Skip to main content

In mijn 20 jaar op deze planeet nog nooit problemen gehad met discord die ik niet op kon lossen.

Nu kom ik na een lange dag op werk thuis en kan ik niet gamen met mijn vrienden om dat ik vast blijf zitten in “RTC Connecting” op discord.

Ik hoor van mijn vader dat er een update is geweest bij jullie? Kan dit er iets mee te maken hebben?

Ik heb de router uit en aan gezet, mijn computer meerdere malen opnieuw opgestart en discord opnieuw gedownload.

Kan iemand mij helpen? s.v.p.

In mijn 20 jaar op deze planeet nog nooit problemen gehad met discord die ik niet op kon lossen.

Nu kom ik na een lange dag op werk thuis en kan ik niet gamen met mijn vrienden om dat ik vast blijf zitten in “RTC Connecting” op discord.

Ik hoor van mijn vader dat er een update is geweest bij jullie? Kan dit er iets mee te maken hebben?

Ik heb de router uit en aan gezet, mijn computer meerdere malen opnieuw opgestart en discord opnieuw gedownload.

Kan iemand mij helpen? s.v.p.

De servers van discord kunnen niet overweg met het netwerk van KPN.

Heeft te maken met een specifieke update.

Infoi komt zojuist mijn broekzak uitspoelen

De servers van discord kunnen niet overweg met het netwerk van KPN.

Heeft te maken met een specifieke update.

Infoi komt zojuist mijn broekzak uitspoelen

Krijskever,

Erg bedankt voor je reactie!

Heb je toevallig een oplossing.

Is er iemand die mij verder kan helpen?

Hi ​@Dennis Postel en welkom bij de KPN Community! Ik gebruik zelf ook Discord, dus ik snap de frustratie als de verbinding helemaal niet lukt. Goed dat je je vraag hier stelt! 

Heb je de stappen voor het oplossen van de Discord RTC Connecting melding ook al geprobeerd? 
Mochten die tips niet helpen, kun je dan ook vertellen welke router je precies hebt en welke softwareversie daarop draait? Dan kan ik verder neuzen. 

Als alternatief, mocht dat een optie voor je zijn, kun je Discord op je telefoon installeren als app en de call daarop laten lopen terwijl je aan het gamen bent, Hopelijk is dat een goede overbrugging tot dit opgelost is. 

En, uit eigen nieuwsgierigheid. Vanwaar de naam pandaclub? 😄

Hi,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ben vorige week donderdag overgestapt naar KPN, maar heb nog geen werkende Discord connectie gehad. Ook Steam Voice Chat werkt niet. Mijn probleem begon op woensdag, waardoor ik in eerste instantie dacht dat het niet door mijn ISP kwam. Ik besef nu dat ik ondanks dat ik bij Odido was aangesloten wel op het glasvezelnetwerk van KPN zit.

Ik heb alle andere debug stappen doorlopen:

• Discord staat toegestaan in mijn Firewall
  • Regio wisselen maakt geen verschil
  • Meerder malen alles opnieuw opgestart (al meerdere dagen proberen dit op te lossen)
  • Ik gebruik geen VPN
  • Alles is up-to-date

Op mijn telefoon kan ik verbinden met een voiceroom als ik op 5G zit, maar niet als ik op mijn wifi zit.

Hi,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ben vorige week donderdag overgestapt naar KPN, maar heb nog geen werkende Discord connectie gehad. Ook Steam Voice Chat werkt niet. Mijn probleem begon op woensdag, waardoor ik in eerste instantie dacht dat het niet door mijn ISP kwam. Ik besef nu dat ik ondanks dat ik bij Odido was aangesloten wel op het glasvezelnetwerk van KPN zit.

Ik heb alle andere debug stappen doorlopen:

• Discord staat toegestaan in mijn Firewall
  • Regio wisselen maakt geen verschil
  • Meerder malen alles opnieuw opgestart (al meerdere dagen proberen dit op te lossen)
  • Ik gebruik geen VPN
  • Alles is up-to-date

Op mijn telefoon kan ik verbinden met een voiceroom als ik op 5G zit, maar niet als ik op mijn wifi zit.

Mijn vader heeft het opgelost. 

Had te maken met de router instellingen. Na de nieuwe update gaf de router geen toestemming aan de modem of iets dergelijks.

Ik weet het niet zeker 😅

Hi Dennis,

Dank voor je reactie, dit was net genoeg informatie om zelf ook bij de oplossing uit te komen. Mijn beveiligingsniveau stond op Hoog, waarmee teveel netwerkverkeer werd geblokkeerd. (De KPN medewerker aan de telefoon laat uitzoeken welk protocol dat is om het mogelijk uit de beveiliging te halen). Op Middel werkt alles weer.

@Sanne van KPN Als de firewall van het modem Discord blokkeert mogen jullie hier wel even intern naar de afstellingen gaan kijken, discord is veel gebruikt en vrij normaal programma. Dit zou niet door het modem firewall geblokkeerd mogen worden.

Dat lijkt mij ook niet, dus eens ​@bnh. Gaan we doorgeven! 

Reageer