 


Vraag: Heb je die Speedtest op een Apple TV uitgevoerd?


Ik snap die link ook niet

Misschien kan het aan mij liggen

 


Zoek nu eens op die pagina naar 129.

Voila…

Vandaar ook...

Vraag: Heb je die Speedtest op een Apple TV uitgevoerd?

 


Dan zal dat het probleem wel zijn wjb

 


De TCP/IP stack in Apple systemen kan al geruime tijd MultiPath TCP aan.

Er zouden dus meerdere routes (subflows) voor 1 speedtest connectie gekozen worden. Misschien is dat de reden voor die merkwaardige adres, maar is maar een wilde gedachte/gok. Maar zou men dan ook bij iPads moeten zien, en dat heb ik i.i.g. nog nooit gezien. Het is dan sowieso een bug ergens.


Zoek nu eens op die pagina naar 129.

Voila…

Vandaar ook...

Vraag: Heb je die Speedtest op een Apple TV uitgevoerd?

 

Ow Xbeam. Dan moet het wel waar zijn ;-)

zijn post bevestigd natuurlijk helemaal niet dat dit zo is.

Ja ik zie dit gedrag op een Apple-TV 

bij MultiPath zou je een 2E Wan adres kunnen hebben Wanneer je een 2e internet verbinding gebruikt, en dat heb ik niet.

Een 2 multipath Betekend dat dan ook dat op er op een 2e plek termination plaats vind? En zo ja waarom via een Amerikaans ip? 
{
"ip": 192.22.123.222
"hostname": 192.22.123.222
"continent_code": NA
"continent_name": North America
"country_code2": US
"country_code3": USA
"country_name": United States
"country_capital": Washington
"state_prov": Michigan
"district": Thurston
"city": Ann Arbor
"zipcode": 48105
"latitude": 42.30960
"longitude": -83.67670
"is_eu": false
"calling_code": +1
"country_tld": .us
"languages": en-US,es-US,haw,fr
"country_flag": https://ipgeolocation.io/static/flags/us_64.png
"isp": Applicon Inc.
"connection_type":
"organization":
"asn":
"geoname_id": 4984247
"currency": {
"name": US Dollar
"code": USD
"symbol": $
},
"time_zone": {
"name":America/Detroit
"offset": -5
"current_time": 2020-03-31 18:25:42.741-0400
"current_time_unix": 1.585693542741E9
"is_dst": true
"dst_savings": 1
}
}

 

https://ipgeolocation.io/browse/ip/192.22.123.222

 


Ja ik zie dit gedrag op een Apple-TV 

Dat vermoeden had ik al.

En als je vanaf een ander apparaat een Ookla speedtest doet dan wordt zeker wel jouw echte WAN IP adres getoond. Klopt dat?

 

En als je op de Apple TV naar https://www.whatsmyip.org gaat, wat wordt dan als IP adres getoond?

 

Echt gewoon een bugje in de Ookla speedtest app op jouw Apple TV.

 

PS. Je hebt de gegevens van een ander IP adres opgevraagd. 


Ok, ik ben dyslecties. 
maar ik heb toch het juiste 192.22 adres op gevraagd om aan te tonen dat dit adress niet van mij is. Niet dat een niet type fout achter de 22 in dit geval erg relevant  is want de range is volgens RIP niet In het bezit van KPN, Wat het dus extra vreemd maakt waarom speedtest op de proppen komt met dit adres. Wat doet kpn met speedtest routing waardoor er door een bug in de speed test app dit adres boven komt drijven? Wat  het linken is aan kpn of ookla 

 

En Xbeam Heeft het vermoeden dat het een bug is van de speedtest app op de Apple TV,  Maar kan dit Helemaal niet hard maken zonder zeker te weten of te kunnen controleren wat er met de speedtest routering van kpn gebeurt. 

Ik durf openlijk te zeggen dat Xbeam daar waarschijnlijk Gewoon zijn onderbuik gevoel uit spreek. Er is namelijk online niets te vinden over die bug in de speed test app en zit er maanden/ jaren in. Het het is dus iets wat niet overal/ bij alle providers plaats vindt anders was door veel meer mensen opgevallen. 


Ok, ik ben dyslecties. 
maar ik heb toch het juiste 192.22 adres op gevraagd om aan te tonen dat dit adress niet van mij is. 

Het moet niet 192.22.123.222 zijn maar 129.22.123.222.

Dus: https://ipgeolocation.io/browse/ip/129.22.123.222

 

Ik ga nog een keer de vragen stellen en ik hoop dat je dit keer antwoord zult gaan gaan geven.

