Skip to main content

Ik heb wel internet verbinding maar geen wifi. De router is stuk. De led van 2.4 mHz licht ook niet meet op. Diverse malen reset maar geen resultaat. De laptop direct op de ingang van de ingaande utp stekker geeft wel goede verbinding maar de router geleverd door KPN niet.

Hallo @sjonnie59 , ben je soms een zakelijke klant. Een WRL400-router ken ik niet in het particuliere domein en is de WRL400 een merk of een typenummer? In het laatste geval wat is dan het merk?

Als je een zakelijke klant bent kun je beter even bellen met 0800 0403.

Succes.

 


Hmmm :thinking:

Kan wel een WLR 4000 vinden via Google. Maar dat lijkt me geen modem die kpn levert, want dan zouden er 1 of 2 phone poortjes op moeten zitten.


Inderdaad, van het merk Sitecom.

We wachten de reactie af van @sjonnie59 

 

 


Het is ook al een oud beestje volgens Tweakers. Uit 2011. Niet verbazend dat ie het begeven heeft.


De wifirouter is idd oud en nog van Telfort. Die is overgegaan in KPN. Wij zijn geen gamers en voor ons was hij snel genoeg. Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice en ik kan de oude wifirouter omruilen met een nieuwe. Ik ben helemaal tevreden met deze snelle oplossing. Wat mij betreft is dit het einde van deze topic. Vriendelijke groet Jan.


Dat die sitecom nog werkte, die was bij Telfort al een tijdje met pensioen en werden omgeruild, is de jouwe er schijnbaar tussendoor geglipt, ik ben hem ergens in 2017 of 2018 al kwijtgeraakt.

Maar het was wel een goed beestje, beter als alles wat erna kwam bij Telfort en KPN.


De sitecom heeft een tijd ongebruikt in de kast gelegen, tot mijn andere router het begaf. Toen heb ik deze aangesloten. Ik weet niet meer hoelang we deze in gebruik hebben gehad.


Ik denk toch zo maar dat je nu 'gewoon’ een nieuwe Experiabox gaat krijgen….. Een modem/router combo dus.

Ik heb nog nooit losse routers bij kpn gezien. I.i.g. niet bij de consumententak. En ik vind ze ook niet in de zakelijke webshop.


Ja we krijgen een expiriabox de nieuwste volgens de medewerker van de klantenservice. 


Hallo @sjonnie59 die Sitecom was een router, dan moet je dus ook nog een heel oud modem van Telfort hebben?

 


Nee, we zitten op de glasvezel en die is in 2020 vernieuwd. Waar we overigens tevreden mee zijn.


Oh, dan fungeert de Experiabox via de WAN aansluiting (voor op de glas NT) inderdaad alleen als router. Het modem-deel, via de DSL poort, wordt dan omzeilt.


Geen idee, ik ben gewoon een handige jongen en zit in de werktuigbouw. Als het maar werkt :grinning:


Hallo @sjonnie59 dan heb je dus al een Experiabox (10 of 10a) en krijg je nu een andere en kun je de huidige weer inleveren bij KPN.

 


De sitecoms mocht je toen houden of zelf afvoeren, en ze werden inderdaad alleen bij glasvezel gebruikt, op de oude propositie met TV van Lijbrand, de bekende Amino kastje met of zonder HDD om op te nemen, kreeg toen ook zomaar een 4Gb usb stickje zodat je op de 140 kon pauzeren, had ik niks aan, stonden 3 540’s met HDD hier in huis, voor een paar tientjes van MP geplukt, de ex koop tuners van XMS werkten ook prima.