Skip to main content

De titel is denk ik duidelijk genoeg, maar voor de volledigheid. Ik ben blij met de 1GB/s snelheid maar ik vraag mij gewoon af of KPN ook 2GB/s gaat aanbieden en of hier al plannen voor zijn. En welke ExperiaBox hier dan bij zal horen.

Zelfs liever niet dat KPN meegaat met de concurrentie en 2Gb gaat aanbieden. Daarvoor moeten er veel kosten worden gemaakt die met het beperkt aantal afgenomen 2 Gb abonnementen niet goed gemaakt kunnen worden.

Ik denk niet dat KPN daar extra kosten voor hoeft te maken. Ja, er moet een andere KPN Box geleverd worden maar dat is het dan ook wel. Er zal geen bit extra over de lijn gaan, het is in de praktijk nagenoeg onmogelijk om als consument meer dan 1Gbps te verbruiken. Zo'n 4Gbps abonnement is puur en alleen voor de marketing zo van ... kijk eens, wij zijn de snelste. 98% van de consumenten heeft hier helemaal iets aan en ondertussen wordt er wel €180,- per jaar extra voor noppes in de zakken van KPN gestoken. De extra door KPN te maken kosten (V14) zijn met een jaartje door KPN weer terugverdiend.

Echt, dit is (mijns inziens) een volstrekt onzinnig abonnement.


Zelfs liever niet dat KPN meegaat met de concurrentie en 2Gb gaat aanbieden. Daarvoor moeten er veel kosten worden gemaakt die met het beperkt aantal afgenomen 2 Gb abonnementen niet goed gemaakt kunnen worden.

Ik denk niet dat KPN daar extra kosten voor hoeft te maken. Ja, er moet een andere KPN Box geleverd worden maar dat is het dan ook wel. Er zal geen bit extra over de lijn gaan, het is in de praktijk nagenoeg onmogelijk om als consument meer dan 1Gbps te verbruiken. Zo'n 4Gbps abonnement is puur en alleen voor de marketing zo van ... kijk eens, wij zijn de snelste. 98% van de consumenten heeft hier helemaal iets aan en ondertussen wordt er wel €180,- per jaar extra voor noppes in de zakken van KPN gestoken. De extra door KPN te maken kosten (V14) zijn met een jaartje door KPN weer terugverdiend.

Echt, dit is (mijns inziens) een volstrekt onzinnig abonnement.

Voor consumenten ben ik het met je eens, maar ik vindt auto’s die harder kunnen dan 130 ook onzin en dat meen ik. Toch is er altijd behoefte naar meer. En waar mensen behoefte in hebben is er altijd wel een bedrijf die in dat gat springt.
Verder kan ik best geloven dat we in de toekomst terug gaan kijken en dit waanzinnig langzaam vinden. Ik kan me nog goed heugen dat mijn opa vroeger met een usb aan kwam waar wel twee hele mb’s op konden en dat zou hij nooit vol krijgen… 


Cool alleen nu moet ik gaan verzinnen hoe ik 4 gbps moet gaan routeren zonder experia box gezien ik de instellingen niet kan aanpassen e.d. 2/2,5 gbps had ik niks hoeven aanpassen.

Het mooie van 2.5 gbit is dat het niet zo'n stroomvretende hobby is als 10 gbps.

Iets met een luxeprobleem ofzo…

Heb ik het nodig. Nee. Vind ik het leuk dat het kan? Ja.


Och, ik kan me de tijd nog herinneren dat Bill Gates met verve verdedigde dat 640 kB RAM tot in lengte van jaren genoeg zou zijn voor een pc. Inmiddels heeft m'n telefoon al 8 GB net als m'n 10 jaar oude PC. M'n eerste internetverbinding was 64 kb/s én nu heb ik 200 Mb/s BVVDSL. Volgend voorjaar komt Glaspoort langs en dan is het geruststellend dat ik 4 Gb/s én in de toekomst zelfs 10 Gb/s kan afnemen😇🤭🤔


let op, delta heeft zijn snelheid verhoogt naar 5gbit. jammer genoeg kan ik op mijn adres geen 4gbit bestellen :( 


Reageer