Skip to main content

Hoi forum,

 

Wij hebben thuis een Experiabox v8(origineel van Telfort) die een paar keer per week opnieuw opgestart moet worden omdat er dan opeens geen IP-adressen meer worden uitgegeven.

O.a. de chromecast wil dan niet meer verbinden en de smartphones ook niet, ze zijn dan wel verbonden, maar geven aan dat er een IP-configuratie fout is en dan verbreken ze de verbinding.

Ik heb laatst nog de instellingen doorgelopen, maar kan niks geks vinden.

We worden er een beetje moe van om dat ding om de dag te herstarten, is er iets om dit te verhelpen?

 

Alvast bedankt,

 

Arend-Jan

Welkom op het forum @ArendJanvh. Dagelijks herstarten is geen pretje inderdaad! Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat gebeurt er dan met de lampjes op de V8? Blijven die hetzelfde branden of verandert daar wat? Zou je dat kunnen toelichten en daarnaast je forumprofiel volledig invullen? Dan kan ik meekijken. 


Hoi Jasper, dankjewel voor je reactie. Ik heb daarnet weer een herstart moeten doen, en alle lampjes blijven aan(wireless knippert):

Als het goed is, is mijn profiel aangevuld

 

Nog ietsje info van modem:

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.141W4

 

Groetjes, Arend-Jan


Dank voor het invullen van de gegevens @ArendJanvh, ik heb daarmee de verbinding nagekeken en de Experia Box lijkt de verbinding wel vast te houden. Het lijkt me verstandig dat we 'm vervangen, ik heb daarom een nieuwe opgestuurd. In een privébericht stuur ik je de details hiervan.


Hoi Jasper,

 

Afgelopen weekend de nieuwe router geïnstalleerd en sindsdien geen problemen meer. Bedankt voor je hulp!

Fijn weekend, Arend-Jan