Skip to main content

Hallo ik  heb alles van kpn en bij ons in Berghem.licht glasvezel van caiwai waneer komt het van kpn ik ben zeer tevreden over kpn  komen jullie ook op het glasvezel in oss dat is onze gemeente daar word glasvezel aan geslecht door e feber, ik maak nu gebruik van de koperlijn van kpn  ik hoor het wel  mijn email adres is *******@kpnmail.nl

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en eigen topic aangemaakt.

Hallo @Ramon v maren,

Helaas levert KPN niet over de glasvezel kabel van Caiway of efiber. Helaas zul je moeten wachten tot KPN Netwerk NL glasvezel in jouw buurt komt aanleggen. Of dit het geval is zie je hier (postcode check)


Ik ben bang dat KPN geen diensten zal gaan leveren via de glasvezels van Caiway en e-fiber.

Waarschijnlijk levert Solcon (100% dochter van KPN) wel diensten via die glasvezels.

Je kunt dan je KPN e-mailadressen behouden maar KPN Compleet of Hussel voordelen gelden niet.


Als je overstapt naar Solcon, dan kun je volgens mij 1 jaar je emailadressen van KPN kostenloos behouden ja. Daarna is dat over, ben je ze alsnog kwijt of moet je € 7,50 per maand betalen.


Daarom moet je ook nooit het email-adres van je provider gebruiken, maar een onafhankelijke email.


Als je overstapt naar Solcon, dan kun je volgens mij 1 jaar je emailadressen van KPN kostenloos behouden ja. Daarna is dat over, ben je ze alsnog kwijt of moet je € 7,50 per maand betalen.

Bron.


Daarom moet je ook nooit het email-adres van je provider gebruiken, maar een onafhankelijke email.

Brrr, Gmail of zo ... nee dank je, ik ben erg gesteld op mijn privacy.


Daarom moet je ook nooit het email-adres van je provider gebruiken, maar een onafhankelijke email.

Brrr, Gmail of zo ... nee dank je, ik ben erg gesteld op mijn privacy.

Daarom heb ik ook mijn eigen domein voor email bij een Nederlandse host met servers in Amsterdam.


Daarom moet je ook nooit het email-adres van je provider gebruiken, maar een onafhankelijke email.

Brrr, Gmail of zo ... nee dank je, ik ben erg gesteld op mijn privacy.

Daarom heb ik ook mijn eigen domein voor email bij een Nederlandse host met servers in Amsterdam.

Gelukkig ... geen Gmail.

Wat betaal jij voor jouw eigen domein en hoeveel mailboxen heb je daarbij?

Zakelijk heb ik uiteraard ook een eigen domein en die is bij XS4ALL ondergebracht.


Wat betaal jij voor jouw eigen domein en hoeveel mailboxen heb je daarbij?

Ik betaalde €2,42 (3 mailboxen). Al heb ik recent maar webhosting bij toegevoegd (50GB, 50 mailadressen), en dan betaal ik ongeveer 6 euro per maand (incl. btw). Krijg dan gratis ook een cloud adres erbij (stack) van 1TB (ook gehost in Amsterdam). Ik zit dan wel bij de duurdere hosting provider, want ik heb in die 6 jaar geen downtime gehad oid.


Ik zit dan wel bij de duurdere hosting provider, ...

Welke hosting provider zit je dan bij?


TransIP


Als je overstapt naar Solcon, dan kun je volgens mij 1 jaar je emailadressen van KPN kostenloos behouden ja. Daarna is dat over, ben je ze alsnog kwijt of moet je € 7,50 per maand betalen.

Bron.

Ja, mooi verhaal. In de praktijk komt daar niets van terecht als ik zo ff opt forum hier zoek.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/overstap-solcon-glasvezel-voor-een-jaar-459499

Laatste reactie van Bart: 1 jaar kostenloos vanuit KPN, daarna moet je bij Solcon aankloppen.


Als je overstapt naar Solcon, dan kun je volgens mij 1 jaar je emailadressen van KPN kostenloos behouden ja. Daarna is dat over, ben je ze alsnog kwijt of moet je € 7,50 per maand betalen.

Bron.

Ja, mooi verhaal. In de praktijk komt daar niets van terecht als ik zo ff opt forum hier zoek.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/overstap-solcon-glasvezel-voor-een-jaar-459499

Laatste reactie van Bart: 1 jaar kostenloos vanuit KPN, daarna moet je solcon aankloppen.

Maar het is toch ook logisch dat je bij Solcon moet aankloppen, dat is toch de partij die die dienst aanbiedt?


Als je overstapt naar Solcon, dan kun je volgens mij 1 jaar je emailadressen van KPN kostenloos behouden ja. Daarna is dat over, ben je ze alsnog kwijt of moet je € 7,50 per maand betalen.

Bron.

Ja, mooi verhaal. In de praktijk komt daar niets van terecht als ik zo ff opt forum hier zoek.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/overstap-solcon-glasvezel-voor-een-jaar-459499

Laatste reactie van Bart: 1 jaar kostenloos vanuit KPN, daarna moet je solcon aankloppen.

Maar het is toch ook logisch dat je bij Solcon moet aankloppen, dat is toch de partij die die dienst aanbiedt?

Maar de adressen zijn en blijven bij KPN. Als je de topics zo leest is het: Solcon wijst naar KPN en KPN wijst naar Solcon. 


Als je overstapt naar Solcon, dan kun je volgens mij 1 jaar je emailadressen van KPN kostenloos behouden ja. Daarna is dat over, ben je ze alsnog kwijt of moet je € 7,50 per maand betalen.

Bron.

Ja, mooi verhaal. In de praktijk komt daar niets van terecht als ik zo ff opt forum hier zoek.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/overstap-solcon-glasvezel-voor-een-jaar-459499

Laatste reactie van Bart: 1 jaar kostenloos vanuit KPN, daarna moet je solcon aankloppen.

Maar het is toch ook logisch dat je bij Solcon moet aankloppen, dat is toch de partij die die dienst aanbiedt?

Maar de adressen zijn en blijven bij KPN. Als je de topics zo leest is het: Solcon wijst naar KPN en KPN wijst naar Solcon. 

Klopt, maar je hebt een overeenkomst met Solcon en dus is Solcon de partij die je daar op aan moet spreken. Hoe Solcon dat verder regelt met KPN moet je een zorg zijn dat is het pakkie an van Solcon. En Solcon publiceert heel duidelijk dat je het KPN e-mailadres gratis kunt behouden zolang je klant van Solcon bent. Daar heb je dus gewoon recht op.


Daarom moet je ook nooit het email-adres van je provider gebruiken, maar een onafhankelijke email.

Brrr, Gmail of zo ... nee dank je, ik ben erg gesteld op mijn privacy.

Ik heb het helemaal niet over Gmail, waar lees jij GMail?

Ik heb al jaren m’n eigen domein met mailserver voor 25 euro per jaar.


Daarom moet je ook nooit het email-adres van je provider gebruiken, maar een onafhankelijke email.

Brrr, Gmail of zo ... nee dank je, ik ben erg gesteld op mijn privacy.

Ik heb het helemaal niet over Gmail, waar lees jij GMail?

Ik heb al jaren m’n eigen domein met mailserver voor 25 euro per jaar.

Gelukkig, ook jij geen Gmail.

Het gaat er mij overigens niet om of jij nu Gmail gebruikt of niet, maar om de algemene formulering "...maar een onafhankelijke email". Dat zullen velen interpreteren als bijvoorbeeld Gmail of Outlook.com en dat is waarom ik zo reageerde. :wink:


Reageer