Skip to main content

Sinds enkele maanden heb ik als dank voor mijn snelle overstap op glasvezel een 200/200 verbinding. Tot voor enkele weken haalde ik volgens de speedtest inderdaad 200Mb download en zelfs wel 350Mb upload. De laatste weken zakte de upload terug naar 70-100 Mb. Alles al meerdere keren gereset. Helpt niet. Speedtest uitgevoerd op bekabelde PC en op iPad via Ubiquity AP’s. Maakt geen verschil…..

kortgeleden Sms je dat KPN het netwerk verbeterde maar is er toen wellicht iets aangepast dat mijn uploadsnelheid negatief heeft beinvloed?

Groet, Dirk

Hoi Dirk, bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het frustrerend is dat je uploadsnelheid ineens is gedaald, vooral nadat het eerder goed werkte. Goed dat je al een reset hebt geprobeerd en de speedtest zowel bekabeld als via WiFi hebt uitgevoerd. Heb je het glasvezelkastje al eens voor 2 minuten stroomloos gemaakt? Soms kan dit al voldoende zijn om dit probleem te verhelpen. 

Als dit het probleem niet verhelpt dan raad ik aan om contact op te nemen met de klantenservice, zodat ze een lijnmeting kunnen uitvoeren en kunnen controleren of er iets is veranderd aan jouw verbinding of profiel. Je kunt ook een terugbelafspraak inplannen via de KPN Servicepagina. Mocht je nog aanvullende informatie hebben, zoals specifieke tijdstippen waarop de snelheid inzakt, laat het de klantenservice dan ook weten. Dat kan helpen bij het onderzoek.

Reageer