Skip to main content

De verbinding van de dvs1200 valt steeds uit.

Heb al verschillende keren gereset en geprobeerd om ze opnieuw te koppelen maar niks lijkt te werken. 

Wat kan ik nog doen om deze weer goed te krijgen?

Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren. Wellicht is daar de oplossing. Maar feit is dat het electriciteitsnetwerk overbelast is en dat er daardoor vaak storingen ontstaan. Helaas is daar niets aan te doen. Waar gebruikt u de dvs voor?

Ik gebruik hem voor boven voor de ps5 van mijn zoon.

Het beste is om de ps5 met een kabel aan te sluiten op het modem maar dat wordt misschien lastig. Het alternatief is om wifi te gebruiken. Hier kan je vinden hoe dat moet. Misschien heb je iemand in jouw omgeving die je daarbij kan helpen als je er niet uitkomt. 

Beste ​@Sabrientje onderstaand een link een de software van Devolo te kunnen downloaden:

https://www.devolo.nl/support/downloads/download/devolo-cockpit

Verder kun je via onderstaande link(s) misschien een oplossing vinden voor je problemen:

en

Succes.

Goedemiddag ​@Sabrientje en bedankt voor jouw bericht :)

Is het je met de informatie die hier is verstrekt nog gelukt om je probleem op te lossen? De DVS1200 verstuurt het signaal via het lichtnet van je woning, kan het misschien zo zijn dat deze momenteel zwaarder wordt belast dan de rest van het jaar? Wellicht dat je bijvoorbeeld al iets van kerstverlichting hebt aangesloten? Dat soort dingen kunnen ervoor zorgen dat het lichtnet te zwaar wordt belast en dan lukt het de DVS1200 ook niet meer om het signaal goed door te geven. In ieder geval ben ik benieuwd naar de huidige stand van zaken!

Hallo Jan,

Ik heb inmiddels 2 van de 3 adapters gekoppeld gekregen. De 3e blijft echter langzaam wit knipperen of rood branden. 

Dus het probleem is nog niet helemaal opgelost.

Reageer