  1. Als je vanaf een ander apparaat een Ookla speedtest doet dan wordt zeker wel jouw echte WAN IP adres getoond. Klopt dat?
  2. En als je op de Apple TV naar https://www.whatsmyip.org gaat, wat wordt dan als IP adres getoond?

@wjb 

sorry dat ik type fout gemaakt hebt. Maar zoals ik mijn vorige bericht aangeef is dat niet relevant omdat de hele range niet van van kpn is.  

ja ik heb over de Apple TV app. Daar gebeurt is geks waardoor dit adres naar boven komt drijven. aangezien kpn ookla mede gebruikt voor hun monitoring voor van het netwerk.

is het vreemd is dat er bij de Apple TV app een niet kpn adres boven komt drijven. Apple tv apps zijn namelijk in de code niet anders dan iPad apps waar in alleen ander User interface geselecteerd is in x-code waar dit adres niet naar boven komt. 
 

Nogmaals vertrouw niet veel op dat berichten van Xbeam daar spreek hij gewoon een vermoede uit. Ook all is hij een een unifi & ubnt iptv json legende op tweakers. Hij heeft dit nog tot detail onderzocht. 
 

 

 


En waarom beantwoord je nu toch mijn vragen niet?

 

Heb je de Speedtest app voor Apple TV al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?


 

Dat doe ik wel. 

ik heb toch al je vragen beantwoord? 

@wjb

Apple tv apps zijn namelijk in de code niet anders dan iPad apps waar in alleen ander User interface geselecteerd is in x-code waar dit adres niet naar boven komt. 
 

 


Dat doe ik wel. 

ik heb toch al je vragen beantwoord? 

@wjb

Apple tv apps zijn namelijk in de code niet anders dan iPad apps waar in alleen ander User interface geselecteerd is in x-code waar dit adres niet naar boven komt. 
 

Maar mijn vragen waren…

  1. Als je vanaf een ander apparaat een Ookla speedtest doet dan wordt zeker wel jouw echte WAN IP adres getoond. Klopt dat?
  2. En als je op de Apple TV naar https://www.whatsmyip.org gaat, wat wordt dan als IP adres getoond?

...en daar heb ik toch echt nog geen antwoord op gezien. :disappointed:


Dat doe ik wel. 

ik heb toch al je vragen beantwoord? 

@wjb

Apple tv apps zijn namelijk in de code niet anders dan iPad apps waar in alleen ander User interface geselecteerd is in x-code waar dit adres niet naar boven komt. 
 

Maar mijn vragen waren…

  1. Als je vanaf een ander apparaat een Ookla speedtest doet dan wordt zeker wel jouw echte WAN IP adres getoond. Klopt dat?
  2. En als je op de Apple TV naar https://www.whatsmyip.org gaat, wat wordt dan als IP adres getoond?

...en daar heb ik toch echt nog geen antwoord op gezien. :disappointed:

Sorry voor quote functie die werkt een beetje raar op de telefoon. 

ik zeg toch dat ik het bij de oklaa Apple TV zie zie en niet op de iPad? En ik stel deze vraag ook niet voor niets. Als ik het ook bij ander apps dan zou ik het niet specifiek bij de oklaa tv app en kpn zoeken.  
 


 

 


Zal ik dan de antwoorden op die vragen maar gaan geven op de vragen die ik jou gesteld heb.

1) Als je vanaf een ander apparaat een Ookla speedtest doet dan wordt zeker wel jouw echte WAN IP adres getoond. Klopt dat?

  • Ja, dat klopt, de Ookla speedtest op andere apparaten toont inderdaad mijn echte WAN  IP adres.

2) En als je op de Apple TV naar https://www.whatsmyip.org gaat, wat wordt dan als IP adres getoond?

  • Dan wordt mijn echte WAN IP adres getoond.

 

Of kloppen deze antwoorden niet?

 


Zal ik dan de antwoorden op die vragen maar gaan geven op de vragen die ik jou gesteld heb.

 

2) En als je op de Apple TV naar https://www.whatsmyip.org gaat, wat wordt dan als IP adres getoond?

  • Dan wordt mijn echte WAN IP adres getoond.

 

Of kloppen deze antwoorden niet?

 

Nee, Want dat kan niet op een Apple TV anders dan met de speedtest app :-)

 


Zal ik dan de antwoorden op die vragen maar gaan geven op de vragen die ik jou gesteld heb.

