Skip to main content

Hallo iedereen,

Zojuist een deurverkoper van de Delta (voor de 5e keer) aan de deur gehad.
Ik heb geen behoefte om over te stappen, de service van de KPN is veel beter dan wat de ervaringen hier met de Delta is.

Bij voorbaat, ik ben een simpele boer en heb niet veel kaas van deze handel gegeten.
Maar zal mijn best doen om het verhaal duidelijk uit te leggen zonder zijn verkoop praat erbij.


In ieder geval, deze heer had een heel verkoop praatje over een glasvezel aansluiting van hun en mijn huidige aansluiting. Hij wist mij te vertellen dat de koperen aansluiting eruit gaat en dat als ik niet een abonnement van de Delta neem, dat mijn internet dan word afgesloten of dat ik heel veel geld moet betalen om misschien een aansluiting van de KPN te krijgen.

Vervolgens heb ik de site van de KPN en het internet afgestruind en zie nu door de bomen het bos niet meer.

Mijn vragen:
-Klopt het dat mijn '’niet glasvezel'’ aansluiting eruit gaat en ik gedwongen ben om bij de delta een abonnement af te nemen?

-Als ik glasvezel moet nemen en voor deze aansluiting moet betalen, hoeveel gaat dit mij kosten?
(Het betreft hier een appartement)

-Waar op deze website kan ik nog meer informatie over de levering en dergelijke vinden van glasvezel?


Bedankt voor de tijd in ieder geval!

Nee, dat is volledig gelogen. KPN blijft zijn kopernetwerk onderhouden tot er glasvezel van KPN zelf op dat adres aanwezig is. Wel is het advies om het glasvezel naar binnen te laten brengen door delta als dit kosteloos kan zonder abonnement af te nemen, dan heeft u opties in de toekomst. Maar u kunt gewoon bij kpn blijven zonder iets aan te passen. Gewoon nare deur-deur praktijken van Delta.


Heel erg bedankt voor uw reactie.


Er is al een klein kastje in huis waar '’caiway glasvezel 1'’ op staat, naast het KPN kastje.

Ik neem aan dat dat voldoende is dan?


Heel erg bedankt voor uw reactie.


Er is al een klein kastje in huis waar '’caiway glasvezel 1'’ op staat, naast het KPN kastje.

Ik neem aan dat dat voldoende is dan?

Zeker, mocht u dan in de toekomst toch besluiten om Delta te willen dan heeft u tenminste die optie en zit u niet aan hoge kosten vast om achteraf glasvezel te laten plaatsen. 


Dan weet ik genoeg, bedankt voor de tijd en het antwoord!

 


Bij ons heeft Delta ook menigmaal aangebeld en vooralsnog blijven we ook graag bij KPN. 

Wat de Delta medewerker aangeeft is dat ze gratis aanleggen maar we moeten minimaal 1 jaar afnemen. Indien we het nu niet aan laten leggen zegt hij, dan is de kans aanwezig dat we in de toekomst de aansluitkosten zelf moeten betalen? 

Klopt dit?


Bij ons heeft Delta ook menigmaal aangebeld en vooralsnog blijven we ook graag bij KPN. 

Wat de Delta medewerker aangeeft is dat ze gratis aanleggen maar we moeten minimaal 1 jaar afnemen. Indien we het nu niet aan laten leggen zegt hij, dan is de kans aanwezig dat we in de toekomst de aansluitkosten zelf moeten betalen? 

Klopt dit?

Dat zal best kloppen. Als ze dat zelf zeggen. Is er ook nog communicatie via post of email waar zoiets in staat?

Als u geen abonnement van Delta wilt, dan gewoon hard zijn en zeggen: jullie mogen aanleggen als het volledig gratis is zonder verplichting van een jaarabonnement, anders hoef ik het niet.


Bij ons heeft Delta ook menigmaal aangebeld en vooralsnog blijven we ook graag bij KPN. 

Wat de Delta medewerker aangeeft is dat ze gratis aanleggen maar we moeten minimaal 1 jaar afnemen. Indien we het nu niet aan laten leggen zegt hij, dan is de kans aanwezig dat we in de toekomst de aansluitkosten zelf moeten betalen? 

Klopt dit?

Dit klopt, maar dat is enkel als u klant wordt van Delta. Mocht KPN in de toekomst ook een glasvezelkabel bij u gaat aanleggen zal dit kosteloos gebeuren.


Was het vergeten, maar heb afgelopen ook even aan een buurman van mijn flat gevraagd waar hij bij zit. 
 

Hij zat bij T mobile en nu bij ziggo, terwijl de verkoper bij hoog en laag beweerde dat de hele flat bij de delta zit. 
 

Inderdaad de conclusie dat die verkoper niet helemaal eerlijk is. 


@Weideschaapje91 Je moet twee zaken onderscheiden: de aanleg van glasvezel door Delta, en het afsluiten van een internetabonnement bij een provider via de glasvezel van Delta.

De aanleg van glasvezel door Delta geschiedt in principe kosteloos in de periode dat Delta glasvezel in een plaats of wijk aanlegt. Delta legt dan glasvezel aan tot in de woning, en daar worden bij de aanleg geen kosten voor in rekening gebracht. Er is ook geen verplichting om een internetabonnement via de glasvezel van Delta bij een provider te nemen. Het mag dus wel, maar het hoeft niet. Laat je glasvezel van Delta pas later aanleggen, dan moet je hiervoor aanlegkosten betalen. Dat kan oplopen tot enkele honderden euro's.

Als je nu tevreden bent met je huidige aansluiting (bijvoorbeeld van KPN, Ziggo of ODF), dan kan je daar gewoon gebruik van blijven maken. Ook wanneer Delta een glasvezelaansluiting in je woning monteert. Als een provider die nu via het netwerk van KPN, Ziggo of ODF levert zelf gebruik gaat maken van glasvezel, dan krijg je daar als abonnee vanzelf bericht over. Wel belangrijk om te weten: KPN levert momenteel niet via glasvezel van Delta.

Piet.

 


Hallo,

Delta  'verkoper' zegt dat glasvezel niet kan worden gelegd in de woning zonder een jaar abbo.

 

Groet,

Pieter


Hallo,

Delta  'verkoper' zegt dat glasvezel niet kan worden gelegd in de woning zonder een jaar abbo.

 

Groet,

Pieter

dat klopt dat kunnen ze als eis stellen


Delta is vrij agressief bezig. Vriendin kreeg ook al zo'n misleidend foldertje dat glasvezel nu gratis kon worden geïnstalleerd in de woning ipv dat het 650 Euro kost. Wel met verplichte afname van abonnement idd. KPN is ook aan het aanleggen dus ze wacht wel tot die het gratis aansluiten zonder verplichting van abonnement…...


Reageer