2) En als je op de Apple TV naar https://www.whatsmyip.org gaat, wat wordt dan als IP adres getoond?

  • Dan wordt mijn echte WAN IP adres getoond.

Of kloppen deze antwoorden niet?

Nee, Want dat kan niet op een Apple TV anders dan met de speedtest app :-)

Jammer dat de Apple TV geen browser heeft.

Het antwoord op de eerste vraag klopt zeker wel?

Zo ja, dan zal je het probleem toch echt in de Speedtest app van Apple TV moeten zoeken.

Er wordt gewoon een foutief IP adres getoond (bugje) door die Speedtest app. 

Je gaat namelijk echt geen 732Mbps halen via een server in Ohio (Amerika).


Hi @post-it ! Sorry voor mijn late reactie. Door drukte op het forum zie ik de topics later dan normaal. Gelukkig heeft wjb jou al van hulp en informatie voorzien, waarvoor dank @wjb :smile:

Hiermee is mijn antwoord eigenlijk overbodig, want wat wordt gezegd klopt volledig: het lijkt een probleem in de app van Ookla op de Apple tv, aangezien het verder overal de juiste IP aangeeft. Dit is niet iets wat KPN verder kan oplossen.



@Robyn_ daar ben ik het niet helemaal  mee eens want okla heeft ook geen idee waar dit ip adres vandaan zou moeten komen. 

Dat wjb en Kpn zich op een berichtje van Xbeam op tweakers beroepen is natuurlijk hilarisch want dan ben ik zelf. Daar rollen hier op kantoor al de hele dag van over grond. 

Als het ip adres niet van kpn en van oklaa is. Dan zou het nog van Zscaler kunnen zijn maar kennen het ook niet. Dus hoe gaan we dit raadsel oplossen? 
 

:joy: Xbeam :rofl: quote ik voel me vereerd;-) 

 

zscaler kan er ook niets van maken. Het lijkt op een combinatie van isp en oklaa. Als het aleen bug van oklaa zou zijn dan zou het wereldwijd moeten opvallen en zou deze bug niet al meer dan jaar kunnen bestaan zonder op te vallen bij andere partijen? oklaa is geen kleine partij en een handje vol gebruikers.

 


Dat wjb en Kpn zich op een berichtje van Xbeam op tweakers beroepen is natuurlijk hilarisch want dan ben ik zelf. Daar rollen hier op kantoor al de hele dag van over grond. 

Hoe kom je erbij dat ik me op Xbeam beroep.

Ik haal hem aan als voorbeeld en als je goed zoekt op Internet dan zal je nog meer voorbeelden kunnen vinden in van mensen in Spanje en China die precies hetzelfde ervaren en met exact hetzelfde IP adres 129.22.123.222.

Mijn kennis (niet arrogant bedoeld) van netwerken reikt ver genoeg om met tot aan zekerheid genzende waarschijnlijkheid tot de conclusie te kunnen komen dat de oorzaak echt niet bij KPN gezocht moet worden.

Als je nu gezegd had dat je op al jouw apparaten dit probleem ervaart dan was mijn conclusie heel anders geweest.


Nogmaals ik voel me zeer vereerd dat je mij als voorbeeld aanhaalt als 1 van 2 berichten die online kan vinden. maar als zo weinig over te vinden behalve mijn eigen bericht. komt dat Inderdaad grappig over dat je mij gaat uitvragen naar testjes die niet eens kunnen op een Apple TV  :rofl:  en als ik dan probeer je vragen te beantwoorden op zonder dat ik directe hoef te zeggen dat geen idee hoe Apple TV werkt. 


Maar even voor de duidelijkheid jou conclusie is dat wanneer er door een bug in een app er iets gebeurd wat de indruk wekt dat misschien er iets vreemd gebeurt met de routering, dit aan de app ligt. 

Als dit ip nu verhuist met alle andere providers Had je een punt. Maar het lijkt Momenteel niet het geval. Het Lijkt hier in NL een combinatie van kpn en Oklaa. 

Verder naast mijn eigen bericht gaat het 2e bericht op Facebook richting de heer zimmer over Windows server en NIET over een Apple-TV 

[/quote]
Hans Karl Zimmer I have speedtest installed in my Windows 2016 Server at home

[/qoute]

 

Het zou fijn als KPN onderzoek zou doen of in iedere geval serieus zal nemen. waar dit vreemde gedrag vandaan komt wat de schijn heeft dat het mede kpn netwerk gerelateerd is.

 


Reageer